SI MIX III Dame Blanche

Home Forums Perso’s Projecten SI MIX III Dame Blanche

This topic contains 19 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Jeffrey H. 9 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker

eaSI rider
    Topic starter

Na heel lang struinen heb ik dan eindelijk een SI MIX snor weten te bemachtigen. Ik moest er vandaag erg vroeg voor op en het was eventjes rijden maar ik ben een dik tevreden man. Onderstaande si heb ik voor 175 gekocht. Mijn vorige si die voor dit project bedoeld was had dat bedrag alleen al aan kenteken kosten.

Hij wijkt op sommige punten af van de andere SI MIXen die ik gehad heb. Deze heeft namelijk een leren zadeldek;

OOk die km teller is afwijkend. Vrijwel alle SI MIXen hebben er een met gele getallen.

En ook deze km teller aandrijving had ik nog niet eerder gezien;

De brommer loopt prima en alles werkt. De lak is nog origineel en is uitstekend te noemen. Eerlijk gezegd een beetje zonde om hem over te spuiten. Maar goed, ik heb iets voor ogen en dat wil ik gaan uitvoeren; een SI MIX snor, Dame Blanche;

Wouz-LwB
    Donateur

dit is geen special -> moved.

miniciao1968
    Donateur

Maar dit is wel een HELE mooi Si ! :thumb

Zoals beloofd heb ik hier nog die montage handschoenen liggen voor je!
    Kom van ze van we week wel even in de bus doen!

eaSI rider
    Topic starter

Thanks,

Oh ja, die handschoenen zijn erg welkom!

Gr.
    Arno

Dylan
    Donateur

@eaSI rider. zoals ik op je voorbeeld tekening ziet… wil je hem grote deels wit maken? is wel netjes hoor.. nog niet eerder gezien bij een si, word wel veel poetsen:lol

sucses:thumb

kleine911
    Bijdrager

idd. ik ken alleen maar zwarte si’s wit staat hem denk ik wel netjes

eaSI rider
    Topic starter

Vrijdag was het erg mooi weer dus heb ik een middag vrij genomen om mijn si over te spuiten. Het was zo’n 25 graden in de tuin en vrijwel windstil, ideaal dus. Ik heb lak die in 10 minuten droog is dus het karwei moest in een paar uur gepiept zijn;
    Eerst alles goed in de primer;

En hoewel alle omstandigheden gunstig waren zijn er altijd zaken die je niet in de hand hebt;

Precies in de natte primer!!

Vervolgens alles wit spuiten, ik had gekozen voor hoogglans wit;

De kappen moesten ook gespoten worden. Ik heb gekozen voor een setje grillo kappen. Deze zijn namelijk veel stugger en steviger dan SI kappen.

Vanochtend ben ik alles weer gaan monteren en om 15:00 reed hij al weer. Precies toen het begon te regenen. Hij is nog niet helemaal af maar om jullie een impressie te geven;

Qua uiterlijk ben ik niet ontevreden maar technisch moet er nog een hoop gebeuren;
    1)De verlichting werkt nog niet, ik denk dat dit met de kabelboom te maken heeft. Uit het blok komen drie draden terwijl uit de meeste mixen maar 2 draden komen. De claxon en remlicht werkt wel gewoon.
    2) Blok moet gereviseerd worden.
    3) Na revisie komt er een 50cc dr op, 80 poulie, 13/13 en een snelle pijp (wel een waarbij je je bokstandaard kan blijven gebruiken)Dan moet ie volgens mij wel 55-60 kunnen halen.
    4) Er komt nog stuurfoam op het stuur, lijkt die ook weer wat dikker.
    5) Misschien dat ik er een monoshock onder zet. Maar ik vind die vering op dit model ook niet echt lelijk.
    6) het zadel dient opnieuw bekleed te worden, daar zoek ik nog een adresje voor.

Mochten jullie nog tips of suggesties hebben dan houd ik me aanbevolen!

Shaker
    Bijdrager

Erg mooie si. Vind wit als basiskleur altijd wel mooi. Alleen die wielplaten tja.. je moet er van houden :con. Doe mij maar gewoon zwarte 5 of 10 spakers :D.

SjoerdCiao
    Donateur

Met het mixblok heb ik het zelfde probleem gehad, dat de claxon en het remlicht wel werkten, ik heb een extra aardestekkertje tussen de stekker gezet,en die op het blok gemonteerd, nu werkt het perfect:thumb

DaanCiao
    Donateur

Ziet er heel netjes uit!
    Ja die wielplaten… je ziet ze nauwelijks, dat is ook wel wat waard:D

eaSI rider
    Topic starter

@Sjoerdciao; hopelijk is dat ook de remedie voor mij. In feite heb je dus een extra aarde draad gemaakt, naast de al aanwezige?

SjoerdCiao
    Donateur

ik zal even een fotootje maken voor je;)

SjoerdCiao
    Donateur

De camera werkt even niet mee, maar je moet gewoon op de aarding nog een draadje maken ja;)

eaSI rider
    Topic starter

De winter is weer achter de rug dus heb ik mijn Dame Blanche van stal gehaald. De motor was aan revisie toe en VespaAvanti was bereid dit gedeelte voor zijn rekening te nemen, bedankt nog! Ik heb er gelijk een 50 cc DR op gezet en de inlaat laten vergroten. En ik moet zeggen; hij rijdt als een trein. Met een 80 poelie haalt ie met gemak 65 km/u, misschien zit er zelfs nog wel meer in. Goed werk VespaAvanti. Sowiezo heeft hij een groot aandeel in deze snorfiets want ook de wielplaten zijn van hem afkomstig.
    Verder heb ik geplaatst/vervangen; zadel, stuurfoam, zijkappen, traanplaat en een tankdop met slot.

Die zijkappen zitten er nu wel op, maar dit verdiend nog de nodige afwerking. Mochten jullie ideeen hebben dan hoor ik dat graag;

Die traanplaten had ik een keer van een sloop-si gehaald, kunnen alleen nog wel een likje verf gebruiken;

Al met al ben ik niet ontevreden over het resultaat. Met deze SI heb ik een hoop bekijks. Ik wil alleen nog een nettere bagagedrager erop en zo’n bakje wat onder het zadel zit. Ik heb er wel een maar die is erg lelijk (krassen in het plastic) Verder zitten er nog enkele roestige moeren en bouten op die vervangen moeten worden.

Robertez
    Bijdrager

Zeer mooie Si,:thumb

(persoonlijk vond ik de witte grillo kappen wel mooier staan, zonder de zwarte kappen achter)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.