Raaaaar

Home Forums Techniek Problemen oplossen Raaaaar

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by big_f00t_72 4 years, 10 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #786645

    big_f00t_72
    Topic starter
    Berichten: 35

    Zohuist op mijn Ciao MIX naar het werk. Het is een snor. Normaal gaat hij 30-35. Nu ging hij steeds harder. Tot aan de 50 km per uur. En toen…..Booooooop niks meer. Meteen aan de kant. Ik dacht riem gebroken of zo. FF gewacht en weer starten en hoera hij deed het nog. Maakte wel wat meer geluid. Met 20 km per uur naar het werk gereden. Hij loopt nog stationair en rookt niet. Geen idee wat er loos is. Vanavond moet ik naar huis (10km rijden) Ga ik weer heel rustig naar huis. Hebben jullie sugesties? Heb ik te maken met een warmloper. De MIX wordt gewoon gevoed via het olie tankje. Het enigste wat ik vandaag veranderd heb is de voorband vervangen.

    Is toch raaaaaaaaaaaaaaaar

    #786646

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    het is zeker raaaaaaaaaaar. Als je zuigerveren op zijn dan kan je blokje ook meer toeren maken (en dus meer snelheid).

    Suggestie is om je cilinder er ff af te halen, je slotspeling te checken en je zuigerveren vervangen. Als je vermoed dat je een warmloper hebt gehad, dan ook de zuiger vervangen (kan je vrij makkeljik zien als je je cilinder er af hebt). Mocht er een probleem zijn geweest met de toevoer van olie, dan zou die nu niet meer rijden.

    #786647

    big_f00t_72
    Topic starter
    Berichten: 35

    Ok ga ik dat morgen doen. Moet vrijwel zeker een warmloper zijn geweest. Leek net of er flink geremd werd. Kan het kwaad om rustig naar huis te rijden?

    Ps kan dit te maken hebben op mijn vorige topic. Trillen bij volgas. Iets minder gas is geen trilling?

    Kan je een warmloper krijgen door versleten zuigerveren?

    Greets en bedankt voor jullie hulp 🙂

    #786650

    big_f00t_72
    Topic starter
    Berichten: 35

    Net even gekeken. Onder de cilinder bij de uitlaat bevestiging zag ik wat olie. Op het boutje van de uitlaat zeg maar. Zwart glimmend nat dus vers zeg maar. Zal de voetpakking eruit geblazen zijn?

    Greets

    #786651

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Er zit eigenlijk altijd wel wat zwarte zooi daar bij onze blokjes, door de manier waarop je de uitlaat vastzet. Het zit bijna nooit 100% dicht. Om toch te checken of een pakking lekt (denk het niet hoor) kan je de deo test doen, bij elke pakking wat deo of iets spuiten en kijken of het toerental van de motor veranderd, zoja dan heb je daar valse lucht.

     

    Zoals Niek al had gezegd zou ik zoiezo eerst even je cilinder er af halen en alles nakijken!

    #786655

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Kan je een warmloper krijgen door versleten zuigerveren?

    Ja zou in principe kunnen, op het moment dat je zo lang verder rijdt met versleten veren lekt er steeds meer uitlaatgassen via je zuiger naar beneden tijdens de compressieslag. Hierbij slaat elke keer koolstof neer op je zuiger die uiteindelijk een keer zoveel weerstand geeft dat je zuiger tijdelijk even blokkeert.

    Verder geeft Dustin aan dat er vaak wel olie hangt bij je uitlaatflens. Enige manier om hem luchtdicht te krijgen is uitlaatpasta te gebruiken van bijvoorbeeld Bosal. Hele tube doe je dus je hele leven mee, dus misschien ff navragen bij je in de buurt of gewoon brutaal naar een autogarage gaan en vragen of je een beetje mag hebben. Je hebt niet veel nodig om een uitlaatje af te dichten, ongeveer evenveel als de hoeveelheid tandenpasta wat je op je tandenborstel doet.

    #786667

    big_f00t_72
    Topic starter
    Berichten: 35

    Cilinder eraf niks geen sporen of krassen. Bougie koffiebruin. Wel gelijk nieuwe geplaatst. Kan het zijn dat de olietoevoer te kort is? Hij rookt bijna niet. Optie afsluiten en zelf gaan mengen?

    #786668

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Als er niets aan de cilinder te zien is is er geen olie tekort geweest.

    Misschien is de benzine toevoer niet goed.
    Dat kan ook de rede zijn waarom hij ineens harder liep.

    Dus dat hij te rijk stond afgesteld en daardoor inhield en de toevoer gedeeltelijk geblokkeerd werd en het mengsel dus armer werd.

    Ik zou de banjo filter van de carburateur eens los halen en als daar wat vuil inzit; de benzine kraan er afhalen en de tank goed schoonspoelen.

    #786678

    big_f00t_72
    Topic starter
    Berichten: 35

    Ik heb vandaag zonder problemen naar het werk gereden. Reed niet harder dan 30-35. Ik hou hem op 30 dan trilt hij bijna niet en hou ik de boel heel. Carb ga ik binnenkort wel even schoon maken. Bedankt allemaal.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.