Rollenbank Resultaten Topic

Home Forums Techniek Afstellen Rollenbank Resultaten Topic

This topic contains 17 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by pepko 8 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
  • #33709

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Ik had dus een geinig idee, tijdens de voorbereiding op de VCM 2015.

    Er is eerder gesproken hier over een sprintcompetitie hier, maar die plannen gingen altijd vroeg ten onder omdat het technisch nogal complex is om zoiets op te zetten. Zeker als je het ook veilig en verantwoord wil houden.

    Toen kwam ik op onderstaand idee om de meeting toch wat bijzonders mee te geven in vergelijking met bijvoorbeeld een toertje.

    Ik had het plan om te banken in 3 klasses, zodat er ook een competitie element in zit voor een ieder van ons.

    De eerste runs zijn dus afgelopen weekend gemaakt op de VCM, bij deze de resultaten:

    Eerst de hoogste scores van alle klasses bij elkaar: KLIKKEN

    En hier de hoogste scores per klasse:

    Zoals te zien missen we nog wel wat info, en het kan natuurlijk ook zijn dat ik ergens een foutje heb gemaakt bij de setup, het was nogal een hoop schrijfwerk tegelijk :).

    Toevoegingen of verbeteringen en andere goede ideeen zijn uiteraard welkom!!!
    Een ander leuk voordeel van data als deze is dat je ook kunt gaan sorteren en kijken met welke uitlaat, of welk carter bijvoorbeeld de hoogste waardes worden gemeten.

    Hiervoor is nu nog niet zoveel vergelijkingsmateriaal beschikbaar maar uiteraard gaan we dit soort banksessies nog wel vaker doen en dan kunnen er nog wel eens verassende uitslagen van komen.

    Martino heeft afgelopen weekend de meeste runs gefilmd, die filmpjes komen uiteraard ook nog in dit topic. Heb je zelf misschien nog mooi film/foto materiaal? Deel het!

    We kijken uit naar meer info, groeten van team bankzaken!

    Wilk1985+Martino

    #120762

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Mooi overzichtje, misschien ff kijken of je de nog bekende resultaten (gefilmd of vermeld) van vorig(e) ja(a)r(en) er bij kunt voegen?

    Kleine aanpassing van mijne: ik had een 19mm carb. en 100mm schijven.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #120763

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661

    Ik kan me een soortgelijk topic herinneren waar Andre mee bezig was. Hij heeft toen allerlei uitlaten op diverse setups getest op een rollenbankje.

    Klopt inderdaad, dat was deze: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=21285

    #120764

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    En volgens mij zijn er van vorig jaar ook best wat filmpjes met goed zichtbare resultaten.
    De setups zijn vaak wel bekend of na te vragen!

    Ik had bv vorig jaar dezelfde setup, alleen dan met een licht bewerkte Pinasco 46. Dat scoorde 2.2

    Twee jaar daarvoor ook dezelfde setup maar met 21mm, met een iets beter bewerkte Pinasco 46(die heeft jelle nu) en beter afgesteld.
    Dat scoorde toen 2.4. Toen was Max de topper met 2.6.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #120765

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik ben momenteel bezig met de upload van wat filmpjes van dit jaar, maar heb op mijn youtubekanaal ook nog een album staan van vorig jaar meeting. Daar zal je inderdaad ook nog wat data uit kunnen halen.

    Edit; Hier het beeldmateriaal.













    Zoals je kunt zien kloppen een aantal resultaten en setups nog niet helemaal, maar deze kunnen vast nog gecorrigeerd worden.

    En het is weer even wat werk voor je Wilk, maar hier de lijst van vorig jaar;

    Ook kan je nog wat rollerbankfilmpjes vinden van de Gerarduz memoriamtoer.

    #120767

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Leuk initiatief!! Nu de kunst om het over meerdere meetings in leven te houden :thumb

    #120771

    500
    Donateur
    Berichten: 691

    Goh, zelfs nog een record behaald, met enkel een giannelli citypuf haha :D:?

    Voor de volledigheid mijn setup:

    Cilinder : 50 piaggio
    Carters : brom
    Carb. : 12/10
    Poelie : 80
    Uitlaat : new original power
    Krukas : Std Brom
    Snelheid : 50
    Brommer : Ciao

    #120772

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Als je dit echt serieus wilt aanpakken zal je sowieso 1 test rijder aan moeten wijzen.
    Want neem bv de 2 geposte foto,s van een slanke eidos en een toen nog mollige thomas, dat maakt al een verschil in het resultaat.
    Daarnaast weet ik ook zeker dat een hoop rijders tijdens de tests niet hun volle gewicht erop gooien, maar de brom gedeeltelijk onbelast houden.
    (niet express offcourse)

    En er word ook een hoop met vario getest en dat kan bij een slechte afstelling een pijp ook slecht uit de veren doen laten komen.
    Een jaarlijkse uitlaat test met goeie poeli aan gedreven test brommers en een vaste test rijder is de enige manier om een echt goeie data bank aan te leggen.
    (ik ben nu al voor:D)

    #120773

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Aah 500, dan heb ik hier ook jou run. Volgens mij had je nog zelfs wat meer kunnen scoren bij een vollere band.

    Jij heette eerst toch anders hier?

    En speedbuxy het klopt hoor de gegevens zijn niet helemaal correct, maar het blijft toch wel altijd een leuk onderdeel bij een meeting. Je idee betreft de uitlaattest ben ik voor. Deze is al te lang niet meer gehouden.

    #120774

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Martino :
    maar het blijft toch wel altijd een leuk onderdeel bij een meeting.

    Dat zeker en het geeft ook wel enig beeld hoe je brom het gaat doen in de groep.
    Maar voor serieuze cijfers moeten we weer eens ouderwets aan de bak.
    (of niet te ouderwets anders gebeurd er weinig:lol)

    #120782

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Mooi dat het topic warm ontvangen wordt :thumb! Top dat alle filmpjes er bij staan, ik heb er van genoten :).

    Ik ga de info aanpassen/verbeteren waar nodig!

    Wat betreft het belasten, ik heb om het makkelijk te houden bij alle runs het hoogst gemeten resultaat genomen, en daar zaten er inderdaad vrij veel onbelast bij.

    Toen ik sochtends onderweg naar de meeting was zat ik nog te bedenken dat als er toevallig een mooie jonge meid aanwezig was om haar te vragen om gewoon alle runs te doen, dan heb je beter vergelijkbare resultaten en het maakt de filmpjes ook nog mooi om naar te kijken. Maar ik weet niet waar ze was, niet in Harkstede in ieder geval :D.

    Wil je echt representatieve cijfers hebben over een carter/cilinder/uitlaat zou je eigenlijk een test moeten houden waarbij je de onderdelen vergelijkt met verder dezelfde brommer en verdere setup. Zoals ook bij de uitlaat test gebeurde.

    Wat betreft het implementeren van oude scores zou ik zeggen: Waarom gaan we niet proberen om er nu overheen te gaan?? Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. En behalve dat is dit wellicht een mooie manier om diegenen waarbij de motivatie om te sleutelen wat is weggezakt opnieuw wakker te maken.

    Ik vermoed dat de volgende banksessie bij de aanstaande Limbotour zal gaan plaatsvinden, graag tot dan :). Tegen die tijd heb ik ook de SI compleet, ik ben nu al benieuwd wat hij gaat doen :).

    #120783

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ik vind dit dus echt helemaal geweldig. :lol
    bij bux staat ook echt sowieso pully πŸ˜€

    πŸ˜€ lache

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #120784

    Jasper-Grillo
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Ik heb hier (op ’t Harde) ook een kw-roller, dus als er testers zijn, de deur staat altijd open!
    blaas zelf z’n 1,8kw met een poeli 55, Dr Evo, carb 13 en proma cc. Blokje was snor, dus dat zit wel snor :lol

    #120785

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik zal zeggen maak eens een filmpje en post deze hier? Volgens mij is dat ook de bedoeling van dit topic, mooi ook dat je jou bank ter beschikking stelt. :thumb

    #120786

    rensknol
    Donateur
    Berichten: 226

    Ik had trouwens poelie 70 Jos.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.