Poulie en snelheid 65cc

Home Forums Techniek Motorisch Poulie en snelheid 65cc

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by sleutel10 4 years, 10 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #787870

    sleutel10
    Topic starter
    Berichten: 32

    Hoi,

    Ben met een vespa ciao bezig en was net aan het bekijken hoeveel een nieuwe cilinder kost, deze zit rond de 100 euro. Nu zag ik alleen dat de 65cc goedkoper is dan de 50cc.. Vandaar nu de vraag ik wilde eerst een vario gaan gebruiken maar het probleem is dat ik niet de juiste klok heb en dus de achterkoppeling niet kan bevestigen en dus ook geen vario kan gebruiken. Ze staan wel op eBay maar kosten 600 euro….

    Dus wil nu gewoon een 90mm poulie erop zetten dan. Kan ik met 65cc en zo’n grote poulie voor snel op te trekken nog wel netjes binnen de 55 km/u limit blijven? Gaat dit wel of heb ik dan toch 50cc nodig om dat te realiseren ?

    Thankss

    #787874

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hallo en welkom op dit forum!

    Het zal er een beetje om hangen, ik denk dat je iets harder zal gaan als 55 maar het is lastig te beoordelen vanaf hier, ook zaken als eigen gewicht, type cilinder en verdere setup spelen uiteraard mee.

    Een gebruikte varioset kan je overigens hier op het forum wel vinden hoor, je kan een GZ: topic aanmaken de prijzen hangen een beetje rond de 125-150 euro.

    #787895

    sleutel10
    Topic starter
    Berichten: 32

    Hallo en welkom op dit forum! Het zal er een beetje om hangen, ik denk dat je iets harder zal gaan als 55 maar het is lastig te beoordelen vanaf hier, ook zaken als eigen gewicht, type cilinder en verdere setup spelen uiteraard mee. Een gebruikte varioset kan je overigens hier op het forum wel vinden hoor, je kan een GZ: topic aanmaken de prijzen hangen een beetje rond de 125-150 euro.

    Ja dat klopt zeer zeker. heb hier een standaard carb liggen met 54 sproeier, denk dat ik toch voor 50cc ga. De vertanding is standaard. Uitlaat wil ik ook gewoon de standaard want anders gaat die sowieso veel harder. Heb me kapot gezocht naar een vario. Laat dat maar zitten gaat me net even iets te duur worden vooral nu die bijna niet meer te krijgen zijn. Weeg zelf ongeveer 70 kilos dus denk dat ie ook wel vrij makkelijk op snelheid zit dan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.