Rubbers cilinderkop piaggio ciao 1999

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Rubbers cilinderkop piaggio ciao 1999

This topic contains 10 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 2 years, 11 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #808926

    Gianni
    Topic starter
    Berichten: 25

    Hallo iedereen,
    Ik ben sinds maandag in het bezit van 2 ciao’tjes die een kennis nog staan had, ver weg onder het stof.
    Ik ben meteen gestart met deze terug in orde te zetten. Nu zag ik bij die ene ciao (1999) dat er tussen de schoten van de cilinderkop, een soort van rubbers zitten, dit zowel onder als bovenaan de cilinderkop (zie foto hieronder). Dit is een ciao met elektrische ontsteking, A-klasse (25km/u).
    Heeft iemand enig idee waarvoor deze rubbers dienen en als deze er moeten blijven zitten?
    Ik vraag me gewoon af als deze dingen niet gaan smelten.
    20210407_18173020210407_181739

    #808927

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Dat is tegen klank van de koelribben.
    Het blokje klinkt stiller.
    Ik heb het nog niet gezien op Ciao.
    Lijkt origineel, laat maar zitten, smelt echt niet.
    Kreidler RS heeft dit ook.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808928

    Gianni
    Topic starter
    Berichten: 25

    Ok, bedankt voor het snelle antwoord, dan laat ik deze maar zitten.

    #808929

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik heb ze ook zo nog niet zien zitten.
    En ik vind het daar niet slim geplaatst, ze houden de koelwind tegen zowel de rijwind als de lucht van de geforceerde koeling.
    Ze zitten meestal onder het koelkapje op de cilinderen dempen inderdaad de trillingen.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 11 months geleden door zevenenergie.
    #808931

    Gianni
    Topic starter
    Berichten: 25

    Dus misschien toch best er tussenuit halen gewoon? Veel verschil in klank zal het niet uitmaken vermoed ik en het kan inderdaad alleen maar wind tegenhouden voor het afkoelen van het blokje.

    Nog even klein vraagje over die andere ciao die ik reeds in orde heb gezet.
    Dit is een ciao van 1976, maar deze heeft een metalen bougiekop (zie foto’s hieronder)
    Kan dit geen kwaad als je in de regen rijdt? Nu rijdt hij perfect met de bougiekop als het droog is.
    Ikzelf zal er nooit mee in de regen rijden normaal gezien. Het was de bedoeling deze op te knappen en terug te verkopen. Maar nu ik hem zo netjes zie, vermoedelijk weinig km afgelegd aan blokje te zien. Ben ik nu toch aan het twijfelen om hem toch te houden, want lijkt me redelijk uniek, zo’n oude ciao die vermoedelijk niet veel gedraaid heeft.
    20210407_15351120210407_154539

    #808933

    Joeri999
    Bijdrager
    Berichten: 135

    Hmmmm, die rode Ciao op de onderste foto lijkt me niet van 1976 hoor. Eerder jaren 80, getuige de bagagedrager en de koplamp. Ziet er wel als nieuw uit overigens.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 11 months geleden door Joeri999.
    #808939

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Ja, ik zag t ook al.

    Wat is het chassisnr?

    Kan wel eens een jaren ’90 ook zijn, alhoewel, deze kleur??
    Of hij is gespoten, gezien hoe mooi die nog is.
    Horen ook velgen in die vlak zijn.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808941

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Het is een Belgische Ciao PX uit midden tot eind jaren 80. Kleur is correct, bolle 16″ velg ook.

    Maar om de vragen te beantwoorden: de rubbers kun je uit de cilinderkop weglaten als je dit wilt en de metalen bougiedop is vele jaren standaard geweest, dus lijkt me geen probleem in de regen (in de jaren 60/70/80 regende het ook wel eens 🙂 ).

    #808951

    Gianni
    Topic starter
    Berichten: 25

    Dank voor de reacties.
    Ik had me laten vertellen dat ik het bouwjaar kon aflezen via het PVA nummer (eerste 2 getallen), blijkbaar klopt dit dus niet.
    Hieronder beide chassisnummers. Volgens mij is de rode volledig origineel, die heeft gewoon niet veel de buitenlucht gezien vermoed ik.
    Kunnen jullie me vertellen welk bouwjaar beide zijn via onderstaande foto?
    20210408_08463220210408_084612

    #808952

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    De rode is een Duitse snorbrommer(25km/u) Ciao PX uit 1981.

    De blauwe geen idee van met die zapc nr’s
    is sowieso eind ’90-er jaren tot en met ’04.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808953

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Hallo,
    Semmad ik vroeg me af hoe je zo kon zien dat het een Duitse is? Omdat die een pva/pvg nummer heeft? Dat is namelijk ook Belgisch. Over dat nummer gesproken. Enig idee wat het pvg nummer is van een brom ciao?
    Mvg Robin

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.