Slimme begrenzer(van choke Deel 3)

Home Forums Algemeen Oude topics Slimme begrenzer(van choke Deel 3)

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door ritze 3 jaren, 4 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker

thierry93
    Topic starter

Je choke is dat je blok iets minder lucht krijg als je je choke indrukt.
    Als je gas geeft klikt hij vanzelf weer naar buite.(dan komt er weer lucht bij)
    Wat doe je als eerst?
    – Haal je caburateur eraf(gaskabel,luchtfilter,bezineslang(zet deze wel uit:)
    – Haal je chokeplaatje eraf met een platte schroeverdraaier.
    – Neem het plaatje eruit en de veer en het boutje
    http://img205.imageshack.us/img205/9731/chokebegrenzer13tw.jpg
    hier kan je eht goed zien Groen:bout blauw:veer rood: plaatje

Dat pak je je caburateur en ga ej er voor zorgen dat je plaatje niet terug schiet
    als je gas geeft. Trek dit pinnetje eruit het kleine veertje ook
    (op de foto is dat het middelste gaatje van je caburateur)
    Als je deze eruit heb gaat je plaatje niet meer terug als je gas geeft.
    Nu wil je nog dat je snor/brom fiets precies de goede snelheid wilt rijde als je je choke indrukt.
    Boor dit gaatje tot je snelhied goed is je meot steeds een klein stukje doen
    begin met 4mm zal ik zegge.
    Bij my rijd hij 35km/h dat is boortje 9mm of 10mm.
    Nu heb je geboort en je wilt je choke indrukken met je voet.

Bij my ging dat niet egt geod dus het heb blokje van me chokestaafje eraf gehaalt.
    Neem een oude spaak en maak deze precies het zelfde(in de vorm)
    Laat de spaak 1/2 cm grote zijn.(ligt eraan wat je zelf wilt)
    Nu zet je alles in elkaar en ga je een stukje rijde
    (de choke steekt wel een stukje uit als je hem langer hebt gemaakt?
    Want, als je hem indrukt lijkt het net of hij niet is ingedrukt (je kan nog lezen wat er op staat)
    Als er rollerbank is en je wordt meegenomen door die wout dat zet je gewoon rustig met je voet je choke en geen een wout die het ziet.:D
    Als ze zegge ja waarom stotter hij zo en komt er veel rook:?
    -Zit iets meer olie bij
    -Me caburateur is te klein, hij rijd te arm
    Of gewoon je mond houden, wat je zelf wilt;)

Succes en rij voorzichtig.
    Als je vragen heb stel deze in deze topic

PS. ben niet aansprakelijk voor als je nog wel een boete krijg. Dit is je eigen verantwoordelijkheid!:no

Docs
    Donateur

Ja??? En dan???? Nu heb je dus geen choke meer. Das geen begrenzer.

Edit, owduss. Het halve verhaal miste nog. Maare, er staat al een prima te volgen HOW-TO(deel 2) op het forum. Niet zinnig om voor hetzelfde nog 1 te maken, en dan ook nog een foto van die gene te gebruiken.

Martino
    Bijdrager

Ik volg het ook niet? Er staat overigens een prima how to hier op het forum.

thierry93
    Topic starter

ik was nog niet klaar:lol

just1991
    Bijdrager

ik snap het nog niet ?! wat doe je nou met die spaak wat verleng je en wat lijkt als hij ingedrukt is of niet :S maak eens een foto van voor en na enz. misschien ff wat duidelijker

jan-willem
    Bijdrager

ik snap hem wel , goed bedacht ;). Je verlengt het stangetje waar die rode chokeknop aanzit , zo lijkt het net alsof je chokeknop niet ingedrukt is.

thierry93
    Topic starter

jan-willem:thumb jij snapt hem
    als je hem indrukt dan is hij gewoon nog op dezelfde stand als je hem niet aan heb.
    Je verlengt hem met een spaak inplaats van dat stangetje. dan is hij langer.
    Als je hem niet ingedrukt heb dan steek hij wel iets uit.(beter dan een boete)
    Vragen kunne altijd en foto’s komen nog hoe zet ik deze foto’s erop?

Gr

Daffy#46

Das allemaal mooi, ma dan heb ik dus geen choke meer?
    Dus als hij in de winter moeilijk start, moet ik eerst 400m rennen voordat hij loopt?

jordykee
    Bijdrager

nee jongens snapt t nou eens, ik heb t niet gelezen maar uit zijn reactie maak ik al op wat hij wil zeggen 😉

als je je choke saboteerd zodat hij blijft hangen ( bij sommige brommers druk je hem in) dan ziet de politie dat mischien

maak je hem langer dus dat als je je choke ingedrukt heb dan lijkt het alsf hij er gewoon afstaat omdat hij dus niet naar binnen gedrukt zit 😉

Loxerium
    Bijdrager

Heb dit ook op mijn ciao hoor 😉 die “knop” die je indrukt als jeje choke wilt inschakelen (waar “choke” opstaat), daar heb ik gewoon NOG 1 aan geplakt (van een andere carb, heb dat grijs plastiek dingetje waar “choke” opstaat ervan geprutst) . Nu lijkt het ook net als de choke nog niet instaat, terwijl dat wel het geval is.

QUADEN
    Bijdrager

even een heel oud topic nieuw leven inblazen, hebben mensen ervaring met deze manier van begrenzen tijdens een rollerbank?
    lukt het plannetje? trapt de politie erin? ben wel erg benieuwd

ritze
    Bijdrager

het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de politie ziet hoe de choke hoort te zitten 😀
    dus mij lijkt dit wel een leuke begrenzer om te maken:D

wat je ook kan doen is je achterband wat leeg laten waardoor je meer wrijving krijgt, dit heeft mij in belgie heel goed geholpen.
    gewoon even stiekem wat lucht eruit laten 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.