Sandertjuhhh´s achterveerciao

Home Forums Perso’s Projecten Sandertjuhhh´s achterveerciao

This topic contains 103 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by LOU 10 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 104)
  • Gebruiker
  • #284525

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    hallo mede forumleden.

    Ik ben Sander en ben al een tijdje lid op het forum. Maar had nog niks speciaals gedaan met vespa.
    vanaf nu dan :
    Vandaag ga ik beginnen met mijn project.
    Ik ga op mijn oude vespa ciao een achervering (proberen te) maken.
    Ik ga dit allemaal doen met deze ciao:

    Zoals jullie zien moet er wel het een en ander aan gebeuren. De tank lekt bijvoorbeeld (daarvoor is het kleine tankje op de bagagedrager :con )
    De vespa heb ik al een paar jaar thuis staan. Ik heb vroeger een trike die ik samen met mijn vader gemaakt, deze heb ik ingeruild voor deze brommer. Had toen een helemaal standaard blokje. Hij was toen alleen nog zwart. Ik heb de brommer 2 jaar geleden ongeveer in rood en geel gespoten. Maar na een tijdje gereden te hebben vond ik hem te langzaam en heb ik een brommer met 70cc gekocht. Sinds dien staat deze brommer eigenlijk alleen maar weg te rotten in de schuur.

    Ik heb verder nog geen foto’s want ga er vandaag pas aan beginnen. maar zal zeker foto’s maken als ik eenmaal bezig ben.
    Vanavond komen meer foto’s en ook meer uitleg over hoe ik het aan ga pakken

    Graag hoor ik jullie mening over het project.

    Gr. Sandertjuhhh

    #459601

    teenhakker
    Bijdrager
    Berichten: 363

    vet idee 8)
    k ben wel benieuwd hoe je dat gaat doen dan, want volgensmij word het dan een soort vering voor je bagagedrager + spatbord + zadel

    #459521

    ronreniers
    Bijdrager
    Berichten: 287

    ik ben ook wel benieuwd.:)

    ga deze perso zeker volgen.:thumb

    #459314

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    vet idee! ik loop er zelf ook al een tijdje mee rond, maar ik heb erde middelen niet voor.
    ik ben benieuwd!=)

    #485317

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    hey

    UPDATE(29-03-2011)
    vandaag de ciao helemaal gestript. ik heb het lek in de tank ook gevonden. verder nog niks gedaan.
    Hier een paar foto’s van hoe hij er nu bij staat.

    de plannen:
    Het is heel erg moeilijk om te zeggen in woorden dus…
    heb ik dit gemaakt:

    je ziet op het eerste plaatje (links) het bovenaanzicht van het frame.
    je ziet op het tweede plaatje (rechts) het zijaanzicht van het frame.
    je ziet 2 v-snaren en 4 poelies. De 2 poelies die in het midden op elkaar zitten zijn ervoor dat de v-snaar niet ‘slap’ komt te staan als het door de veren gaat.
    ik hoop dat jullie het een beedje snappen:lol ben niet de beste met paint :con

    verder hoop ik dat jullie het iets vinden.
    en natuurlijk tips, complimetjes, verbeteringen of wat dan ook vertel het me. mischien kan ik er wel iets mee:!

    gr. Sandertjuhhh

    #485318

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Als je dit gaat doen moet je zelf een achterbrug in elkaar lassen voor de stevigheid. Verder zou dit opzich moeten werken, ookal is dat systeem met 2 snaren niet optimaal, aangezien het punt van de poelies ook je schanierpunt is voor de achterbrug.

    #485320

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    Is wel een tof idee ja, ik zou er gelijk een soort van Chopper-thema aan plakken;), want hij word behoorlijk lang zo!

    #485322

    ronreniers
    Bijdrager
    Berichten: 287

    ziet er goed uit.:thumb

    in theorie zou het moeten lukken zoals hij het heeft bedacht.:!

    #485323

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    hey

    bedankt, maar zolang word hij denk ik niet. iets van 10 cm mischien. want de tekening is het een beetje lang getekend

    gr. Sandertjuhhh

    #485332

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Kleine tip,

    Houd er dan rekening mee da je een bestaande snaar kan gebruiken voor het 2e deel anders word een een P in the *** om een goede snaar te vinden. 😉

    een P.I.T.A. dus : -)

    #485333

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    En dat deze perfect moet passen, omdat je voor de achterste snaar geen spanmogelijkheid hebt. Of je moet het zo maken dat je je klok kunt verstellen.

    #485334

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    Ja was van plan om miss een eigen achterbrug te maken, en dan maak ik het zo dat ik mijn achterklok idd kan verschuiven.
    Maar evengoed bedankt voor de tips=)

    Ik ga vandaag weer verder. Anavond weer nieuwe foto’s

    Gr. Sandertjuhhh

    #485347

    ronreniers
    Bijdrager
    Berichten: 287

    je kan ook een spanrol achtig iets maken om de snaar op te spannen.

    #485352

    sandertjuhhh
    Topic starter
    Berichten: 239

    update 30-03-2011

    @ ronreniers, ik bedenk wel iets hierop.:D evengoed bedankt:thumb

    vandaag heb ik de voorvork uit het frame gehaald :
    toen heb ik de plekken waar de veren moeten komen er ook uit geslepen.

    daarna ben ik begonnen met de verf eraf te halen. Eerst wilde ik alles met zo’n lammellenschijfje eraf ‘slijpen’ maar dit was heel erg veel werk dus heb ik het makkelijker gedaan:con
    toen heb ik met verf verwijderaar ofzoiets 😕 alles eraf gehaald.

    dit is nog niet helemaal eraf dus morgen nog maar een keer. was nu nog wat te donker 🙂

    Ik heb ook maar direct een foto gemaakt van de veren die er op komen

    ook maar direct een paar foto’s van het gaatje/gat in de tank:
    het zit onderaan de tank boven het blok zegmaar.



    het is niet heel goed te zien maar toch.

    dit was het weer vandaag
    morgen ga ik het frame nog een keer in de verfafbijt zetten. en voor de rest zie ik wel wat ik nog allemaal kan doen.

    owja, mijn acherspatborje word ook drastisch verstevigd, hier komt een dikke buis in zodat hij niet te slap word al alles zo’n beetje erop rust. hieraan komt ook een stang naar het balhoofd en dan denk ik dat het wel stevig genoeg is.

    tips en hints en wat dan ook zijn natuurlijk welkom zoals altijd=)

    Gr. Sandertjuhhh

    #485362

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Mij lijkt het veel handiger om een soort scharnierpunt net als bij een cittaframe te maken bij dat halve stuk spatbord van het frame. Dan kun je tenminste deze brug houden en word je ciao niet langer en heb je geen 4 poulies nodig;)

    Dus zeg maar aan de onderkant van het frame, waar dat halve stuk achterspatbord aan de brug vastgelast zit losslijpen, en daar een scharnierpunt maken en de brug verstevigen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 104)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.