proma circuit

Home Forums Techniek Overige techniek proma circuit

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Martino 4 years, 11 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #786769

    Marcel78
    Topic starter
    Berichten: 16

    ik heb een Vespa ciao met een bijna orginele set-up.heb een 12/12 carbu met bromfilter en sproeier 46.de rest is origineel.wilde graag de promo circuit monteren maar lees allemaal verhalen dat deze slecht van kwaliteit is en dat de demper los kan raken.wat is jullie ervaring met deze uitlaat of hebben jullie andere alternatieven wat snelle uitlaatjes betreft.

    Grt Marcel

    #786770

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Een échte Proma circuit is een hartstikke goede hoogtoerige uitlaat. Er is echter sinds een paar jaar een “nieuwe” versie uitgebracht onder dezelfde naam, maar die is van mindere kwaliteit (bedrijf is overgekocht) en heeft een kleine mini demper die achterlijk veel herrie maakt  😉 .

    Misschien verwar je je ook met de Techno circuit, die is echt niks waard en kan je beter laten liggen. Die lijkt er namelijk best wel op.

    Oud model, echte Proma die je dus alleen tweedehands nog kan vinden:
    710-proma cc 1

    #786771

    Marcel78
    Topic starter
    Berichten: 16

    ik weet dat de de Techno Circuit idd slechter is.ik bedoel idd de promo die bij JMPB in de webshop staat.de reviews die daar bij staan zijn niet zo denderend.er staat ook bij dat het een voorheen prima uitlaatje was! mooi laten liggen dus!?.
    Nog een alternatief kwa expansie uitlaat??

    #786772

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    De nieuwe Proma cc (technigas) is verder niks mis mee. Enkel de demper is waardeloos.
    Maar de uitlaat is verder hetzelfde als een oude Proma cc.
    Dus andere demper erop. Bv 1 van een Leo cc oid en je hebt een goede en redelijke stille uitlaat.

    #786776

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik heb hem  ook liggen en alleen het beginstuk is dikker.
    Dus waar het bij oude model de pijp uitgerekt is, om over de uitlaatmond van de cilinder te passen, is dit bij het nieuwe model 1 diameter.

    Dit geeft dus een obstakel in de uitlaat voor de terug kerende puls, maar ik denk dat daar weinig van te merken valt.
    De demper is prut,  voor de rest, een prima pijp en netjes gemaakt.

    Ik zou het jammer vinden als hij een slechte naam kreeg want, de term “Legendarische boost “zegt genoeg.

    #786905

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    De expansies van de Proma Circuit en nieuwe versies zijn hetzelfde behalve dat de nieuwe versies(technigas) niet het “Proma” logo in de eindconus van het expansiegedeelte heeft zitten. Ook de echt oude versies met ovale demper hebben dit logo ook niet. Vervolgens zijn er nog wat verschillen tussen bijvoorbeeld een Ciao en Si versie. Van deze laatste is de voorbocht wat langer en zijn de ophangpunten iets anders.

    Met de expansie is niets mis en het is een goede uitlaat. De nieuwe dempers zijn wel een probleem, maar zoals hierboven al beschreven is kan je een andere betere demper monteren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.