Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › rijdt 500 meter, valt dan uit.
This topic contains 14 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by SirJohn 13 years, 12 months geleden.
-
Gebruiker
-
22 juni 2009 om 18:11 #209867
Mensen,
ik heb weer eens gekloot met het brommertje, zoals de titel al zegt wil de brommer op zich prima starten en rijden, maar na ongeveer 500 meter zakt hij helemaal in, klinkt een beetje alsof de benzine op is. Als hij eenmaal de eerste keer is afgeslagen wil hij daarna nog wel starten (alleen met choke), maar hij valt dan weer na 10 meter uit.
Als ik daarna een dagje wacht kan ik weer 500 meter rijden.Ik heb vandaag de hele carburateur tot het laatste schroefje schoongemaakt en er een nieuwe bougie ingedraaid, maar het is niet verbeterd.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
gr. Sten!
22 juni 2009 om 19:02 #227983of wel zit je banjo verstopt of probeer een kleinere sproeier en ofwel moet je de vlotter eraf halen en die goed uitblazen, ofwel licht het aan je caburateur dan moet je er een andere op zette dat zou ik dan doen mvg floor-ciao
22 juni 2009 om 19:03 #227984
AnoniemKijk eens of je vlotter vol met benzine zit had ik ook gisteren, doet ie hetzelfde.
gr stefanovitch
22 juni 2009 om 19:14 #227985yo Sten!
jij ook weer eens hier, om even met de deur in huis te vallen: ik wil nog van die LC beugeltjes miss dat je oom er nog een paar kan maken?
πwat betreft je probleem kan ik alleen bedenken, is je tank niet echt leeg? en ook dat filter in je tank niet verstopt?
23 juni 2009 om 11:38 #227990Haha ik leef nog steeds ja! Ik had jullie hulp nodig dus ik kwam ook maar weer eens kijken;)
Mijn tank zit helemaal vol, de banjo is brandschoon, het vlottertje doet wat ie moet doen, ik snap er geen fuck meer van…
Ik zal het filtertje in mijn tank eens nakijken.
Ik zal eens aan ome Wim vragen of hij nog meer van die LC-beugeltjes kan en wil maken, ik spreek hem als het goei is zondag weer!
23 juni 2009 om 11:45 #227991misschien je krukas keerring naar de klote?
23 juni 2009 om 11:47 #227992Ik had in het begin met mijn citta precies hetzelfde probleem.
Bij mij was de oplossing dat de ontluchtings nippel (onder je zadel) helemaal open moest staan. Als hij helemaal dicht zit tijdens het rijden dan kunnen er luchtbellen ontstaan in je tank waardoor hij ipv benzine allemaal lucht aanzuigt.Kleine kans, maar misschien verhelpt dit jouw probleem ook wel π
23 juni 2009 om 11:52 #227993Toppie dat je dat even wil vragen voor me!
Ipv het kraantje er meteen uit te draaien om het filter te controleren kun je natuurlijk beter eerst kijken of er benzine doorheen stroomt want dan hoeft het miss wel niet.Of om je carb verder te testen het vlotterbakje eraf halen, teiltje onder de brommer en kijken of er benzine begint te stromen.
Krukas keerring naar de klote zou ook nog kunnen, maar dan rijdt ie vanaf het begin al niet lekker volgens mij.
23 juni 2009 om 12:15 #227994ik had toen dat hij gewoon 2 km kon rijden en zodra alles warm was begon het moeilijk te doen en te stotteren en steeds zachter te rijden..
23 april 2010 om 16:33 #232139Hallo mensen, ik ben nieuw hier op het forum en wil eerst even zeggen dat ik het een fantastisch forum vind, echt heel veel nuttige informatie!
Maar alleen vind ik het jammer dat de oplossingen van problemen meestal niet vermeld worden. Ik heb met mijn Ciao namenlijk precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Is het probleem inmiddels verholpen? Zoja, wat was de oplossing?Alvast bedankt, Harrie
23 april 2010 om 16:47 #232140Waarschijnlijk is dit je benzinetoevoer, wat hierboven al staat.
Welkom op het forum π
23 april 2010 om 18:48 #232142Thnx voor je reactie, heb het gelijk even nagekeken, maar benzinetoevoer is perfect. Heb zojuist de carburateur eraf gehaald, vlotterbak eraf en daarna de benzineslang aangesloten, benzinekraan aan en zodra die vlotter omlaag hangt loopt de benzine er vrij snel uit. Dus dat zit wel goed.
Verder heb ik de hele carburateur schoongemaakt, inclusief dat buisje met die twee gaatjes(venturi?) doorgespoten.
Nog een paar keer geprobeerd om de carb wat beter aan te drukken, omdat ik dacht dat ie daar misschien valse lucht trok, helaas zonder succes.
Contactpunten heb ik opnieuw afgesteld.
Denk dat ik morgen een nieuwe voetpakking ga proberen, kijken of dat iets oplevert. Als dat het ook niet is doe ik de krukaskeering.Als ik meer weet horen jullie het!
Groeten Harrie
23 april 2010 om 19:27 #232147Als hij net uitgevallen is, kun je hem dan nog starten? Of moet je hem dan eerst af laten koelen?
Anders moet je even snel testen of je nog een vonk hebt nadat hij uitgevallen is.
24 april 2010 om 05:58 #232150Het is als volgt: `s Ochtends als ie echt koud is kan ik er ongeveer 500 meter mee rijden zonder problemen. Dan ineens begint ie een beetje anders te lopen en hij wil steeds zachter gaan rijden. Niet plotseling, maar net of ie steeds een beetje minder benzine krijgt.
Als ik op dat moment tijdens het rijden de choke half induw rijdt hij weer goed, voor ongeveer 200m. Daarna rijdt hij alleen nog goed met de choke er vol op. En als ik met mijn vingers de twee gaatjes in het luchtfilter dichthoud kan ik weer wat langer rijden. Dit houdt ie nog een minuutje ofzo vol om er vervolgens helemaal mee te stoppen.
Daarna moet ik hem weer een paar uur laten staan om er weer een beetje mee te kunnen rijdenHet moet dus wel iets zijn met of teveel lucht of te weinig benzine. Aangezien de benzinetoevoer in orde is blijft alleen teveel lucht over. Mijn Ciao heeft geen membraam oid waar een pakking lek kan zijn, dus blijft over de voetpakking en krukaskeering lijkt mij.
Maar ik ga vandaag ff rommelen. Mocht er iemand ineens een briljant idee krijgen hoor ik het graag.
Ciao!
Edit: Heb zojuist alles uit elkaar gehaald en denk dat ik het probleem heb gevonden. Een zuigerveer klem in de zuiger. De andere zuigerveer zat voor de helft vast Ook is de zuiger erg zwart geblakerd. De koelribben van de cilinder zaten dicht op de plaats waar de fan de koellucht erdoor moet blazen.
Waarschijnlijk viel dus gewoon de compressie compleet weg bij een warme motor, doordat beide veren klem kwamen te zitten bij het uitzetten door temperatuur. Ik ga een nieuw zuigertje halen en kijken wat er gebeurd.
25 april 2010 om 04:44 #232169ik had je probleem gelezen en wilde net vragen naar je zuiger en cilinder maar je hebt dus zelf al het probleem ontdekt
goed bezig man
hoop dat alles nu weer gaat lopen zoals het moet
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.