Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #430475

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @tonni
    Ja is zeker een toppertje verwacht er ook veel van:thumb

    @daan777
    Denk dat het wel mee valt als je dat stukje alu er af zou willen hebben zal je er nog best werk aan hebben denk ik;)
    Maar we zullen het zien, want ik ga ermee vcten en ik heb een zware hand dus hij zal daar uit gebreid getest worden:thumb

    #452092

    Tim
    Bijdrager
    Berichten: 598

    ik denk niet dat dat vliegiel kapot zal gaan hoor..
    ik heb eens een afgedraaid tot op de stale rand.. en die is nog nooit kapot gevlogen.. ook niet op een snel blokje..

    maarja ziet er allemaal leuk uit dat spul van je:thumb

    #452453

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ben vandaag begonnen met het tunen van de avionic en het cartertje ervoor aanpassen.
    Ik had hier nog een oude van liggen die erom vroeg om eens bewerkt te worden:D

    Dit is niet zo netjes te pas gemaakt van avionic:no

    Even aftekenen wat weg moet dat slijpt wel zo makkelijk;)

    En naar even slijpen en kneden van het kneedbaar aluminium is dit het resultaat:thumb

    Ook de cilinder moet er natuurlijk aan geloven;)
    Ik heb een boostpoort door getrokken en de uitlaatpoort fors verbreed en een klein tikje verhoogd.

    Wat verder af.

    Vedere plannen zijn nog een euro zij inlaat catertje erop aan te passen en dan te zien wat het doet:thumb
    En als het dan mooi loopt dan laat ik hem honen en van een vers zuigertje voorzien:thumb

    #452455

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    netjes, ik ben benieuwd wat er uit die avionic te halen valt

    #452459

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Avionic is echt een top cilinder op een origineel carter.Verwacht geen top toerental,maar wel een hoop koppel.

    #452430

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Dat toerental zal nu al hoger liggen, maar hoeveel kan de zuiger aan vraag ik me af?

    Wederom goed bezig andree, maar komen we er nog achter waarom je vct blok geen 90 liep?

    #427310

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Edjuh :
    Dat toerental zal nu al hoger liggen, maar hoeveel kan de zuiger aan vraag ik me af?

    Wederom goed bezig andree, maar komen we er nog achter waarom je vct blok geen 90 liep?

    Ik heb hem echt maar een heel klein tikje verhoogt dus ik verwacht dat de toeren haast niets tot niks omhoog gaan.
    Want mij leek toeren draaien ook niet echt geschikt voor deze zuiger;)

    En het vct blokje liep niet 90 omdat ie vet brak stond en dus niet volgas kon en wou:( en ook de belgen koppeling bleek bij hoge toeren best te kraken en soort van te door te schieten, voelde en hoorde echt maf.
    Ik zou gefret het nog laten checken toen we stil stonden alleen net toen ie erop zou springen kwam de groep er weer aan.

    Maar ga er nog wel even naar kijken, maar toch denk ik dat de 43 euro er in de toekomst wel weer op terug komt.
    Deze was stukken zuiniger en liep stukken mooier en harder:thumb ondanks die ook niet 100% afgesteld was toen.
    En ik vind een 22 flens ook beter gezien de uitlaat keuze;)

    #453004

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Vandaag nood gedwongen met de tiff bezig geweest,ik spotte namelijk tijdens hij rijden dat de demper van de zirri wel heel erg slingerde.
    En idd dat gaas buisjes was gebroken en hij hing alleen nog aan de popnagels:(

    Nou wou ik de zirri toch al eens vervangen voor een ander, en gezien de ophanging van de standaard in de tussentijk verwijderd is ben ik weer eens gaan passen.
    Maar alleen de pat links om paste als enige mooi met de kappen erop en nog fiets fuctie de rest past alleen zonder kap en zonder fiets fuctie, of gewoon helemaal niet:(

    Hier wat pics want heb er wel 3 even gemonteerd en getest.
    De pat trekte weer voor geen meter maar wou op deze setup wel redelijk hard(met vet veel tering herrie).(0,7kw roller)

    De leo sp trekt daarin tegen weer top:thumb en is zo stil dat je in 1x alleen je carb nog maar hoort:D
    (echt een topper vind ik dit:thumb en maakt z,n naam sp(silince power)meer dan waar(0,65kw roller)

    Leo siliro trekt niet special maar heeft wel een redlijke sterke boost:thumb maar daarin tegen maakt hij ook een HOOP lawaai voor gloednieuwe pijp(0,72kw roller)

    #453005

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    ziet er netjes uit man !
    lekker met je tiffy gaan werken 🙂

    #453007

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Ze staan best leuk al die pijpjes! Die siluro heeft ook een groot gat in de demper he?

    Heb jij het gat in de kap waar de crank doorkomt ook groter gemaakt? Of is dat al gebeurd?

    We moeten echt eens een tiff toer doen met daan, jij, ik, stephan en ralf, toch al 5 tiffany bezitters onsite : -)

    #453010

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ja ze staan ook wel mooi alleen passen ze dat helaas niet:'(
    Wat bedoel je met dat gat en die crank ik weet van niks namelijk?

    En z,on toertje moeten we idd eens doen alleen koop ik dan eerst wel even z,on zadel:D

    En iedereen moet z,n tiff dan ook even wat opvoeren want 30 a 35 is niks, ik vind de 55+ die ik rij al saai worden.
    Ik stap binnenkort ook over op een speedengine met 80cc polini hoop dan een 70+ te kunnen:thumb das denk ik perfeckt dan ligt het net tegen de grens dat je denk dat ging neet en das presies goed:thumb
    Want je kan ook nog best bochte werk nemen met z,on tiff beter als een ciao vind ik(tenmiste mijn ciao:))

    #453011

    500
    Donateur
    Berichten: 691

    Bah, ik zou toch een gewoon puchzadel pakken:P

    Zo 1 heb ik ook op mijn fiets gehad, zit ook lekker, ziet er mooier uit dan zon zadel vind ik:P

    #453012

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ik vind ze beide verschrikkelijk:D maar mocht ik er toch ooit voor door de knieen gaan dan word het idd wel z,on 1 als jij post, want die andere is idd nog iets erger om mee gezien te worden:D

    #453014

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Hahah, Andre wordt oud :p of is niet gewend aan fietszadels ?

    Ik vind het moderne slot erop ook erg leuk staan, maakt zo’n tiff toch extra leuk als er wat moderne accenten aan zitten:)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #453020

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    ArvidW :
    Hahah, Andre wordt oud :p of is niet gewend aan fietszadels ?

    Ik vind het moderne slot erop ook erg leuk staan, maakt zo’n tiff toch extra leuk als er wat moderne accenten aan zitten:)

    Is idd een totaal pakket van een zeer slecht zadel, mijn kont die al 10jaar niet meer zadel zit, en dan nog m,n leeftijd die idd ook wat mee begint te spelen.
    Maar laat me er niet door afpesten:D
    En slot is behalve dat ie wel goed staat ook zeer handig:thumb want weet niet wat er orgineel ooit opzat maar dat was vast niet veel soeps.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.