Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › soms geen compressie
This topic contains 15 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Toad 16 years, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
22 juli 2007 om 13:44 #209108
Hallo,
ik heb vorige week de vario op mijn nieuwe ciao gezet en hij doet het vrijwel prima.
Maar af en toe als de brommer koud is start hij heel moeilijk en als ik em aanren hoor ik ook geen compressie :Svind het best vaag weet 1 van jullie misschien de oplossing?
//Toad(Flow)
22 juli 2007 om 13:50 #226460Zit je decompreseur er niet een beetje op?
Edit: die lommel op je cilinder kop dat die de hele tyd omlaag geduwt word. Anders heb je je bougi goed vast gedraait?:p22 juli 2007 om 13:52 #226461hoe bedoel je? dat ding war aan me stuur zit zegmaar waarmee ik voor decompressie zorg? (weet niet echt alle benaming enz.) maar die zit er gewoon goed op als je die bedoeld
22 juli 2007 om 13:53 #226462Compressie hoor je niet , maar voel je.
Blijft je decompresseur niet hangen?22 juli 2007 om 13:54 #226463slipt je snaar als je probeert te lopen ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 juli 2007 om 13:56 #226464nee denk et niet nee,
maar zegmaar als je je brommer aan rent hoor je toch normaal zo’n toefent geluid? dat is toch de compressie die je dan hoort of niet? want dat hoor ik dus af en toe niet…Edit op flick : zou best kunnen nog niet geprobeerd, zo ff checken
22 juli 2007 om 14:47 #226465Of meschien is je spie in het vliegwiel kapot;)
Want dan is er ook geen compressie.22 juli 2007 om 14:56 #226466de vario pakt pas bij een bepaalde snelheid aan, misschien bedoel je dat dat als je gwoon loopt hij geen compressie maakt maar als je iets harder duwt wel…
22 juli 2007 om 14:57 #226467dat is onzin kelvin, als je spie kapot is dan draait je vliegwiel gewoon niet dan wordt die niet mee genomen. wat het egte probleem kan zijn weet ik niet, maar volges mij is dat toefent geluidje aleen als de zuiger langs de uitlaat poort komt, mischien dat daar een beetje vuil in zit.
22 juli 2007 om 15:22 #226468met vario pakt ie inderdaad bij hardere snelheid maar dat weet ik nog wel bij te houden, en de koppeling grijpt dan wel aan alleen er gebeurd dan niks… zou misschien de bougie nog kunnen zijn bedenk ik me net? vuiltje in de zuiger lijkt me vrij sterk maar wel mogelijk…
22 juli 2007 om 17:14 #226469ik denk dat je start systeem wat vet is..zo willen de start segmenten niet aan het huis vastgrijpen..
probeer het eens schoon te maken..mischien dat hij dan wel in een keer start..wat je ook nog kan doen is..de start veren eruit halen van de segmenten..zo hoef je niet aan te rennen maar grijpt de start koppeling meteen in!!
22 juli 2007 om 22:08 #226477hmm…
de snaar slipt volgens mij niet, maar vanmiddag kreeg ik em weer niet aan! toen heb ik de kap (waar de vario achter zit) los gehaald en even aan de voorvario gedraaid. daarna starte hij in 1 keer…iemand een idee hoe ik dit op los?
Gr
Toad(Flow)23 juli 2007 om 05:58 #226478blok verder naar voren, waarschijnlijk staat de snaar te slap
23 juli 2007 om 07:59 #226479misschien zijn je rollen te droog zodat je vario op de bovenste stand blijft dan moet je ook veel harder lopen dan normaal.
23 juli 2007 om 10:06 #226480
.-{2F4OV}-.1. Je snaar te slap
2. Vario komt niet goed trug.
3. Busafstand tussen twee schijven te groot (dit is eig alleen bij malossi vario;)) -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.