simonini proline of polini top one

Home Forums Techniek Opvoeren simonini proline of polini top one

This topic contains 21 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by leon ciao 15 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
  • #184007

    william
    Topic starter
    Berichten: 237

    hoi
    ik ben egt hard op zoek naar een uitlaat die je op 50 als 70 cc kan gebruiken. op deze site staat wel iets en daar zag ik de simonini proline en polini top one. maar welke kan ik nu beter nemen kwa prijs maakt het niet veel uit.welke trekt nu harder en welke rijd harder?????
    hoe is het geluid van beide?
    greats william

    #185465

    Frits
    Bijdrager
    Berichten: 1064

    Top one heb ik gehad

    is kut ding die veel herrie maakt

    maar wel hard wil

    #185466

    william
    Topic starter
    Berichten: 237

    jah ik ken iemadn die hem ook heeft maar hij knetterd wel jah.
    en die simo?????????

    #185467

    .-{2F4OV}-.

    Proline trekt als een beest;)

    Maar kzou die niet pakken. Kzou voor de Top One gaan hoor;) Zet je er een andere demper op;) Kheb nog wel een Polymer Twinner set te koop. Kun je zo op je Top1 aansluiten als het goed is;) Das pas vet! Heeft niemand… een Polini Top1 Polymer Twinner:lol Maar die loopt goed op 50/70cc.

    Kweet niet of je nog ooit vario wilt kopen, maar dan zou ik voor Proma CC gaan;)

    #185468

    william
    Topic starter
    Berichten: 237

    nee komt geen vario in.maar die proline trek dus gruwelijk hard.
    hoe hard zou ik gaan met een 70 dr 13/13 malo filter geveild carter en simonini proline????

    #185469

    Zer0r0nin
    Bijdrager
    Berichten: 88

    ik heb gisteren mijn Polini top one binnen gekregen.

    Mijn setup is bijna hetzelfde als die van jou.
    Ik heb alleen speedengine carters en poulie 70.

    Morgen ga ik de Top One er onder leggen en zal ik hier mijn ervaringen posten.

    Simonini heb ik verder niet al te veel ervaringen mee.

    Wel zag ik dat de lak op de Top One inderdaad niet al te dik is. Dus wellicht dat je deze nog even met Hittebestendige blanke lak in wilt spuiten. (of met olie wilt gaan klooien)

    Ik hoop alvast dat je er wat aan zult hebben.

    #185470

    Wouz-LwB
    Donateur
    Berichten: 1693

    Proline is een goeie voor 70cc hoor ! ook op poulie 😉

    Heb met beide uitlaten gereden , bij de proline was het echt in eenkeer door naar de top…
    En hij maakt een lekker geluidje , geen takke herrie.

    Top one trok veel minder vond ik , ging wel vrij hard met poulie.

    Enigste nadeel aan de proline is dat hij vrij laag hangt , hier moet je wel aan wennen ivm stoeprandjes enzo.

    #185471

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    ik zou voor de top one gaan en dan met een leovinci demper ipv. die nep demper van polini…
    dan heb je een zeer lekkere uitlaat die niet teveel herrie maakt 😉

    #185472

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    zijn er ook nog mensen die een objectief antwoord willen geven..

    iedereen die een uitlaat aanraad die zegt dat ie die natuurlijk moet kopen.

    Mike
    #185473

    Zer0r0nin
    Bijdrager
    Berichten: 88

    uitlaat er onder gelegd. De montage is niet al te makkelijk, je moet wel ff een beetje buigen en rekken voordat de uitlaat goed zit. Vooral de demper loopt snel aan tegen de achterband. Ik heb dit opgelost met een lange bout en een spacertje dr tussen (gewoon een stalen buisje dus)

    De demper is inderdaad dramatisch slecht, dit valt me wel een beetje tegen. binnekort kijken of ik het kan oplossen door er fatsoenlijke demperwol tussen te stoppen.

    De prestaties ben ik echter zeker over te spreken. Onderin een beetje weinig power, maar tering wat gaat dat ding lang door zeg. Vanaf de 30 een lange sprint naar de top. Ik heb nog niets gemeten maar ik gok het toch op zo’n 70 km/h.

    Morgen weer ever verder testen maar voor zover ben ik er zeker over te spreken en is de uitlaat afgezien van de demper zeker een aanrader.

    Groeten,

    Tom

    #185474

    william
    Topic starter
    Berichten: 237

    yo bedankt man is wel jammer dat hij onderin zo weinig vermogen geeft.

    #185475

    Zer0r0nin
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Onderin valt het ook niet tegen hoor, ligt waarschijnlijk aan de trekveertjes. Morgen even strakkere er in doen.

    Kan je ook goed oplossen door iets grotere poulie er op te doen. poulie 80 ofzo.
    Krijg je natuurlijk wel weer wat overtoeren op topsnelheid, maar valt te overkomen.

    Morgen zal ik ff posten hoe het trekt met strakkere veertjes + ander sproeiertje

    #185476

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Zer0r0nin :
    ik heb gisteren mijn Polini top one binnen gekregen.

    Mijn setup is bijna hetzelfde als die van jou.
    Ik heb alleen speedengine carters en poulie 70.

    Morgen ga ik de Top One er onder leggen en zal ik hier mijn ervaringen posten.

    Simonini heb ik verder niet al te veel ervaringen mee.

    Wel zag ik dat de lak op de Top One inderdaad niet al te dik is. Dus wellicht dat je deze nog even met Hittebestendige blanke lak in wilt spuiten. (of met olie wilt gaan klooien)

    Ik hoop alvast dat je er wat aan zult hebben.

    Ik zou echt voor een proma circuit gaan.

    Op poelie reed een CIRCUIT VS TOP ONE even snel maar de circuit trekt veel en veel harder door dan een top one.

    Heb de top one nu onder me 50cc met vario rijd prima 🙂 ! tis ook een mooie uitlaat mooier dan de circuit vind ik

    #185477

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    ik zou voor de simonini proline gaan 🙂
    heb hem zelf ook en was er erg tevreden over [totdat de uitlaat mond afbrak 🙁 ]
    maar die is al naar lasser gebracht die er 22mm stukje oplast 😉
    <— op deze setup loot die erg fijn. Trekken is ongeveer net zoals bij proma cc, die het ook goed deed op mijn setup. hij trekt gewoon redelijk en bij ongeveer 30 komt er een dikke boost tot 65/70 waarna die rustig doorklimt tot de top 🙂
    verder ziet hij er erg mooi uit en maakt hij mooi geluidje en niet veel nederlandse vespa-rijders hebben deze uitlaat
    ik vind het echt een toppijpje, zou voor de simo gaan als ik jou was. [of anders proma cc].

    #185479

    Alan
    Bijdrager
    Berichten: 40

    als je met poulie blijft rijden is de circuit je beste keus, de top one is ook erg goed maar meer een vario uitlaat, als je met poulie blijft rijde kan je eigenlijk in alle gevallen de circuit nemen top uitlaat:thumb voor met poulie.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.