Sebastards SI-tta

Home Forums Perso’s Projecten Sebastards SI-tta

This topic contains 133 reacties, has 41 deelnemers, and was last updated by Martino 9 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 134)
  • Gebruiker

Robertez
    Bijdrager

Pure slijtage van de variokoppeling, als het er al een beetje was en je gaat er toch meerijden versnelt dat de slijtage aan de schijven.

Sproeier 43 is inderdaad erg krap, zou ook eerder denken aan 62.

Kijk wel de banen van je koppeling na, of deze niet teveel zijn uitgelubberd.

Sebastard
    Topic starter

aha,deeze bedoel je? zien er nog goed uit toch?

zou het kunnen komen doordat ik de achterste moet op de variokoppeling (dus waar deeze schijf mee vastzit) niet ver genoeg aangedraaid heb?

Anoniem

He sebastard,

Ik zie op je filmpje wel één ding je snaar ligt zowiezo veel te diep in de schijven, die hoort ongeveer 1,5mm op de schijven te liggen als ik me niet vergis.
    en idd denk ik dat je sproeier echt wel in de buurt van 66 of 68 moet zitten met een 43mm cilinder.

mvgr stefanovitch

Lastpak
    Bijdrager

schroefdraad op de koppeling ziet er niet fris uit:(
    kan aan de foto’s liggen maar als dat schroefdraad niet meer helemaal goed is/niet goed is,
    krijg je speling met alle gevolgen van dien, bv: je schijf draait dol, je koppeling vreet je vario deksel op enz…

Anoniem

Als ik zo nog eens de foto’s bekijk van de schroefdraad, ben ik het met Lastpak eens volgens mijn moet de schroefdraad ook langer zijn dan dat ie is op de foto.

mvgr stefanovitch

joelciao
    Bijdrager

idd als je het zo ziet denk je dat er een stuk van de schroefdraad af is
    ik zou het tog even nakijken

mvg joel

niek1992
    Bijdrager

mwah. die is inderdaad los komen zitten. de pinnen op de achterste schijf zijn zo te zien ook niet meer aanwezig. Enigste optie is laten lassen, kan je alleen de drukveer niet meer vervangen.

Aanrader; slijp de segmenten af tot ongeveer hoogte montage van trekveer. aangezien je die nog kan vervangen dan. drukveer moet je gewoon beetje algemeen pakken. ik rij met een Gouden polini drukveer. valt overal wel mee te rijden vind ik.

Sebastard
    Topic starter

van het weekend mn uitlaat verlast ivm beter doorflow,en de montage beugel verlengt omdat hij van een citta oid was,dus paste hij niet zomaar op mn sibrug:

beugel :

en :

bocht:

kan hem nog niet testen omdat ik nogsteeds met die achterkoppeling aan het kloten ben…

just1991
    Bijdrager

Nu is het een mooie dikke pijp ik denk dat hij het nu wel beter gaat doen als een citypower 😀

Het is alleen jammer dat je het niet uit 1 stuk hebt kunnen walsen zeg maar dat zou nog mooier geweest zijn

Lastpak
    Bijdrager

hey, goed bezig daar met die quich:thumb
    ik vond zelf dat geknepen bochtje ook niet echt top, mooi gedaan:).

Robertez
    Bijdrager

Leuk dat je mijn oude sim een tweede leven hebt gegeven :thumb

Netjes gewerkt!

Hopelijk krijg je die koppeling eerdaags aan de praat.

==================================================================
    Edit

Heey Sebas, de hierboven overkochte sim zat bij een partij onderdelen (zie mijn perso).
    Kan mij verder niet herinneren of het wel of niet al zo was met de demper.
    Waarschijnlijk wel, maar heb er ook niet mee gereden.

Mooi gemaakt allemaal, zal ook wel chill wezen als je de kickstart erop weet te monteren.

Sebastard
    Topic starter

@just1991: ja klopt wel,maar die bochtjes had ik nog liggen,dus zo is het lekker goedkoop opgelost 😀

@lastpak,thanx!

@Robertez: ja leek me wel een verbetering zo toch,ik ben er nog niet mee klaar,zal van de week de boschten nog even behandelen met hittebestendige zilverspray.Trouwens,zat bij jouw het demperafsluitringetje wat in het einde van de pijp zit,ookal zover naar binnen?

Sebastard
    Topic starter

Vandaag eerste ritje gehad! maar dat liep niet zoals gepland….

Vanochtend vroeg begonne met sleutelen,alerlij dingetjes,nieuwe uitlaatdemper wol erin,remen afstellen,
    en koppeling wisselen,(van de week eindelijk een andere ontvangen(een goede DACHT ik),en nog veel meer.
    Uiteindelijk was ik om 2 uur klaar,en begon me eerste ritje,eindelijk!!

Dat liep niet zoals gepland…het ging allemaal heerlijk,lekker rustig aan,moet alles nog inrijden,totdat ineens
    een groote klap,en me halve koppeling is ontploft!
    Ik kon nog maar 2 segmenten terug vinden waarvan er 1 wel 20 meter verderop lag.
    De andere kreeg een mevrouw tegen haar fiets,die had geluk dat ze hem niet tegen der koppie aan kreeg,daar was ze ook flink kwaad om.. :-S
    hij was geheel door mn kap heen geklapt,welke net vers gespoten was!
    De oorzaak ligt erbij dat de vorige eigenaar om een of andere vaage reden 2 gaten in het koppelings huis geboord had,
    daar is hij ook presies op gebarsten.

foto’s vertellen de rest….

Vertigo
    Bijdrager

En we hebben weer een geplofte koppeling! Je bent niet de eerste 😉 Zonde man! Had je net alles een beetje goed, gebeurt dit… Wel fijn dat je zelf niks hebt…

Lastpak
    Bijdrager

wow!
    niet normaal, heb je zelf er niks aan over gehouden?
    doodzonde, vooral omdat het allemaal net was gespoten.
    lijkt me wel zo slim om hier de verkoper op te attenderen.
    vertanding en binnenwerk nog in orde?

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 134)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.