Vespa ciao lekt benzine

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa ciao lekt benzine

This topic contains 11 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Menke0908 3 years, 8 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #800740

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Hallo,

    De achterrem van mijn Vespa ciao blijft hangen.
    Hij remt wel goed en het wiel komt ook tot stilstand.
    Ik moet mijn remhendel erg ver in knijpen voor dat hij remt, als ik dan rem gaat het hendeltje waar de kabel in vast zit niet meer terug naar achteren, waardoor ik blijf remmen.
    Hierdoor wordt mijn motor erg warm, omdat ik steeds rij met de rem er op. Met de hand kan ik het handeltje na achteren duwen, maar voel ik bijna op het eind een klein tikje. Misschien is dit handig om te weten???

    Wie kan mij helpen met mn probleem?

    Groet,
    Koen

    #800741

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Als je kabels gangbaar zijn. Denk ik dat de pen waar je remsegment scharniert geoxideerd is waardoor je rem niet meer soepel terug komt. Dus controleer eerst je kabel. Mocht dit niet de oplossing zijn moet je klok uit het wiel om diagnose te stellen

    #800742

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Hoi, bedankt voor je snelle reactie. Ik zal er zo snel mogelijk na kijken wanneer ik er meer tijd voor heb.

    Nu heb ik straks om 15.00 even een ommetje gemaakt toen ik het merkte, heb hem toen weggezet met het kraantje per ongeluk open. Kom ik nu terug zie ik dat er een plas brandstof onder ligt en hij bij het uitlaatgat een beetje er in is gelopen. Vanmiddag kwamen er ook 2 plofjes uit de uitlaat, maar toen had ik hem net getransporteerd met de auto. Nu heb ik hem niet gestart en weet niet of dit nu ook is?

    Is mijn sproeier te groot? Is het luchtfilter te groot, is een malossi luchtfilter op een standaard blok met tecno citypower? Luchtfilter zat er al op toen ik hem kocht. Vlotternaald niet meer goed, pakking kapot?

    wie kan me helpen met beide problemen?

    1FDDC886-5376-4C32-AF29-08943CC4FF6F

    #800743

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Recht onder mijn caburateur ligt ook een plasje, daarom dacht ik aan vlotternaald.
    Kwam net iemand op het forum tegen, lekte ook benzine, vertelde iemand dat het de voetpakking was. Maar ik heb hier totaal geen verstand van, kan iemand anders dat voor me doen en kost dit veel geld?

    #800744

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Kraantje voortaan dicht doen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #800746

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Het ziet er naar uit, dat er een vrij nieuwe cilinder opzit. Nu vraag ik me dus een beetje af of het benzine is wat jij gezien hebt. Of dat het oude olie is. Ik denk dat de degene die hier aangewerkt heeft wat veel olie met montage heeft gebruik. En dat je dat nu als “plasjes” tegenkomt. Ik zou het eens schoonmaken en een stuk gaat rijden en kijken hoe snel of hoe erg het terug komt.

    #800756

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Moet ik hiervoor mijn carburateur even in de azijn met water leggen? En de rest even met een lap poetsen??

    Ik ben er wel zeker van dat het mengsmering is, want het ruikt aan mn vinger naar benzine.

    Heb er vandaag wel nog 2 km mee gereden, en deed het perfect, alleen bij thuiskomt liep hij  20 seconden even stationair en daarna viel hij uit?

    Zelf denk ik dat het aan het luchtfilter ligt en misschien aan de sproeier/carburateur. Heb nog niet gekeken naar de bougiekleur want heb er nog geen groot stuk mee gereden. Na de 2 kilometer van vanmorgen was het blok wel goed warm.

    Het kan toch geen kwaad om even de carburateur staps gewijs uit elkaar te draaien en schoon te maken?

    nog meer wat ik kan schoonmaken zonder het uit elkaar te hoeven draaien/ wat makkelijk weer in elkaar te zetten is?

    #800777

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    De carburateur kan je idd eens uitelkaar halen en kijken of alles goed is en reinigen. Water en azijn is prima. Zet er meteen een nieuwe vlotternaald in mocht die hard zijn of versleten uitzien. Is die nog goed? Controleer ook de zitting waar hij op afdicht of deze mooi schoon is. Tevens noteer je je sproeier maat. Handig voor later. Controleer de pakking van je vlotterbak ook even of het niet beschadigd is en of die niet uitgehard is.

    Het stationair lopen kan je eventueel zelf bijstellen met de schroef aan de zijkant van je carburateur.

    Controleer je bougiekleur sowieso toch maar ff geeft misschien toch al een kleine indicatie.

    Is er nog een lekkage zichtbaar bij de cilinder na het reinigen?

    #800784

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Heb alles uit elkaar gehad.

    afdichting zag er nog netjes uit en niet gescheurd.

    Vlotterbakje open gedraaid, sproeier 58 in een bromblok met snorKLOK met 13/13. Zo gekocht.

    Stationair liep die vandaag wel vanaf dat ik hem starte en heb hem even laten lopen.

    Heb geen bougiesleutel dus kan het not niet controleren.

    Zoals in mn andere forum aangegeven kan ik deze carburateur veranderen voor een 12/10 met bromfilter en mogelijk een bromklok, hoop dat mijn hoege toeren dan weg zijn.

    doe er dan een normale uitlaat op en een iets grotere pouli zodat hij de top snelheid ietsje drukt en snel optrekt.

    Qua lekken zie ik nog steeds rond de uitlaatmond een beetje mengsmering zitten. Het heeft niet gedrupt meer, behalve straks toen ik alles uit elkaar aan het halen was zijn er 3 druppels olie gelekt. Weet niet waar deze van af komen??

    #800792

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Je zou ook eventueel wat van die vloeibare uitlaat pakking opdoen. Zoals bv gom gom. Zo stopt het lekken misschien.

    #800793

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Ik vermoed dat die lekkage niet bij je uitlaat vandaan komt, maar tussen je carter en cilinder. Wat ik kan zien is het carter in elkaar gezet met vloeibare pakking. Beetje goedkope manier, dus mogelijk is er wat bezuinigd op het monteren van je blokje. Het lijkt wel of je uitlaat niet helemaal afsluit. Je uitlaat zit niet helemaal over de poort heen. Mocht je de uitlaat opnieuw monteren kijk of je de opening van de klem ook meteen kunt verdraaien zodat deze in lijn zit met de inkeping van je uitlaat. Zo krijg je normaal gezien de beste afdichting.

    #800831

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    De klem zit vast gelast een de uitlaat dus kan hem niet verdraaien.

    Ga binnenkort toch mn uitlaat vervangen en dan direct de carburateur en luchtfilter ook meenemen.

    Heb voor nu nieuwe remkabel en bevestiging besteld. Olie voor achterklok was ook op, nieuwe handvatten en een koelkapje met bevestiging schroef.

    Het clipje voor de koelkap was nergens te verkrijgen bij JMPB. Weet iemand nog waar dit wel nog te koop is, want anders kan jk namelijk toch schade toebrengen aan mn motor?? Heb er alleen kleine stukjes mee gereden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.