Projecten: Citta Eco / Citta Dizzy Cerise

Home Forums Perso’s Projecten Projecten: Citta Eco / Citta Dizzy Cerise

This topic contains 14 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Gonard 4 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker

Gonard
    Topic starter

In de afgelopen tijd heb ik een twee citta’s gekocht en ik ben ze helemaal weer goed lopend aan het maken. Ik wist totaal niks van brommers dus sommige dingen waren een uitdaging maar ik ben inmiddels een aardig eind op weg.

Citta Eco (weet even geen betere naam):

0DF948C6-D29D-48CC-953D-6839C1051A39

472BAD09-A07F-43D7-9746-C3296F955CAE

De afgelopen tijd heb ik aardig wat gesleuteld. In eerste instantie heb ik hem gekocht op het oog, hij zag er leuk uit en ik had geen idee waar ik naar moest kijken. Aangezien ik nergens verstand van had. Maar al vrij snel had ik hem wel lopend maar echt goed lopen deed hij niet. Ik heb hem daarom helemaal uit elkaar gehaald en de motor laten reviseren en de carbarateur (die opgeboord was) vervangen door een 12/7 met een goed filter erop (want ook die was doorgeboord).

Hij is inmiddels aardig wat keren in en uit elkaar geweest, en een claxon ingebouwd, die wil alleen nog niet de hoeveelheid geluid maken die zou moeten, iemand nog tips? Of is de hoeveelheid stroom die de lichtspoel kan leveren gewoon niet genoeg? (Het licht is al sowieso uit)

Ik heb wat problemen met de elektra gehad dat heb ik opgelost door een andere kabel boom en er is een kilometer teller op gekomen.

Afgelopen weken de tank ontroest want ik kreeg hem stationair niet mooi lopend. Een week in de schoonmaakazijn bleek wonderen te doen samen met een nieuwe benzinekraan. Hij loopt nu ongeveer 1:30, nu las ik dat sommige mensen wel de 1:50 halen. Waar zou ik nog naar kunnen kijken? Of loopt hij gewoon te hard en loopt hij daarom niet zo zuinig.

Huidige setup:

• CP Snorblok met Citta kop
    • Citypower brom uitlaat
    • 12/7 Dellorto – Sproeier 42
    • Bromluchtfilter
    • Max snelheid 45 km/h

Citta Dizzy:

BFF224D0-5164-4713-B343-0DB967D0693C7C45F89A-5523-499D-8162-A792A1CAB70D

Na me wat verdiept te hebben in de verschillende citta’s die er bestonden vond ik het wel een leuk idee om een geheel originele citta te hebben. Ik wilde graag een funny of een dizzy omdat de kleuren er zo grappig uit zien. Ik heb na wat zoekwerk een mooie dizzy op de kop getikt die jaren bij iemand (letterlijk) op zolder stond. Originele kilometerstand staat erop, alle sleutels zitten er nog bij en er is haast niks aan gesleuteld.

Hij blokje liep wel maar erg slecht, dus eerst maar de hele citta uit elkaar gehaald. Blok laten reviseren en de carburateur laten reinigen. Ik wil hem graag zo origineel mogelijk houden. Een aantal dingen waren aangepast zo was er een ander zadel op geplaatst dus ik heb weer een origineel zadel opgezocht.

Het achterspatbord (oud type) was helemaal vergeelt. Ik dacht erover om een nieuwe te kopen maar alle 2e handse waren vaak ook relatief geel. Dus ik heb het achterspatbord helemaal kaal gescheurd en toen langzaam terug gescheurd en gepolijst en dat werkte vrij goed. Dus nu ziet hij er weer netjes uit.

Op dit moment ben ik de bagagedrager en de witte schokbrekers opnieuw aan het spuiten aangezien die heel erg verroest waren. Dit is nog wel een vak apart kwam ik achter, aangezien ze geperst waren en ze niet uit elkaar gehaald konden worden. Nr 1 is inmiddels af en de andere schokbreker moet alleen nog in de uiteindelijke lak gespoten worden.

Vandaag heb ik de voorvork rubbers vervangen, aangezien die heel erg vergeelt waren en wat gescheurd.

Ik heb alleen nog steeds 1 groot probleem en dat is dat ik geen schuimrubber kan vinden in het wit, iets wat lijkt of origineel of uit oude voorraad. Iemand enig idee? Dat zou namelijk echt supper zijn, zou jammer zijn als ik er toch roze op moet doen.

Hij heeft nog geen kenteken dus ik moet hem nog laten keuren bij de RDW.

C1456D1D-84ED-4CFD-AAAB-F2B2884AB4BF764A419C-24A0-4742-955E-A3427046CA08

Huidige Setup:

• CP Snorblok met Ciao kop
    • Snorfilter
    • 10/7
    • Klein uitlaatje met smallebocht (geen idee van merk)

Al met al, veel geleerd in de afgelopen weken en hopelijk is de Dizzy binnen een paar weken ook klaar om gekeurd te worden. Kan die hopelijk dit jaar nog de weg op. Iemand ervaring met keuringen? Wat moet ik wel en vooral niet doen?

Groeten!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door Gonard.

Dountill
    Bijdrager

Ziet er goed uit. Hoe heb je die veren weer zo netjes gekregen?

lightlord
    Donateur

Dat vraag ik me ook af..zeer netjes 🙂

Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi

Gonard
    Topic starter

Die veren waren echt een rot klus.

Eerst met een veil al het roest eraf geveild. Daarmee kun je ook onder de veer komen als je een klein veiltje neemt.

Dan heel veel gepriegel om met schuurpapier alles te schuren en dan het zwarte gedeelte afplakken met tape. En dan laagje voor laagje spuiten met de goedkoopste spuitbussen van de gamma.

Vandaag alles gedemonteerd van de Dizzy. Ik ga de originele lak behouden van het frame want die is opzich nog goed, naast 1 kleine roestplek.

De brug, achterwiel, uitlaat en voorvork gaan naar de coater. Ik ga morgen even langs om te vragen wat dat gaat kosten. Wat is jullie idee qua prijs?

Mijn achterklok lekt alleen soms, ik denk dat het alleen is als ik hem op z’n kop hou, is dat normaal?

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Dat is echt een nette Cerise zeg.

Over je achterklok, ja als je deze op z’n kop houdt – dan lekt hij inderdaad. Dat komt door de overloop. Je moet de naaf zo vullen als hij rechtop staat (zoals je brommer ook rechtop staat). Dan kun je hem vullen tot hij begint over te lopen – dit is genoeg.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Gonard
    Topic starter

Dankje, dan ga ik even naafolie bestellen.

Heeft iemand enig idee wat de originele uitlaat is op dit model?

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 1 week geleden door Gonard.

Peppie1980
    Bijdrager

Uitlaat coaten is een beetje zonde, de eerste 20cm vanaf cilinder brand er zo vanaf.

Het schijnt dat je vergeeld kunststof perfect wit kan krijgen,
    in waterstofperoxide leggen en dan UV licht erop.
    https://www.google.com/amp/s/www.wikihow.com/Remove-Yellow-Stains-from-Plastic%3famp=1

Gonard
    Topic starter

O jammer heb hem net erbij gedaan. K moest voor de achtervelg, voorvork, brug en uitlaat (waar ze wel dan hitte bestendige lak op spuiten) op 120 euro rekenen. Wel duur denk ik? Aangezien normaal complete brommer 200 kost ongeveer hoorde ik. Het bedrijf zit echt 5 min van mijn huis dus ik dacht laat ik het maar doen dan.

Peppie1980
    Bijdrager

das vrij duur maar nog steeds beter dan zelf spuiten. 

Gonard
    Topic starter

FEE27EDA-3CC4-4CA4-A4F5-EDB026BBCB07

Afgelopen zaterdag tankcure erop los gelaten. Koste me toch de hele dag om alles goed te doen. Maar het resultaat was slecht helaas. Andere mensen ervaring met slecht uitlopende tankcure epoxy? De volgende dag opnieuw geprobeerd alleen toen alles heel goed opgewarmd met een föhn. De tank en de epoxy hele dag in de zon laten staan. Ging wel beter maar het liep nog niet als water door de tank had ik het idee. Alhoewel ik met een endoscope geen kale plekken nu meer kon vinden. Iemand goeie trucjes om dit te doen? Ik moet namelijk m’n andere citta binnekort ook nog doen.

Gonard
    Topic starter

C2516125-27BF-4792-98B5-7F2EF2BBBA62
    M’n lopende citta ECO heb ik nu een nieuw blok onder gehangen. Ik heb voor een mooi prijsje een gereviseerd electronisch blok kunnen overnemen. Hopelijk loopt deze nog mooier en krijg ik nu meer geluid uit m’n claxon.

Alleen nog wachten op m’n bestelde nieuwe uitlaat aangezien die nu 23,5 moet zijn.

Daarnaast wil ik hier nog een andere verstevigde brug onder zetten. Iemand ervaring met wat voor eentje ik moet kopen om te zorgen dat ik een midden standaard hou en dat de kappen niet gaan rammelen en er goed op kunnen. Of zelf verstevigen?

Volgens mij is deze brug namelijk beetje krom aan het worden, aangezien ik bij de achterveren bij de ene bijna tegen t wiel aanzit en de andere helemaal er vanaf. En ik rij vaak met z’n 2e erop. Iemand ervaring?

En ik zoek nog zo’n beugel voor m’n CDI op m’n brug te plaatsen iemand die toevallig liggen?

• Deze reactie is gewijzigd 4 weeks, 1 day geleden door Gonard.

Martino
    Bijdrager

Je hebt de uitlaat al weg laten brengen, maar het hangt er echt maar vanaf wat voor coating je aan brengt. Natlakken of poedercoaten, met deze laatste heb ik heel goede ervaring met een zwart poeder welke ook in de voorbocht zich heel goed houdt.

Op veel verstevigde Citta bruggen is er al een optie om je bokstandaard over te zetten, maar je kan deze huidige brug ook zelf verstevigen.

beugel CDI

Gonard
    Topic starter
    Martino Thanks! Ga ik die beugel bestellen.

Weet iemand trouwens wellicht nog een setje originele stickers te vinden in de kleurstelling die ik heb voor mn dizzy? Ik zou graag toch de stickers vervangen.

En ik zoek nog cerise wielplaten, eventueel heb ik een setje mintgroene die ik ervoor wil ruilen.

Martino
    Bijdrager

Ik heb nog een origineel setje Dizzy Cerise liggen welke ik graag ruil op wat anders. Er zit 1 losse sticker extra bij. Volgens mij heb ik de originele motorschermstickers ook nog ergens.

Stickerset Citta Dizzy Cerise

Gonard
    Topic starter

Ik heb nog een origineel setje Dizzy Cerise liggen welke ik graag ruil op wat anders. Er zit 1 losse sticker extra bij. Volgens mij heb ik de originele motorschermstickers ook nog ergens.

Thanks ik stuur je ff berichtje!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.