Sebastards SI-tta

Home Forums Perso’s Projecten Sebastards SI-tta

This topic contains 133 reacties, has 41 deelnemers, and was last updated by Martino 12 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 134)
  • Gebruiker
  • #464946

    Sebastard
    Topic starter
    Berichten: 235

    ]vandaag weer lekker aan het prutsen geweest,frame 2x in de primer gezet,

    en 2keer hoogglans zwart gegeven.
    meteen weer wat inspiratie voor de paintjob en zo gekregen.

    hint:

    verder heb ik inmiddels besloten het blok te reviseren nu hij er toch al uit is,wete niet of het nodig is,
    maar i’ts better to be safe than sorry 😉

    had via MP een 43cill gekocht voor 20,-,maar die gast heeft me opgelicht.
    dus weer opzoek naar andere cill,een 60 of 65 ofzo,mag niet te veel kosten,die klootzak heeft me al genoeg genaait.
    zie: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=22735

    inmiddels is de voorvork ook gespoten,incl. potjes enz.

    stuurte wat erbij zat bleek krom te zijn,heb ik inmiddels ook alweer een andere voor.

    lekker bezig in de uurtjes die ik over heb,bedoeling in met de kerst hem geheel af te hebben.

    ciao,seb

    #465924

    Sebastard
    Topic starter
    Berichten: 235

    goed wer beetje aan het klussen geweest,eerste paar laagen zwart op het frame gespoten,komen nog meer lagen en kleuren later overheen.

    en ik heb de geele drukveer ,lichtere rollen,en blauwe trekveren in de koppeling en vario gezet

    en ik heb een kickstart brug die veroest was,de orgineele pen voor de veer eruit geslepen,en in een betere achterbrug gelast,welke eerst geen kickbrug was,maar nu dus wel!

    Tevens heb ik die brug versterkt dmv 2platen en 2 hoekijzer strips.
    Ik zit te twijfelen om een meer strips op te zetten ivm kromtrekken.

    #465925

    buurman
    Bijdrager
    Berichten: 71

    jij bent lekker bezig man :D:D:D:D:D

    #465926

    Sebastard
    Topic starter
    Berichten: 235

    frame geplakt en gespoten:

    resultaat wel oke,nog bijwerken met zwart,daarna dik in de blank en paak keer tussenslijpen,dan wordt het wel wat.

    #465927

    beuze
    Bijdrager
    Berichten: 242

    netjes man:thumb

    #465928

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    Zo is dat even netjes gespoten! is denk niet je eerste keer of wel?

    #455978

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    echt gaaf man:thumb
    net stukje spuitwerk hoor.

    #434868

    stefanoo
    Bijdrager
    Berichten: 104

    zeer netjes gespoten!

    #455977

    Sebastard
    Topic starter
    Berichten: 235

    thanx voor de compliments!

    nee klopt,is niet de eerste keer,ik heb in het verleden veel brommers en scooters opgeknapt,van runners tot neo’s
    heb in het verleden meer dan 15 citta’s gehad allemaal om extra centje te verdienen.

    en als je wat trucjes kent,kom je erg ver 😉

    het is trouwens wel gewoon backjard- motip-paintjob!

    #465930

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    Danm Nice paint job!!!!
    ben benieuwd naar het eind resultaat ziet er egt super netjes en strak uit man

    #466085

    Sebastard
    Topic starter
    Berichten: 235

    zojuist een si-subframe ontvangen,met 1 goede kap van Buurman,dus er zit weer schot in de zaak!
    voorvork is ook inmiddels gespoten ,zal ASAP foto´s plaatsen ervan.

    Gister onenigheid gehad met het lokaale straalbedrijf,die wilde me 46 !!’ euro per velg rekenen om te stralen!
    Dus ik vertelde de man,dat ik de velgen niet wilde kopen,ze waren al van mij,ik wilde ze alleen laten stralen bij hem! Hij zag daar de humor niet van in,dus ben ik met ongedaane zaken vertrokken.

    Ik ga die velgen ECHT niet schuren,dat is geen optie met die kleine ruimtes,past me vinger niet eens tussen,
    ga er nog eens over brainstormen dus.

    Heb n uitlaatje opgestuurd gekregen,maar ik denk dat ik toch maar voor de leokrul ga,die schijnt beter te presteren,en stiller te zijn.

    Nu mijn citta variosnaar voor 100mm nog zient te ruilen tegen een variosnaar voor een si,die schijnt langer te zijn.

    #466088

    Sebastard
    Topic starter
    Berichten: 235



    #466605

    Sebastard
    Topic starter
    Berichten: 235

    inmiddels:

    si achterbrug met kappen,remhendels met remlichtschakelaar komen eraan,frame bijna klaar,revisie ook.

    #466622

    remlicht99
    Bijdrager
    Berichten: 189

    Ik ga die velgen ECHT niet schuren,dat is geen optie met die kleine ruimtes,past me vinger niet eens tussen,
    ga er nog eens over brainstormen dus.

    meschien verf afbijt wat voor je.. flink insmeren en dan met de staalborstel of hoge druk spuit.. het werkt echt super.. heb mijn frame ermee gedaan.. kijk mr in me perso voor het resultaat echt super!

    #466625

    Ciao91
    Bijdrager
    Berichten: 319

    @ Sebastard :
    Ik ga die velgen ECHT niet schuren,dat is geen optie met die kleine ruimtes,past me vinger niet eens tussen,
    ga er nog eens over brainstormen dus.

    als ik jou was zal ik ze laten zandstralen 😉

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 134)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.