Replica 12/12 carburateur (Chinese Imitatie)

Home Forums Mening & ervaring Carburateurs Replica 12/12 carburateur (Chinese Imitatie)

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Jelle 2 years, 6 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #148919

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3739

    Nu te vinden bij onze sponsoren http://www.JMPB.nl en http://www.Q-Parts.nl

    De Imitatie 12/12 carburateur.

    Dit is dus geen Spaco of Pacco (zoals de 13mm versie) Dellorto kloon, maar een nog goedkopere Chinese kloon. Grappig is dat er wel Dellorto op staat.
    Verkrijgbaar in Ciao en Citta versie, de Ciao versie verschilt in de volgende punten op de Citta versie. De Ciao versie heeft een gasbocht inplaats van hefboomsysteem, een minder ver uitstekende chokehendel en de banjobout die niet schuin naar boven wijst.

    Leuke extra bij de Ciao versie is dat je er een rubbertje bij krijgt voor over de gaskabel. Staat netjes, bij de eerste oldtimer modellen kun je het rubbertje beter achterwege laten aangezien je daar al zo weinig ruimte hebt in verband met de beugel voor de voetkap. Toch netjes dat het erbij zit, bij Dellorto carburateurs krijg je het er niet bij dus dat is een pluspunt.

    Een minpunt is dat de carburateur gelevert wordt zonder het moertje waarmee je de gasbocht vastzet, zie de foto’s. Deze is gewoon los te bestellen voor een paar centen dus geen angst.



    Bij allebei de carburateurs zit een sproeier eringedraait, waarom is me een raadsel want ieder blok heeft toch zijn eigen afstelling. Ook staat er geen nummer op de sproeier, dus wie van een gokje houdt hangt hem er zo onder :).

    Ik heb geprobeerd te achterhalen wat de maat van deze sproeier is, maar kan het niet goed zien. Ik heb hier een veiligheidsspeld van 0,58mm en die gaat er niet doorheen dus hij is in ieder geval kleiner als 0,58. Zo op het oog zou ik zeggen dat hij ergens tussen de 50 en 58 is.

    Over het algemeen zien de carburateurs er goed uit, de afwerking is wel duidelijk minder, zichtbaar aan onder andere de volgende punten:

    De vlotterpakking steekt een stukje uit als de vlotterbak gemonteerd zit, slordig.
    Het schroefdraad is niet zo sterk als het zou moeten zijn, voorzichtig doen dus met sproeiers wisselen en niet te vast draaien!

    Bij de Citta versie blokkeert de chokehendel een deel van de luchttoevoer, op zich maakt het niet uit maar het valt wel op.

    De aansluiting op het blok en de bus zijn gewoon in orde, ik heb met de carb gereden en het er geen klachten over!

    Conclusie: Voor het geld een leuk alternatief op de duurdere Dellorto! Ben jij iemand die regelmatig van setup wisselt en vaak met zijn carburateur bezig is, spaar dan even door. Bijkomend voordeel van de echte 13/13 is uiteraard dat hij een mm meer doorlaat heeft.

    #149730

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 688
    #149738

    dirkwim
    Bijdrager
    Berichten: 193

    Heeft iemand wellicht ervaring qua prestaties tussen origineel / imitatie :)?

    #149737

    Dr Gonzo
    Donateur
    Berichten: 182

    Volgens mij heb ik de carb die op de plaatje staan tegenwoordig in mijn bezit..Ik vebaasde me ook over het feit dat er een sproeier inzit waar geen getal opstaat…Maar aangezien het de nieuwste en mooiste carb is die ik momenteel heb ga ik vanmiddag wat sproeirs regelen en hem testen…(ik ben nu ik weet dat ie ´nep´is wel heel benieuwd)

    #149739

    dirkwim
    Bijdrager
    Berichten: 193

    Ik ben benieuwd, keep us posted

    #787229

    Jelle
    Bijdrager
    Berichten: 6

    Iemand enig idee hoe de ciao versie te monteren?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.