Scooter uitlaat omlassen

Home Forums Techniek Motorisch Scooter uitlaat omlassen

Dit onderwerp bevat 10 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dennis Scholing 1 week geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker

Magnus01
    Topic starter

Hoi,

Ik zit te denken om een scooter uitlaat om te lassen om op een Boxer uitlaat te doen, deze zit namelijk links om. Een uitlaat die rechts zit gaat niet passen, want ik wil een zijspan aan mijn achterbrug lassen. Heeft iemand enig idee wat voor scooter uitlaat goed optrekt en een redelijke topsnelheid heeft met een brom carter, DR70 en 13/13? Vooral lekker veel trekkracht is mijn prioriteit omdat de zijspan ook niet bepaald licht is en er in Amsterdam best veel steile bruggen zijn.

Of als iemand nog een uitlaat heeft liggen die links om zit hoor ik het ook graag.

SuperSi
    Bijdrager

Ik weet dat @misterd11 een leovince tt (?) had omgelast en dat liep best goed en was nog redelijk stil ook!

misterd11
    Bijdrager

Leovince zx was het, en inderdaad deed die pijp het op elke cilinder leuk. Maar icm een dr evo liep die prachtig, demper helemaal volgepropt met nieuw demperwol en het klonk ook top, niet te hard nirt te zacht

Magnus01
    Topic starter

Had die flink wat trekkracht of was het meer een uitlaat voor topsnelheid?

Dennis Scholing
    Bijdrager

Yasuni c21 liep mijn citta ook goed op met polini 65cc en trok mooi op

speedbuxy
    Bijdrager

Hier een filmpje van een Yasuni Z.
    (loopt leuk en doet qua prestaties goed mee in het aanbod van snelle vespa uitlaatjes)

Rollerbank filmpje.

Magnus01
    Topic starter

Bedankt voor de reacties, ik zal kijken of ik een Yasuni kan vinden om om te lassen.

Martino
    Bijdrager

Ik lees dit topic zo door en vraag mij een aantal dingen af. Natuurlijk zal je een uitlaat kunnen omlassen, maar houd je dan wel rekening met de lengte en het ontwerp van de uitlaat? Las je er een andere voorbocht aan zullen de prestaties ook al snel anders worden. Tevens kan ik mij voorstellen dat een Yasuni Z het nog wel aardig kan doen op beschreven setup, maar een c21 is veel te hoog gegrepen.

speedbuxy
    Bijdrager

Ik wou het niet zeggen. Maar een c21 is idd veel te hoogtoerig.
    De voor bocht daarin tegen zou ik net zoals een dikkere voor bocht niet teveel waarde aan hechten.
    Zie bv het verschil in voor bocht bij een minarelli of piaggio scooter uitlaat. Schilt best, toch zijn ze qua prestatie gelijk.
    Alleen peugeot en minarelli horizontaal leveren in omdat die wel een heel lang stuk extra voor bocht hebben.

Martino
    Bijdrager

De grote van de diameter voorbocht maakt niet veel uit, maar wel de lengte en wanneer de expansie zal divergeren des te meer. Hieronder de verschillende Leovinci SP uitlaatjes bijvoorbeeld. 0,4pk verschil en een andere grafiek.

Leovinci SP Ciao vs Si

Overigens hebben nog niet heel goed het verschil tussen de dikte van voorbocht kunnen testen gezien we met een standaard deps hebben getest zonder dat de uitlaatpoort en kanaal zijn aangepast. Ik zal graag nog eens een bewerkte cilinder testen met verschillende uitlaten.

Dennis Scholing
    Bijdrager

Nou ik had gewoon een gianelli fire voorbocht en daar de yasuni c21 opgelast voor de lol maar liep niet slecht(heb aerox gehad vandaar de c21 gewoon proberen toch)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.