Proma cc uitlaat past niet op mijn ciao

Home Forums Techniek Problemen oplossen Proma cc uitlaat past niet op mijn ciao

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by jos68 8 years, 6 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #211851

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,

    Ik heb een proma circuit besteld bij jmpb maar hij past niet. Als ik hem aan de cilinder vast heb kan die aan de avhterkant bij de demper niet vast en aan de voorkant van de cilinder bij de bougie hoort daar ook nog een schroef in? Ik weet niet welk bouwjaar de ciao is. Het frame is origineel vgm. Ook heb ik zijkappen (ongespoten en een voetenplankje besteld bij jmpb deze passen ook niet.

    Mvg

    #241766

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Er moet altijd wel wat aangepast worden aangezien het niet altijd klopt.
    Hier is een foto van een echte proma cc met bevestiging materiaal.
    Let vooral op de lange moer voor de bevestiging op je cylinder heb je die ook erbij besteld ?
    En voor de demperaansluiting moet je denk zelf even een gaatje boren.

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #241767

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ik heb hem zelf nooit op een Ciao geprobeert, maar waarschijnlijk ben je er wel als je een gaatje in je achterbrug boort ja.

    Die bout om hem aan de cilinderkop te bevestigen vind je hier:

    http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/bout-uitlaat-vespa-m6-m7.html

    En de kappensets zijn inderdaad niet allemaal uitwisselbaar tussen de verschillende bouwjaren/modellen. Het is wel de moeite waard om eerst eens te kijken welk type Ciao je hebt, zie:

    http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=32957

    #234979

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,

    Vandaag opnieuw de uitlaat geprobeerd maar als ik de uitlaat op de cilinder wil doen aan de onderkant kan ik draaien wat ik wil maar hij gaat niet strak vast zitten. Is het dan zo dat ik geen originele cilinder hebbof ligt dat aan de uitlaat? Op jmpb stond dat de uitlaat zonder aanpassingen op de vespa ciao kon.

    #232228

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Het ligt niet aan je cilinder en ook niet aan je uitlaat.

    Tenzij je cilinder beschadigt is. Of heb je hem zo strak aan willen draaien dat het schroefdaad dol is?
    Maak anders even een foto van de cilinder en het klemmetje.
    Wat uitlaat pasta kan uitkomst bieden als hij een beetje lekt.

    Heb je die bout al bestelt?
    Die draai je namelijk op het onderste tapeind (M7) en daar bevestig je dan met een (M6) boutje je uitlaat aan.

    Zonder die bout, of eigenlijk moer, gaat het niet goed.

    Een extra gaatje in je frame noemen ik geen aanpassing, maar een extra gaatje.

    Er is maar 1 model proma cc voor elk model ciao vandaar dat je een gaatje moet boren.

    #241772

    Elektronized
    Bijdrager
    Berichten: 77

    Gisteren heb ik ook een Proma CC op een vriend z’n Ciao gemonteerd. Hij zit gewoon stevig, zonder de cilinderbevestiging. Ik zal wel eens zo’n boutje bestellen, maar hij blijft gewoon goed zitten hoor.

    #241774

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Hij zit inderdaad goed vast zonder die lange moer maar je loopt dan wel erg de kans dat je uitlaatmond van je cylinder afbreekt en dan ben je veder van huis 😉

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #241775

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    De uitlaat hoort gewoon te passen, ik heb hem zelf ook nieuw gekocht.
    Dus ik ben wel benieuwd naar een foto en over welk model Ciao we het hier hebben.

    #241969

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,

    Sorry voor mijn late reactie. Het schroefdraad was dol daardoor kreeg ik hem niet vast. Voor de rest past de uitlaat nu. Bedankt voor de hulp.

    Mvg

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.