Rickieboy zijn Xsh Simonini Retro ciao

Home Forums Perso’s Projecten Rickieboy zijn Xsh Simonini Retro ciao

This topic contains 639 reacties, has 105 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 640)
  • Gebruiker
  • #282856

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Ziet er echt netjes uit, ik blijf me verbazen over iedereen hier op het forum. xD
    Zit je alleen niet een beetje heel dicht op je voor-vario met je voet?

    #282902

    erikbloemberg

    mooi hoor rick

    #283082

    Rickieboy
    Topic starter
    Berichten: 314

    Ja het is mooi en het werkt zeer goed .
    Hij remt achter als de beste.
    Nu voor nog.
    Zal vandaag of morgen een bezig met de afstelling van de carburateur.
    En we gaan de voor ontsteking goed zetten.
    ik ga hem eens proberen met die 3,8 mm voorontsteking.

    #283087

    Rickieboy
    Topic starter
    Berichten: 314

    Wie o wie .

    Vraag wie weet erzo wat voor membraam type erin de simo engine zit.
    Moet hier nieuwe membraam kleppen voor hebben .
    Maar kan nergens de bevestiging vinden over wat voor type membraam erin zit.
    Hoor graag van iemand wat.
    Groeten rick

    #283088

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451
    #283090

    Rickieboy
    Topic starter
    Berichten: 314

    Klopt maar er staat nergens dat dit de Zefde is bij de simo engine.
    Want ik dacht eerst de zelfde als van die van de reed valve

    #283091

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    Ik zou gewoon ff jmpb bellen/mailen dan weet je het zeker..

    #283092

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6883

    De membraanvellen kan je gewoon los kopen bij JMPB, ook nog in verschillende dikte.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #263667

    Rickieboy
    Topic starter
    Berichten: 314

    Hierbij even een nieuw filmpje van de toerenteller in werking.

    Ben druk bezig met afstellen.

    Wie weet wat het voordeel is van een grotere of kleiner stationair sproeier in een 24 tm mikuni cab.

    #263665

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10949

    Klinkt wel lekker rick ;)! Mooi dat die eindelijk een teken van leven geeft.

    #283119

    Rickieboy
    Topic starter
    Berichten: 314

    Bedankt hans , ja werd wel een keer tijd he.
    Jammer dat niemand mij nog ietd heeft kunnen vertellen over de sproeiers
    Groeten rick

    #283120

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    Nice dat ie ie leeft 🙂
    Sproeiers heb ik zelf bij zulke blokjes geen verstand van, mischien kan je sil eens vragen ? Die heeft daar wel verstand van.

    #283121

    JoeriH
    Bijdrager
    Berichten: 534

    Mooi gemaakt die toerenteller!

    Ik neem aan dat hij bij een grotere stationair sproeier meer benzine krijgt en dus hoger stationair loopt en vice verca.

    #283122

    Waarom?

    Hey dat heb je mooi gedaan Rick en naast dat het wat hoog stationair loopt klinkt ie al erg lekker:thumb

    Wat betreft de sproeier;
    Zodra de hoofdsproeier is afgesteld ga je aan de slag met de gasschuif en naald standen voor het mid toeren gebied(25-75%) Mocht het nodig zijn dan is evt de volgende stap de stationair sproeier. Deze werkt mee tot ongeveer 3500 toeren en zorgt dus voor de verrijking van het laag toeren gebied. Dit heeft meestal dus niet veel te maken met hoog of laag stationair lopen maar meer voor de fijn afstelling. Blijft het bijvoorbeeld onderin wat rommelig lopen dan kan je dit hiermee afstellen. Bij een goede afstelling geeft dit weer een snellere reactie en pakt het onder in toeren mooier op..

    Ik hoop er met de grote Groningen meeting weer bij te zijn en je Ciao dan eindelijk eens goed te bewonderen:thumb

    #283144

    Rickieboy
    Topic starter
    Berichten: 314

    Waarom? :
    Hey dat heb je mooi gedaan Rick en naast dat het wat hoog stationair loopt klinkt ie al erg lekker:thumb

    Wat betreft de sproeier;
    Zodra de hoofdsproeier is afgesteld ga je aan de slag met de gasschuif en naald standen voor het mid toeren gebied(25-75%) Mocht het nodig zijn dan is evt de volgende stap de stationair sproeier. Deze werkt mee tot ongeveer 3500 toeren en zorgt dus voor de verrijking van het laag toeren gebied. Dit heeft meestal dus niet veel te maken met hoog of laag stationair lopen maar meer voor de fijn afstelling. Blijft het bijvoorbeeld onderin wat rommelig lopen dan kan je dit hiermee afstellen. Bij een goede afstelling geeft dit weer een snellere reactie en pakt het onder in toeren mooier op..

    Ik hoop er met de grote Groningen meeting weer bij te zijn en je Ciao dan eindelijk eens goed te bewonderen:thumb

    Thanks max,
    Ik ga hier zeker wat mee doen.
    .
    Vandaag even andere rollen besteld.
    Deze hoop ik morgen binnen te hebben.
    Dan kunnen we hier mee verder.
    Groeten Rick

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 640)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.