65cc Ciao presteert slecht

Home Forums Techniek Problemen oplossen 65cc Ciao presteert slecht

This topic contains 35 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Sten38 3 years, 10 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
  • 1
    #796598

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Voordat je deze revisie uitvoert. Trek de cilinderkop er even af en kijk of je pijltje van de zuiger naar de uitlaatpoort wijst.

    #796601

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    Ik ben heel benieuwd!

    #796603

    Sten38
    Topic starter
    Berichten: 23

    Martino, ik begrijp wat je bedoelt maar eigenlijk moet het blok sowieso uit elkaar voor het fresen en vijlen, dus dan ook maar reviseren. Ik zal wel nog even laten weten of hij inderdaad verkeerd om zat, hadden we zelf ook al aan gedacht.

    #796717

    Sten38
    Topic starter
    Berichten: 23

    Inderdaad zat de zuiger verkeerd om. Dit was dus door de vorige eigenaar er verkeerd om in gemonteerd. Geen schade gelukkig. We gaan van de week het blok reviseren, en ook de inlaat uitvijlen en de spoelpoorten fresen, en een grotere carb. Ik denk dat hij daarna een stuk beter zal lopen.

    #796736

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Kijk aan probleem gevonden, gelukkig kan een omgedraaide zuiger bij een 43mm Polini niet zo heel veel schade doen. En nu een mooie gelegenheid om het hele blokje goed aan te pakken. Succes!

    #798220

    Sten38
    Topic starter
    Berichten: 23

    Inmiddels presteert hij na revisie + spoelpoorten en inlaat vijlen/frezen, nieuwe carb een stuk beter. Zuiger zat verkeerd om en lagers waren erg versleten. Althans, presteerde… Het krijsende geluid van het eerste filmpje is gebleven. Het is een slecht dichtende kop- of voetpakking. Hij heeft eventjes goed gereden bij het herhaaldelijk aandraaien van de moeren bij de cilinderkop, maar bleef lichtelijk lekken, en dit was hoorbaar tijdens het rijden. Natuurlijk zijn er nu allemaal dingen aan het doldraaien en stuk aan het gaan van de tapeinden en cilinderkop, dus de tapeinden ga ik vervangen en ik ga speciale moeren gebruiken die hiervoor bedoeld zijn, de dunne moertjes blijven namelijk doldraaien. De voetpakking is aluminium, die zal ik wel vervangen door papier als het aan de voet ligt. Ligt het aan de koppakking dan ben ik een beetje ten einde raad… Voorlopig kan ik er niet mee rijden iig

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.