soms geen compressie

Home Forums Techniek Problemen oplossen soms geen compressie

This topic contains 15 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Toad 16 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #209108

    Toad
    Topic starter
    Berichten: 218

    Hallo,
    ik heb vorige week de vario op mijn nieuwe ciao gezet en hij doet het vrijwel prima.
    Maar af en toe als de brommer koud is start hij heel moeilijk en als ik em aanren hoor ik ook geen compressie :S

    vind het best vaag weet 1 van jullie misschien de oplossing?

    //Toad(Flow)

    #226460

    HELLRAISER
    Bijdrager
    Berichten: 434

    Zit je decompreseur er niet een beetje op?
    Edit: die lommel op je cilinder kop dat die de hele tyd omlaag geduwt word. Anders heb je je bougi goed vast gedraait?:p

    #226461

    Toad
    Topic starter
    Berichten: 218

    hoe bedoel je? dat ding war aan me stuur zit zegmaar waarmee ik voor decompressie zorg? (weet niet echt alle benaming enz.) maar die zit er gewoon goed op als je die bedoeld

    #226462

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Compressie hoor je niet , maar voel je.
    Blijft je decompresseur niet hangen?

    #226463

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    slipt je snaar als je probeert te lopen ?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #226464

    Toad
    Topic starter
    Berichten: 218

    nee denk et niet nee,
    maar zegmaar als je je brommer aan rent hoor je toch normaal zo’n toefent geluid? dat is toch de compressie die je dan hoort of niet? want dat hoor ik dus af en toe niet…

    Edit op flick : zou best kunnen nog niet geprobeerd, zo ff checken

    #226465

    Kelvin
    Bijdrager
    Berichten: 612

    Of meschien is je spie in het vliegwiel kapot;)
    Want dan is er ook geen compressie.

    #226466

    Tim
    Bijdrager
    Berichten: 598

    de vario pakt pas bij een bepaalde snelheid aan, misschien bedoel je dat dat als je gwoon loopt hij geen compressie maakt maar als je iets harder duwt wel…

    #226467

    masters
    Bijdrager
    Berichten: 132

    dat is onzin kelvin, als je spie kapot is dan draait je vliegwiel gewoon niet dan wordt die niet mee genomen. wat het egte probleem kan zijn weet ik niet, maar volges mij is dat toefent geluidje aleen als de zuiger langs de uitlaat poort komt, mischien dat daar een beetje vuil in zit.

    #226468

    Toad
    Topic starter
    Berichten: 218

    met vario pakt ie inderdaad bij hardere snelheid maar dat weet ik nog wel bij te houden, en de koppeling grijpt dan wel aan alleen er gebeurd dan niks… zou misschien de bougie nog kunnen zijn bedenk ik me net? vuiltje in de zuiger lijkt me vrij sterk maar wel mogelijk…

    #226469

    heuvel85
    Bijdrager
    Berichten: 379

    ik denk dat je start systeem wat vet is..zo willen de start segmenten niet aan het huis vastgrijpen..

    probeer het eens schoon te maken..mischien dat hij dan wel in een keer start..wat je ook nog kan doen is..de start veren eruit halen van de segmenten..zo hoef je niet aan te rennen maar grijpt de start koppeling meteen in!!

    #226477

    Toad
    Topic starter
    Berichten: 218

    hmm…
    de snaar slipt volgens mij niet, maar vanmiddag kreeg ik em weer niet aan! toen heb ik de kap (waar de vario achter zit) los gehaald en even aan de voorvario gedraaid. daarna starte hij in 1 keer…

    iemand een idee hoe ik dit op los?

    Gr
    Toad(Flow)

    #226478

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    blok verder naar voren, waarschijnlijk staat de snaar te slap

    #226479

    masterman
    Bijdrager
    Berichten: 305

    misschien zijn je rollen te droog zodat je vario op de bovenste stand blijft dan moet je ook veel harder lopen dan normaal.

    #226480

    .-{2F4OV}-.

    1. Je snaar te slap
    2. Vario komt niet goed trug.
    3. Busafstand tussen twee schijven te groot (dit is eig alleen bij malossi vario;))

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.