Specifieker zoeken

Home Forums Algemeen Website Specifieker zoeken

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Biermobiel21 4 years, 8 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #788755

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    Hallo mede sleutelaars,

    Ik wil graag even mijn manier van zoeken op het forum met jullie delen, omdat ik op deze manier veel topics heb gevonden die ik met de reguliere search functie niet (makkelijk) zou hebben gevonden.

    Je kan Google gebruiken om een specifieke website te doorzoeken, om dit forum te doorzoeken gebruik je ‘site:vespa-ciao.nl (zoekterm hier)’

    In je zoekterm kan je ook nog van alles toevoegen om nog specifieker te zoeken, hier een paar die ik handig vind om te gebruiken:

    Meerdere woorden of een zin zoeken door de zin tussen aanhalingstekens te zetten.
    vb.:site:vespa-ciao.nl “50cc tunen”
    Je krijgt nu alleen maar resultaten waarbij ‘50cc’ en ‘tunen’ achter elkaar staan.

    Door een ‘-‘ teken voor een woord te zetten, zal dit woord uit de zoekresultaten worden gefilterd.
    vb.:site:vespa-ciao.nl tunen -inlaat
    Er worden alleen zoekresultaten getoond waar het woord ‘inlaat’ niet in staat.

    De zoektermen die ik hierboven heb uitgelicht kan je natuurlijk ook gewoon gebruiken zonder het ‘site:vespa-ciao.nl’, dan zoek je op heel het internet.
    Je kan ook op bijvoorbeeld alleen .nl websites zoeken, dit doe je door ‘site:.nl’ aan de zoekopdracht toe te voegen.

    Ik hoop dat alles duidelijk is en dat iemand er wat aan heeft.
    :bier

    #788761

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Als ik zo je post doorlees, maakt de keuze van de zoektermen ook veel uit. Ik las in je perso dat je nu bijvoorbeeld ook bezig gaat met het bewerken/tunen van een standaard cilinder. Ik heb ooit eens wat foto’s gepost van een van mijn bewerkte cilinders, maar zul je deze vast niet vinden wanneer je de term “tunen” gebruikt. Toch denk ik dat dergelijk topic wel interessant voor jou kan zijn.

    #788764

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    @martino
    De zoekterm zelf maakt natuulijk het meest uit, ik had dit even als voorbeeld gebruikt.
    Het topic in de link had ik ook al gevonden en doorgelezen, echt goeie uitleg! Thanks

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.