RDW Keuring, waar letten ze op?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen RDW Keuring, waar letten ze op?

This topic contains 38 reacties, has 23 deelnemers, and was last updated by hansieb 10 years, 2 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Gebruiker

Loek
    Bijdrager

OKe bedankt maxie!

Maxie
    Bijdrager

Toen ik de eerste poging deed om via internet een afspraak te maken kreeg ik een mail terug van RDW dat ik bij de importeur een verklaring moet aanvragen voor het omzetten van brom naar snor.
    Dus heb ik de importeur benaderd en die vertelden dat zo’n verlaring helemaal niet bestaat.Dus wederom weer met RDW contact gehad en toen kon het ineens wel de keuring…

Joris
    Bijdrager

Wordt je brommer ook goedgekeurd als er een tussenstang is gelast?
    of is lassen aan je frame echt verboden, want het is zeker wel steviger als het goed gelast is.

Loek
    Bijdrager

Gebruiker `ferrari` heeft eens een ciao laten keuren mét stang, het ligt aan het humeur van de keurmeester.

hansieb
    Moderator

Ik ben van plan mijn lieve superbravotje binnenkort te schouwen.

Origineel komt die uit belgie en er zitten geen papieren bij.
    Levert dit enige problemen op …? ik weet dat fons een pack ook zonder papier heeft geschouwd.

cris
    Donateur

@ Hansieb, ik heb mijn citta ook laten keuren aangezien ik er geen keteken op had, papieren had ik ook niet.
    Dus die ben je niet nodig. Wat betreft het feit dat het hier om een Belgisch exemplaar gaat weet ik niet of dat problemen oplevert, het lijkt me sterk iig.

FonS
    Bijdrager

Nee, dit geeft geen problemen.
    Alle documentatie die je kunt overhandigen is meegenomen, dan is het papierwerk bij de RDW wat makkelijker voor de keurmeester, maar zonder papieren keuren is no problemo.

hansieb
    Moderator

Ook even een verhaaltje over de keuring.

Brommer: Piaggio
    Model: Super bravo – 25km/h
    Land van herkomst: Belgie
    Papieren: geen (zelf wat gemaakt en uitgeprint)

Afspraak gemaakt met wat kleine administratie bij het loket. Dan even wachten op de keuringsmeester.

Wat heeft die gecontroleerd:
    – Framenummer / bloknummer
    – Remmen
    – Speling op de voorvelg en achterbrug
    – Verlichting en toeter
    – Dynorun (topspeed zat bij mij op 25km/h)

Had zelf een documentje gemaakt met framenummer en wat andere gegevens. Het bouwjaar nemen ze met een beetje mazzel ook gewoon over 😉

Hij deed alleen moeilijk over omdat er geen aankoopnota bij de brommer zat. Dit kon ook niet omdat ik hem van een particulier had gekocht. Verstandig is om zelf gewoon iets van een factuur te maken mocht je er een uit het buitenland op kenteken willen zetten.

Uiteindelijk 153,25 euro kwijt voor het hele proces (zonder kentekenplaat).

swiddy
    Bijdrager

Ik heb eens een bravo gekeurd bij rdw die uit belgië kwam hiervan had ik geen papieren maar de juiste gegevens staan wel op het kentekenbewijs. 😉

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.