Sandertjuhhh´s achterveerciao

Home Forums Perso’s Projecten Sandertjuhhh´s achterveerciao

This topic contains 103 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by LOU 10 years, 11 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 91 tot 104 (van in totaal 104)
  • Gebruiker
  • #456842

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    hallo,

    het is ondertussen al heel lang geleden en de brommer stond nog bij ons in de schuur en ik dacht dus daar ga ik maar eens aan verder.
    jammer genoeg heeft mijnalbum alle foto’s weg gegooid en ziet mijn perso er een beedje slecht uit, deze foto’s heb ik ook niet meer op mijn computer dus die komen nooit meer terug. Dit zijn de enige foto’s die ik nog heb kunnen vinden:

    er is niet heel veel gebeurd aan de ciao, ik heb de “achterbrug” erin gezet, en het achterwiel gemonteerd:

    Toen heb ik nog een voorvork van een derbi drd 2003 erin gezet, dit was alleen om te zien hoe dit eruit zag, maar zou wel plug and play zijn. Helaas is de voorvork van mijn broer en mag ik deze er niet voor gebruiken.

    daarna heb ik de originele voorvork maar weer geplaatst en het voorwiel erin gezet, zodat het frame al rollend was.


    Ik vind deze voorvork eigelijk te laag en als ik een beetje stuur dan klapt het hele stuur direct om omdat de vork te recht staat.

    Verder was ik ook van plan om de brommer aan te drijven met het motortje van de kettingzaag die er op de laatst 2 foto’s voor licht, alleen weet ik niet of het motortje sterk genoeg is voor het optrekken en dergelijke.
    Ook weet ik nog niet hoe ik het ga doen met de overbrenging, aangezien ik iets moet verzinnen voor op de krukas van de kettingzaag.

    graag hoor ik jullie meningen over dit project, en ideeën zijn natuurlijk altijd welkom

    gr. Sandertjuhhh

    #458854

    joelciao
    Bijdrager
    Berichten: 335

    hoe ga je dit maken met de snaar?

    #459492

    LOU
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Waarom wil je de motor van een kettingzaag gebruiken en niet gewoon een vespa ciao blokje?

    #463033

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Idd en zet er 240mm veren onder en vorvorkje verlagen!! Dat je hem te laag vindt 😮

    Maarja iedereen zijn eigen smaak :thumb

    #453355

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ik zou eerst eens gaan kijken hoe je je v snaar op spanning gaat houden als de veer inveert, en daarna verder kijken naar wat je er nog aan kan doen. Heb je daar wel een duidelijk plan voor?

    Want als dat niet gaat lukken is het ook een beetje nutteloos om tijd te steken in je voorvork en de krachtbron.

    #437405

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    @joelciao, dit wil ik doen door een dubbele poulie in het midden (waar het scharnierpunt zit) te zetten en te werken met 2 korte v-snaren i.p.v. 1 lange

    @LOU dit is gewoon een experiment of dit blokje dat kan trekken, net zoals de rest van de brommer een experiment is

    @ciaoracing75 ik vind hem niet te laag bij het zadel, maar de voorvork moet eigenlijk langer zijn, omdat deze nu te “recht” staat. doordat deze te “recht” staat gaat hij bij het sturen heel snel om knikken

    #490792

    LOU
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Oke, dat is een interessant experiment. Ik hoop op een positieve uitkomst.

    #492017

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    @LOU dat hoop ik ook :thumb

    #492018

    daver1
    Bijdrager
    Berichten: 126

    Leuk project

    wat eventueel ook kan is van je blok naar het scharnierpunt een pouli/snaar overbrenging en van het scharnierpunt naar je achterklok een tandwiel/ketting overbrenging.

    Die laatste zal makkelijker zijn omdat je op dat punt een snaar alleen met een extra spanner strakker zou kunnen zetten.

    #457062

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    @daver1, als ik in het midden een dubbele poulie zet dan krijg ik 2 korte snaren en dan kunnen deze snaren ook niet meer slap komen te hangen als de achterbrug veert, dus heb ik helemaal geen spanner nodig.

    ik heb vandaag het kettingzaag blokje uit van alle kappen ontdaan en dit is het resultaat:




    helaas was de onderkant van het carter van het blokje niet van ijzer, maar zat dit helemaal in het plastic verwerkt, wat een groot geheel was. dit stuk heb ik er dus uit moeten zagen.

    nu moet ik gaan kijken naar een manier om het blokje vast te zetten in het frame, het past jammer genoeg net niet tussen het frame waar het standaard blokje normaal zit dus komt het hierboven te hangen tussen het frame en de buis.

    meningen en reacties zijn altijd welkom
    gr. Sandertjuhhh

    #462711

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    je zult die kappen toch terug moeten plaatsen, want die kappen zijn ook koelkappen.
    anders loopt het blok vast.

    #492019

    LOU
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Is het niet handiger om met ketting aandrijving te werk i.p.v. V-snaar. Aangezien een kettingzaag ook met een kettingaandrijving werk

    #492022

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    @niemand, dat klopt inderdaad

    @LOU, op het tandwiel van de kettingzaag kan ik ook helemaal geen ketting op leggen, hier kan alleen een zaagketting van een kettingzaag op, en dit kan weer niet op een gewone kettingzaag. dus dit moet ik er zowiezo vanaf halen en dan kan ik beter een poulie erop lassen dan hoef ik ook geen ander tandwiel te maken voor het cardan bij het achterwiel.

    #492026

    LOU
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Oh ik had gedacht dat je op het tandwiel van kettingzaag ook een gewone ketting kon leggen. Dan was het denk ik makkelijker geweest om met kettingen te werken, maar nu is het idd handiger om gewoon met v-snaren te werken.

14 berichten aan het bekijken - 91 tot 104 (van in totaal 104)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.