Powdercoaten van uitlaat

Home Forums Techniek Framedelen Powdercoaten van uitlaat

This topic contains 10 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Joost 18 years geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #166520

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    Hey,
    kan je eigenlijk je uitlaat powdercoaten? zo ja hoe duur is dat dan ongeveer?

    en hoe duur zou het zandstralen ervan zijn?

    #170707

    November Rain
    Bijdrager
    Berichten: 535

    jaah je kan je uitlaat poedercoaten… dat werkt zelfs supergoed :). De poeder is meestal best duur. Het is (dnek ik) het mooieste als je je uitlaat polijst en dan laat coaten in een blanke coating.

    Van de prijzen weet ik niet veeel.. kun je ook niet veel van vertellen.. je moet gewoon de bedrijven opbellen en vragen hoeveel ze ervoor willen. Met een beetje gleuk is het gratis..

    #170708

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    maar moet je hem dan eerst laten zandtralen dat ie blank metaal is en dan polijsten want dan krijgt ie mooi zilvere kleur

    #170709

    November Rain
    Bijdrager
    Berichten: 535

    Ndc :
    maar moet je hem dan eerst laten zandtralen dat ie blank metaal is en dan polijsten want dan krijgt ie mooi zilvere kleur

    dat kan… ik heb hem gewoon geschuurt (eerst laten dompelen dat was wel nodig bij mij) en daarna geschuurt en gepolijst. wel zorgen dat je VOOR het coaten dat ding GOED ontvet anders krijg je zogenaamde “visogen” (denk aan vette soep op zondag :P)

    #170710

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    hahahahaha ok dank je wel

    #170766

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Poedrcoaten van een uitlaat gaat wel maar het blijft niet zitten. Het brandt je er op de bocht heeeeeel snel weer af. Het spul is niet hitte bestendig genoeg.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #170767

    November Rain
    Bijdrager
    Berichten: 535

    Tonni :
    Poedrcoaten van een uitlaat gaat wel maar het blijft niet zitten. Het brandt je er op de bocht heeeeeel snel weer af. Het spul is niet hitte bestendig genoeg.

    en ik kan het weten.. terwijl ik net dacht dat er niks harder was als poedercoat…. :S weet het nou ook ff niet meer..

    #170768

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    het is ook heeel hard, maar niet hittebestendig.
    Beste blijft kachel lak (spuitbus), blijft mooi zitten, en is ook niet duurder als motip. Voor de glans kan je er wel blank van motip overspuiten (hittebestendig). Heb ik ook wel eens gedaan, blijft goed zitten.
    Het is er ook nog eens in verschillende teinten.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #170769

    Joost
    Bijdrager
    Berichten: 60

    poedercoating is hitte bestendig en kan bij poeder coating apeldoorn (pca) Is niet duur. Vriend van mij werkt daar de uitlaat moet idd helemaal kaal zijn. anders hecht de poeder niet aan.

    #170770

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Joost :
    poedercoating is hitte bestendig en kan bij poeder coating apeldoorn (pca) Is niet duur. Vriend van mij werkt daar de uitlaat moet idd helemaal kaal zijn. anders hecht de poeder niet aan.

    Je hebt gelijk…:pest:no
    Gelukkig heb ik het nog nooit geprobeert en heb ik dus geen idee waar ik het over heb.
    Die rommel wordt er met 180 of 280 (ben ik ff kwijt) graden opgebakken, en dan vloeit het al, dus dan zal het zeker 500 tot 800 graden aankunnen…:?

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #170771

    Joost
    Bijdrager
    Berichten: 60

    ik heb daar een keer een uitlaat van me zundapp laten poedercoaten, me zundapp lag 110 cc onder dus die werd heel wat warmer dat een vespa uitlaatje. Nooit problemen mee gehad. Bleef er super mooi opzitten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.