Rempotdeksel van voorwiel tikt tijdens het rijden.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Rempotdeksel van voorwiel tikt tijdens het rijden.

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Shaker 11 years, 7 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

Shaker
    Topic starter

Ik heb laatst mijn voorwiel vervangen en de rempot in dat wiel gezet. Maar nu tikt de rempotdeksel tijdens het rijden. Ik heb bij deze deksel een beetje speling gelaten zodat het wiel niet aanliep. Maar nu weet ik niet meer welke schroef onder die rempotdeksel moet zodat hij geen speling heeft en het wiel toch goed rond kan draaien. Ik kan ook nergens de moerenvolgorde vinden van hoe ik het voorwiel vastzet, volgens mij klopt het wel maar ik wil het toch graag zeker weten. Vooral omdat die deksel nu speling heeft.
    gr Shaker

maxwolters
    Bijdrager

Er moet toch eerst zo’n schroef op de as gedraait worden voor de rempotdeksel erop gaat? Welke schroef weet ik niet zo uit mijn hoofd.

SpeedDemon
    Bijdrager

Oh zo, schroef = moer.

Echt goed is het niet te zien maar misschien heb je hier iets aan, klikHierzo

Shaker
    Topic starter

SpeedDemon :
    Oh zo, schroef = moer.

ja ik denk ook dat hij dat bedoeld. maar nu weet ik nog niet welke ik erop moet draaien want als ik de moer aan de buitenkant van de deksel stevig tegen de deksel aandraai draait het wiel erg stroef/niet.

SpeedDemon
    Bijdrager

Net mijn post ff aangepast.

Shaker
    Topic starter

Is idd erg onduidelijk. Ik maak morgen wel even een foto van elke schroef en nummer ze. Dan kan iemand me waarschijnlijk wel de goede volgorde noteren. Toch bedankt.

aapie90
    Bijdrager

ik geloof dat je 2 soorten moeren hebt,
    de brede (als je van boven kijkt) zit aan het einde van de as.
    binnen in zit de smalle versie.
    correct me if i’m wrong

Shaker
    Topic starter

aapie90 :
    ik geloof dat je 2 soorten moeren hebt,
    de brede (als je van boven kijkt) zit aan het einde van de as.
    binnen in zit de smalle versie.
    correct me if i’m wrong

ja die brede zitten aan de buitenkant ja. het gaat me er eigenlijk meer om welke onder de rempotdeksel moeten zodat het wiel van deze los kan draaien. Of moet ik de schroef gewoon niet te strak aandraaien zodat er wat speling is bij de rempotdeksel?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.