Rollingspeed Roterende zij inlaat.

Home Forums Mening & ervaring Zij-inlaten Rollingspeed Roterende zij inlaat.

This topic contains 12 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Crullie 8 years, 9 months geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #149125

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 2207

    Er is een nieuw product op de markt wat de roterende zij inlaat betreft dus even wat foto’s en info voor de liefhebbers.

    Groepsfoto van wat er allemaal bij hoort te zitten.
    Een lijst vertaald vanuit het Italiaans naar engels wat niet helemaal klopt, slechte vertaling en je moet echt even tussen de regels door lezen wat ze precies bedoelen.

    1: Klein carter helft, in dit geval voor cilinders tot en met de 43mm cilinders maar er is ook een klein carter verkrijgbaar voor de dikke 48mm cilinders. Dus even oppassen wat je koopt zodat je de juiste cilinderhemd passing hebt.
    2: Carter deksel met een mooi CNC gefreesd Rollingspeed Logo.
    3: Inlaat schijf.
    4: Zeskante meenemer die echt krap in de schijf past, passing is speling vrij.
    Deze meenemer heeft een extra bevestiging gekregen met een centrerende verzonken bout. Dus in de kleine tap van de krukas moet precies op center een gat worden geboord waar weer M6 draad in moet worden getapt.
    5: Bevestiging en afdicht materialen zoals 5x M6 inbus carter bouten, O-ring, 5x M4 kruiskop boutjes, afstand ring om de meenemer in de juiste positie te krijgen(indien nodig) en dus de verzonken M6 bout om meenemer extra vast te kunnen zetten. In de vertaling word aanbevolen om locktide of iets dergelijk te gebruiken om te borgen.
    6: Krukaslager 35x17x19 / SKF 6003-2Z/C3. (kom ik op terug)


    Voor dit blokje word een origineel groot carter gebruikt waarvan de inlaat is dicht gelast.
    Ook zie je dat er geen smeerkanaal is geboord voor de lager smering plus dat er een lager is geleverd die dicht is, ben het daar niet mee eens en ga dit aanpassen.


    Er worden inbus bouten gebruikt omdat de bevestiging gaten in het kleine carter blind zijn en dus de moertjes niet nodig zijn. Vraag me wel af of ik zo genoeg spankracht heb om carters lek dicht te krijgen.

    En het lijkt me verstandig om aan de hand van een graad meter de juiste timing te vinden, word niet bijgeleverd.

    TICKLING BARN
    #157188

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Beste crullie
    Dat is mooi spul, was het duur?
    Die imbusboutjes zijn toch m6? dat kan even hard aangetrokken worden als een normale bout. imbusbouten zijn van een sterkere staal soort gemaakt. Dat binnen zeskantje krijg je niet kapot hoor.
    Groet,

    #157189

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi verslag!

    Die Google translate vertaling is inderdaad een beetje onprofessioneel, maar het geeft het hele pakket wel weer karakter.

    Apart dat over het merk Rollingspeed helemaal niks te vinden is op internet. Dus het zal wel een heel kleine oplage zijn. Toch mooi dat er nog steeds wordt geinnoveerd en er nog mooie spullen verschijnen.

    Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen en of je verder nog tegen uitdagingen aan zal lopen bij de opbouw.

    Mooi dat je een hoop ruimte hebt bij het pakkingvlak, dit levert weer meer ruimte op voor de creatievelingen ๐Ÿ™‚ Wel slordig dat ze niet aan de lagersmering hebben gedacht.

    Wat voor krukas heb je er nou precies bij nodig? Ik vat het nog steeds niet helemaal hoe dit systeem nou werkt.

    #157190

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    @wilk1985 Als ik het goed begrijp kun je elke kruk gebruiken. Je moet enkel M6 in de korte zijde tappen. Hier bevestig je de 6 kant vervolgens weer aan(met een m6 boutje:pest).

    Ben verder ook wel benieuwd wat dit setje mag kosten.

    #157191

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 2207

    @ Zevenenergie : Om de boutjes maak ik me geen zorgen maar meer om de aluminium M6 bevestiging gaten, ze zijn niet al te diep en het aluminium is best wel zacht.
    Weet niet wat de prijs is, het is mij opgestuurd om te tunen en om het op de juiste manier te monteren.

    @ Wilk : Na het bewerken van het carter en cilinder zal ik laten zien met foto’s en info hoe dit systeem werkt en hoe de juiste timing te vinden.

    @ FrankP : Normaal word de verzonken M6 bout niet gebruikt omdat de meenemer op de korte kruktap geperst word maar dit nieuwe systeem heeft dus een extra bevestiging door middel van een boutje, denk dat de makers van dit product een extra stevige verbinding zo willen waarborgen.

    TICKLING BARN
    #157192

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Mooie review Arnold. Volgens mij heb jij hier op het forum al de meeste roterende setjes in huis gehad. Het blijft mooi spul en ben wel erg benieuwd of het harder wil lopen dan bijv een evo of rv.

    De prijs valt nog mee http://m.ebay.it/itm/121690253417?nav=SEARCH

    #157193

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Als je 14mm volle draad hebt kan je normaal aantrekken.
    Maar dan moet de boel niet te vaak los gehaald worden

    #157194

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Ik heb sinds vandaag de grotere versie binnen waar nog een mooi middelvingertje bij op staat☺ rollingspeed is ook niet echt een merk volgens mij maar net als het inmiddels wel bekende middelvingertje meer een logo en slogan

    Als met al inclusief verzenden 190 betaald. Ik weet niet of de grotere versie duurder is.

    Er is een skf lager meegeleverd maar nog niet gekeken of deze dicht was. (Geseald)

    Moet mijn fotos eens ergens extern gaan neerzetten … imageshack lijkt me goed. Ik zal dan ook de fotos van mijn carter hier plaatsen.

    Mooie review tot nu toe !

    #157195

    lemmy62
    Donateur
    Berichten: 51

    The Pope will fix it☺

    #157196

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608
    #157198

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 2207

    Niet te Popie Jopie jongens, zo gek ben ik nu ook weer niet. (a)

    hansieb :
    Het blijft mooi spul en ben wel erg benieuwd of het harder wil lopen dan bijv een evo of rv.

    Durf ik niet te zeggen of ze harder gaan maar durf wel te zeggen dat dit type inlaat veel koppel met zich mee brengt. Al heel vroeg in de lage toeren een flinke trekkracht en dat er met zware overbrengingen gewerkt kan worden. Zowel pully als vario.
    Misschien dat er daarom 1 op 5 overbrengingen bestaan ?? 8)

    TICKLING BARN
    #157199

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    hey dat ziet er wel leuk uit:D

    kom je ook een beetje weg met de carbu? steekt die niet buiten de kappen uit?
    dat is voor mij altijd de drempel geweest om met zij-inlaat te gaan rijden, de carb wat uitsteekt ๐Ÿ˜€

    wellicht is het mogelijk om een vlakschuif erop te zetten ๐Ÿ˜•

    misschien dat ik nu iets ga zeggen wat totaal nergens op slaat ;

    als ze die 6kant nou eens hadden vervangen voor een soort as met 20 tandjes zoals een pri-as van een auto?
    dan kan je toch veel meer met je timing spelen en hoef je die plaat niet te modificeren ?

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #157200

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 2207

    Nee Ritze als er 20 tandjes op zaten had ik maar 20 verschillende standjes om mee te spelen, Als het gewoon rond is heb ik 360 graden om mee te spelen. Dus kan veel nauwkeuriger afstellen op deze manier, op de halve graad als het moet.

    TICKLING BARN
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.