Snor motor ombouwen naar brom

Home Forums Techniek Opvoeren Snor motor ombouwen naar brom

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 1 week, 1 day geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #797602

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Hallo, ik weet dat de vraag al vaak gesteld is, maar ik ben niet heel zeker hierin. Ik had dus een snor frame zonder framenummer (Ik woon in Belgie dus kan die ook niet opnieuw laten inslaan) Ik heb dan een bromframe gekocht uit NL. Maar mijn blokje is nog steeds snor. Ik ga deze week het blokje opnieuw bouwen (Zuiger was kapoetskie) Maar als ik dan toch al in het blokje ben, kan ik misschien hem meteen omzetten naar brom. Is dat eigenlijk wel mogelijk en hoe doe ik dat. Kan ik ook gewoon mijn snor krukas houden?

    Mvg Robin

    #797607

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2940

    Je zou je krukas ook wat kunnen aanpassen, er zit namelijk verschil tussen een brom en snor.
    Als je toch sneller wilt, waarom koop je dan geen race olie die lekker ruikt, dan ben je graag gezien op toertjes.
    .
    Deze moet je hebben:
    https://www.jvlmxparts.nl/a-25574715/denicol/denicol-syn-100-1-liter-mengsmering-olie/#description

    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 day geleden door zevenenergie.
    #797611

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Die ga ik zeker eens kopen! 🙂  Wat zou ik dan moeten aanpassen aan mijn krukas?

    #797618

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2940

    Je kan er stukjes uit vijlen, er zijn howto,s over geschreven hoe dat gaat.

    Krukas tuning berekenen

    Na het vijlen is het verstandig om het krukasje te masseren met race olie.Want het moet natuurlijk in goede conditie zijn om de zwaardere belasting aan te kunnen.
    Zie hier boven ook de foto van het turn toestel voor krukassen.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 day geleden door zevenenergie.
    #797666

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 253

    Koop maar gewoon een bromblokje compleet.
    Scheelt geld en tijd.

    Gr. Wim.

    #797682

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1658

    Als je je blok open hebt zou ik beginnen met je inlaat uit te vijlen.
    Dit is de beginnende begrenzende factor in een bromblok.
    Krukas kan je aanpassen. Hoeft niet. Zeker niet als je gewoon een 50cc gaat rijden straks.
    Als je gaat vijlen doe dit dan met een gewone ronde vijl of “rattenstaart”. Zeker als het je eerste keer is.
    Je kan aan de slag gaan met dremels en boren maar het aluminium van je blok is vrij zacht dus ook met een vijl kost het niet heel veel moeite.
    Let op dat je aan de binnenkant van je blok niet buiten je inlaatvlak komt. Zorg dat je minimaal 1,5mm overhoud om je krukas goed af te laten sluiten.
    Succes met sleutelen!

    #797684

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Dankje! Zit er ook verschill in de uitlaat? Moet ik die ook uitvijlen of kan ik die gewoon zo laten? Ik blijf ind op 50cc en ik wil hem ook niet TE hard laten lopen. Ik aim op 60 ongeveer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.