Renaud’s Vespa ciao-mix Perso

Home Forums Perso’s Projecten Renaud’s Vespa ciao-mix Perso

This topic contains 14 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Dubracer 11 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #284673

    Renaud
    Topic starter
    Berichten: 143

    hey hey mensen,

    Ik zal me even voorstellen:
    Ik ben Renaud Raffi, ik ben 34jr. en woon in landgraaf.

    Ik ben vanaf me 18e al active brommer rijder.
    Mijn aller eerste brommer was een Gilera Citta die ik voor 700 Gulden in Winschoten had gekocht en voor het eerst ook helemaal terug reed naar groningen.
    Ik ben daarna actief 2wkn druk bezig geweest om hem helemaal op te knappen en met succes !!!:D
    De kleur werd compleet zeegroen met fluor gele velgen.

    Helaas heb ik er 2 wkn plezier van gehad want hij werd toen uit me schuur gejat:(

    Gelukkig heb ik toen via mijn buurman een knal roze oude vespa ciao gekocht voor 100 gulden, en uiteraard met de zelfde kleur gespoten als mijn citta.

    Het blokje werd getuned door Luytink in de stad groningen. er kwam een 65CC DR erop en blaasde met gemak de 80/90km/u
    over de paterswoldse weg naar het vliegveld in Eelde midden in de nacht achter een bus van de GADO (destijds) inmiddels Arriva.

    Na een tijdje te hebben geknald en gezoefd op die vespa, heb ik hem weer verkocht en me weer een Citta gehaald.. pffffff…. Deventer nog wel, voor 350€.

    Die werd ford licht blauw met Zwart. ook weer verkocht en toen weer in 2006 een Gilera Citta gehaald in Sneek.
    Dit model dus: voor 250€
    Een uit 1981

    wat uitendelijk vorig jaar hierop eindigde:


    Dit jaar heb ik die van me vrouwtje ook compleet gerestaureerd en alle onderdelen en kappen zijn letterlijk nagelnieuw via Q-parts.

    En uit eindelijk…..JAJA:D

    Mijn nieuwe project:
    Een ciao-mix uit 2005

    Vandaag dacht ik maar eens er mee te beginnen, natuurlijk moest ie uitelkaar.
    En niet zonder foto’s offcourse:lol




    Zo verrot heb ik nog nooit aan een brommer gezeten:)
    En de carburateur.. zelfs die is roestig haha


    Hier had ik inmiddels met pijnlijke moeite het blokje eruit gekregen.. tuurlijk omdat overal alle bouten en moeren vastgeroest waren


    Zucht…. wat moet ik hier toch mee aan


    De citypower… althans wat er nog van over is…..:(

    Zo verrot :lol

    Wat een smeer bende zeg…….:'(


    Olie pompje eraf…. en weg ermee… rommel….



    jaja het begint er op te lijken:D


    Zo roestig dat ik daar weer weken spul ik kan laten om die roest te verwijderen.


    Dat wordt weer een nieuwe of laswerk :lol


    Oliebende zeg…. goh… de uitlaatflens πŸ˜€

    Volgens mij rijp voor het oudijzer… die heeft nogal wat warmlopers gehad.

    Dat is het voor nu even…. eerst even wat rust en volgende weekend weer verder !!!:lol
    eens zien wat weer op mijn pad komt:D

    #490296

    Dubracer
    Bijdrager
    Berichten: 217

    hey kerel!

    was gister leuk kennis met je te maken en je hebt 2 mooie cittas staan:)

    #486507

    Renaud
    Topic starter
    Berichten: 143

    hey jonge,

    ja was idd leuk ja. bedankt voor de complimenten.

    #462125

    stan-qv95
    Bijdrager
    Berichten: 47

    Hey Renaud,

    Die brommer is inderdaad wel heel erg rot haha, wat ga je eigenlijk precies doen met die mix?

    #462375

    Renaud
    Topic starter
    Berichten: 143

    Jaaaaaa……:) dat blijft nog even top-secret hahaha

    #462376

    stan-qv95
    Bijdrager
    Berichten: 47

    hahaha ok πŸ™‚ ik ben benieuwd!

    #462377

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    zo, die kan wel wat liefde gebruiken! voor de tank kan je het beste tankcure gebruiken, dit lost de roest op.

    ik ben benieuwd!

    Gr. pepko

    #439967

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Grappig om te lezen dat je volgens mij eerst in Groningen hebt gewoond en nu in Landgraaf. Qua Nederland wel twee uitersten, maar op vespa gebied nog altijd genoeg animo te vinden in deze beide contreien. Leuke Citta’s heb je ook staan. Dat zal straks ook wel een mooi Ciaotje worden. Ik hoop alleen niet dat je dan ook weer voor een Techno uitlaatje kiest.

    #462327

    Renaud
    Topic starter
    Berichten: 143

    Nee dit zal wel een top-one worden:lol

    #462243

    Renaud
    Topic starter
    Berichten: 143

    Vandaag maar eens de 12/10 carb uit elkaar getrokken…..:D:D:D olie hier…. olie daar…. en olie in de carb hahahaha:)

    normale delorto’s geven benzine in het blok.
    Deze gaf letterlijk alleen tweetakt olie in het blok en was ook heerlijk ingeolied:lol
    Zo een mooi schone, roestvrije en glanzende blok van binnen, was voor mij toch echt een plaatje:D

    #456179

    Renaud
    Topic starter
    Berichten: 143

    Dat is nou de reden waarom ik mijn stuff haal bij onze Vriend hier :lol
    Gefeliciteerd met je 10jarige jubileum Jos !!! :bier

    #468397

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Leuk dat je hier dit krantenartikel even post. Hier in het noorden zou dit anders aan ons voorbij gaan. En niet omdat het een van onze sponsoren is, maar gewoon altijd zijn best doet een onderdeel te leveren. Ook de manier van oplossen van de fout geleverde zuigers bij de Creco cilinders destijds spreekt waardering voor de klant uit. :thumb

    #460888

    Renaud
    Topic starter
    Berichten: 143

    Ja ik dacht: dat zouden ze vast wel op prijs stellen:thumb

    #459061

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Leuk artikel, ik heb hem op facebook gezet πŸ˜‰ http://www.facebook.com/VespaCiao

    #463846

    Renaud
    Topic starter
    Berichten: 143

    Zou DIT mij ook lukken met mijn vespa ????

    Filmpje…… check this out !!!!!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.