speed engine

Home Forums Techniek Problemen oplossen speed engine

This topic contains 14 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 4 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #791861

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    Mensen ik ben radeloos
    Ik heb een nieuw cartersetje speed engine gekocht en gemonteerd
    heb vrijwel alles vernieuwd maar ik krijg het blok niet aan de praat
    set up is:
    speed engine contactpunt
    oude 65cc dr werkend gedemonteerd van oude blok (krasvrij en in goede staat)
    nieuwe kop
    nieuwe zuiger
    nieuwe krukas 10mm pen
    op de spoelen na compleet nieuwe ontsteking
    nieuwe 13/13 carb met sproeier 68
    power filter
    leovince krul uitlaat (weet de benaming niet zeker)

    trekt geen valse lucht dat is allemaal gecontroleed
    heb geprobeerd remreiniger in de kop te spuiten en in de carberateur
    ook geprobeerd benzine in de kop te injecteren
    krijg hem zo wel lopend niet aan als met de boor niet (ik weet het is niet aangeraden het blok te starten met de boor maar ik heb de straat zo vaak op en af gerend.)

    kan zijn dat ik nog wat vergeten ben te vermelden over de setup

    mvg calvin van benthem

    #791863

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    vergeten te vermelden. zit een nieuwe ngk b5hs in, ook de oude geprobeerd.
    brommer krijgt benzine, vonkt goed, bougie nat. geprobeerd zonder filter te starten.
    ik heb alles geprobeert waar ik op kon komen…

    #791866

    Dennis Scholing
    Bijdrager
    Berichten: 94

    Bougie nat dan verzuipt die dus kleinere sproeier

    #791867

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    hij is niet zeiken nat. Ik heb voorheen met een bewerkt blok gereden met 68 en dat liep als een zonnetje

    #791868

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Koop een ngk b8hs en kijk of die het dan beter doet

    #791879

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    En probeer eens een wat kleinere electrode afstand in je bougie

    #791880

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    Zal ik eens proberen. Ontsteking heb ik ook geprobeerd af te stellen op .40 .45 en .50

    #791885

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Die ngk b5 alleen in een standaard brommer gebruiken. Als je hier mee gaat rijden loopt die in elkaar. Ik zou met dit weer een 7 doen. Heb je een mooie stevig staande compressie?

    #791886

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    Heeft een stevige compressie ja. Over het weer geld voor mij niet aangezien ik in Spanje woon haha. Dus het is op dit moment overdag nog 16 graden

    #791892

    Dennis Scholing
    Bijdrager
    Berichten: 94

    Nogmaals de bougie moet koffiebruin zijn en niet nat!!!

    #791893

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Als je veel vol gas rijd zou ik een ngk8 doen. Zit je wel op zeeniveau? Anders iets kleiner met de sproeier. Kan een een stroboscoop lamp regelen? Zo eentje om de onsteking mee af te stellen? Dan kan je zien of je ook een vonk hebt onder compressie en of het tijdstip van vonken een beetje klopt.

    #791907

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    @gratje. Ik heb een nieuwe koppeling moeten bestellen en heb een nieuwe sproeier setje besteld. Dan ga ik de bovenstaande dingen eens proberen

    #791955

    Dennis Scholing
    Bijdrager
    Berichten: 94

    Heb je wel een goede min op je frame of blok? Camaraad heeft ook gehad heb me ziek gerent en maa niet starten maar wel zeer sterke vonk toen heb ik min kabel aan me carter gemaakt en toen was het starten lopen

    #791971

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    update, heb een sproeiertje 62 erin gezet en bougie 8, brommer gaf al wat leven en wou even aan gaan, bleef alleen niet lang draaien. ik probeer nog een sproeier 64 erin te doen en de afstand van de contact punten na kijken. enigste probleem wat dan nog is is dat het lijkt also het vliegwiel aan loopt tegen het frame (wat raar is aangezien de kap er uiteraard gewoon op zit. dacht eerst dat het de koppeling was maar toen ik hem probeerde te starten zonder koppeling bleef ik nog steeds een aanlopend geluid horen.
    heb wel de nieuwe karters een beetje van de inlaat poort moeten weg schuren aangezien de krukass er tegen aan liep en niet rond draait. schijnbaar een veel voorkomend probleem bij de speed engine cartertjes, hopelijk is er niet iets mis gegaan in het blok waardoor deze weer aan loopt.

    #792020

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Als je hebt geprobeerd te starten zonder koppeling zou het goed kunnen dat je spie nu is gebroken.

    Ik zag dat je al een nieuw topic aangemaakt hebt dus ik sluit deze.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Het onderwerp ‘speed engine’ is gesloten voor nieuwe reacties.