Raar geluid uit het blok

Home Forums Techniek Problemen oplossen Raar geluid uit het blok

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Filip 11 years, 11 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #211386

    Filip
    Topic starter
    Berichten: 115

    er komt sinds kort een raar ratel geluid uit mijn blok, mijn set-up origineel belgen blok met poulie. hij deed het eventjes goed en toen begon het zachtjes en werd het steeds erger. ik dacht eerst dat het van mijn koppeling kwam maar ook zonder koppeling maakt hij dat geluid alsof er iets aanloopt ofzo. weet iemand wat het zou kunnen zijn of waar het aan kan liggen?

    #238665

    adriaan
    Bijdrager
    Berichten: 308

    Het eerste wat je eens moet proberen is een nieuwe bougie, contactpunten stellen en je carburateur schoon maken.
    Mocht dit niet helpen dan zou ik het volgende eens gaan bekijken:

    Mensen kunnen hier wel gaan vissen naar een mogelijke oorzaak maar als het je blok is(wat het waarschijnlijk is) zal je hem er alsnog onderuit moeten halen om het op te lossen. Ik denk dus dat je het beste even je blok van onder je brom kan gooien en uit elkaar halen om te kijken wat het probleem is.

    Begin eens met je cilinder er af te halen en te kijken of je zuiger (veren)of cilinderwand nog wel helemaal fris is(krassen en dergelijke).

    Is daar niks mis mee kijk eens goed naar je krukas lagers of die nog goed zijn (krukas mag geen verticale speling hebben) dus bij je blok proberen op te tillen aan je krukas mag hij geen speling hebben.

    Probeer dit eens en post eens wat foto’s van hoe je blok er uit ziet !

    #238691

    citta1234
    Bijdrager
    Berichten: 621

    Volgens mij komt dat geratel uit je cilinder vandaan.
    Waarschijnlijk is het je naadlager.

    #238692

    Filip
    Topic starter
    Berichten: 115

    Het is een electronisch blok en de carburateur had ik al schoongemaakt, aan de bougie is met het oog niets te zien. er lijkt ook geen speling op de krukas te zitten dus ik zal donderdag het blok eens uit elkaar halen.

    #236146

    adriaan
    Bijdrager
    Berichten: 308

    Oke mooi dat je dat al gechekt had! Ik denk dan idd dat het iets met je cilinder/zuiger/naaldlager zal zijn!

    Succes

    #232978

    Filip
    Topic starter
    Berichten: 115

    het was een kapotte krukas lager alleen nu zit ik met het probleem hoe haal ik die lager uit het kleine carter deel. ik heb hem verhit en heb m geprobeerd met een tang er uit te trekken en geprobeerd te wrikken met schroevendraaiers en ik heb m op een blok hout geramd maar hij zit nog vast. weet iemand hoe ik hem los kan krijgen?

    #238284

    xinix
    Bijdrager
    Berichten: 148

    Dan is je carter niet heet genoeg, als die heet genoeg is valt die er zo uit.

    #237811

    Filip
    Topic starter
    Berichten: 115

    het is me gelukt hoor bedankt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.