Speed engine met mazzuchelli krukas

Home Forums Techniek Opvoeren Speed engine met mazzuchelli krukas

This topic contains 11 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 3 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #805588

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Hallo,
    Voor mijn Citta-project heb ik toch maar een speed engine besteld, voor een elektronisch blok. Nu dacht ik ‘ik maak het mijzelf makkelijk ‘ en heb er een race krukas bij besteld van het merk Mazzuchelli. Nu zit er bij de krukas een briefje waarop geadviseerd wordt om met een niet te zwaar vliegwiel te rijden. Jullie weten het natuurlijk al, het vliegwiel van een elektrisch blok is zwaarder. Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Of enig idee wat en hoe verder?
    Mijn dank is op voorbaat verpletterend.
    😬👍

    1
    #805589

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2647

    Als je een electrisch blok speedengine hebt besteld weet de maker van dat briefje ook dat er zo’n vliegwiel op hoort.
    Dus ik denk dat t wel kan.
    Verder geen ervaring mee.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    1
    #805593

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Ik weet idd dat Nuova Mazzucchelli dit advies voor hun volle wangen krukassen(AMT216, AMT206, AMT210, AMT208, AMT212) voert, maar heb deze nog niet bij hun andere krukassen gezien. Dit is omdat de volle wangen zijn gebalanceerd op een lichter vliegwiel. Welk type krukas heb je precies(AMT002, AMT004, AMT118, AMT156)? Ik lees hun advies nog eens door en dit geldt alleen voor hun racekrukassen( AMT004 en AMT156) idd om grote vibraties tegen te gaan, maar ook dat het vliegwiel niet zwaarder dan 1,6kg zal zijn. De elektrische vliegwielen zitten daaronder met rond de 1,3kg.

    Tevens is het een advies en je zal dit ook kunnen negeren. Mogelijk is het dus wel om met een origineel vliegwiel te rijden.

    #805594

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Het is een AMT004 hij komt op een speedengine met een 43mm Polinikit en 13mm.
    Bedankt voor de informatie.
    Dan ga ik eerdaags maar eens aan het bouwen hier.

    1
    #805595

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Het is dus een racekrukas van Mazzucchelli en zoals geschreven zit je nog onder de 1,6kg met een elektrisch vliegwiel. Succes met bouwen en een tip houd rekening met de soort ontsteking(aantal spoelen) je monteert. Alleen de 2 spoels ontsteking past of je zal het carter wat moeten bewerken voor 3 of 4 spoelen.

    Ik heb met eenzelfde setup gereden, hier nog een oud filmpje .

    #805596

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Ik had al gelezen dat de ontsteking extra aandacht nodig heeft. De 2 spoels maar eens gaan opzoeken online. Bedankt voor de nuttige informatie.

    #805597

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Als iemand een 2 spoel ontsteking heeft liggen, dan hou ik mij aanbevolen. 🙂

    1
    #805598

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Wanneer je een 3 of 4 spoels ontsteking hebt kan je ook een Dremeltool gebruiken om een stukje weg te halen. Dan past de ontsteking weer. Zo heel moeilijk is dit niet.

    1
    #805599

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Of wat ik moet aanpassen om de 4 spoels passend te maken.

    1
    #805600

    Jorick
    Bijdrager
    Berichten: 75

    Dit:
    IMG_20201201_212248__01__01

    #805602

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Bedankt, duidelijker kan ik het niet hebben.
    Op naar den Dremmel.👍

    #805603

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik weet idd dat Nuova Mazzucchelli dit advies voor hun volle wangen krukassen(AMT216, AMT206, AMT210, AMT208, AMT212) voert, maar heb deze nog niet bij hun andere krukassen gezien. Dit is omdat de volle wangen zijn gebalanceerd op een lichter vliegwiel. Welk type krukas heb je precies(AMT002, AMT004, AMT118, AMT156)? Ik lees hun advies nog eens door en dit geldt alleen voor hun racekrukassen( AMT004 en AMT156) idd om grote vibraties tegen te gaan, maar ook dat het vliegwiel niet zwaarder dan 1,6kg zal zijn. De elektrische vliegwielen zitten daaronder met rond de 1,3kg. Tevens is het een advies en je zal dit ook kunnen negeren. Mogelijk is het dus wel om met een origineel vliegwiel te rijden.

    Ik wil er even aan toevoegen:
    In de vliegwielen zit aan de binnenkant een verdikking.
    Dat heb ik hier op de foto (een beetje) blauw gemaakt:IMG_1209

    Dit gedeelte kan aangepast worden bij gebruik van een volle wangen krukas.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.