popko’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten popko’s ciao

This topic contains 383 reacties, has 63 deelnemers, and was last updated by Martino 7 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 384)
  • Gebruiker
  • #459225

    jayjay00
    Bijdrager
    Berichten: 117

    Nice ding man:thumb

    #450557

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    voor hans even de calibrata gemonteerd:

    verder heb ik nu al een lekke band, terwijl ik nog geen meter gereden heb…

    ik hoop volgende week mijn loon binnen te krijgen en na het betalen van mijn boete nog geld over te houden zodat ik nog ff een bestelling kan plaatsen met o.a.

    – gele drukveer
    – malossi trekveren
    – 13/13 dellortho
    – kleine meuk

    gr. pepko

    #450555

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Haha goeie ;)!

    #450550

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ik vind deze cali op 1 of andere manier er veel mooier uitzien:D

    #455811

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update 6-6-’12

    dit weekend ben ik druk bezig geweest met de ciao.
    zaterdag het blokje eronder gehangen, m’n drukveer vervangen, en de carburateur schoongemaakt aangezien die er zo uitzag na 5 jaar stilliggen:

    toen nog allemaal kleine dingen gedaan (bobine, benzineslang+filter, decompressie etc. aangesloten)

    Toen ik zover was hoopte ik natuurlijk dat hij meteen zou starten, helaas zat het tegen en kreeg ik geen vonk uit de bougie.

    ik had van arvid een andere bobine geleend, maar helaas zonder resultaat.
    Toen heb ik het blok er maar weer onderweg gehaald, gek genoeg kon ik niets vreemds ontdekken.

    In de bakschroef had ik wel gewooon een paarse vonk, dus cocncludeerde ik dat de massa van de bobine niet goed was.
    dus heb ik meteen even een nieuw massa kabeltje gelegdwaarna het vonk probleem verholpen was.

    dus vanavond was ik eindelijk zover om de brommer te starten, na wat gekloot met de carburateur heb ik uiteindelijk toch gewonnen, en het afstellen kan beginnen.

    er zit nu een 68 sproeier in (linksstaande setup) welke nog te klein is.

    hier nog wat foto’s (van zaterdag)

    De demper moet ik nog even nieuw wol in doen, en de uitlaat word nog gestraald/opgeknapt.

    tot zover deze update, binnenkort meer!

    #467898

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Mooi dat het witte beest weer bijna rijende is:thumb
    Want dit frame staat al bijna net zolang stil als je carb:lol

    #464230

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    Enn het is weer doorwerken om het mormel voor zaterdag af te krijgen…
    De cp’s verspringen steeds, en de zojuist vervangen binnenband is alweer lek na 1 ritje door het dorp.
    De kabelboom heeft nog wat werk nodig, de vario en carburateur hebben nog finetuning nodig, de conische moer in het balhoofd is aan vervanging toe…
    Ik kan nog wel even doorgaan :p

    Ik houd jullie op de hoogte, er is genoeg te doen.

    #467859

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Dit zijn de wonden van jaren lange verwaardelozing die nu boven komen drijven:lol

    #463235

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Haha heb hem altijd wel aardig behandeld buxy. Stiekem verlang ik wel weer terug naar iets stevigs…. die blauwe is een dweil op de weg.

    Succes popko, zie hem zaterdag wel weer even.

    #463448

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Dat is niet waar Hans, je sprak altijd over dat ding alsof het bij het grof vuil thuis hoorde:D
    En als je weer verlangt naar iets stevigs dan raad ik je aan om naar de Olypische Spelen te gaan kijken en dan voornamelijk naar het onderdeel kogelstoten voor de ”vrouwen”:haha

    Lekker bezig Popko:thumb Altijd klotewerk om die binnenbanden te plakken/vervangen!

    #489070

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837


    Hij stotterd onderin en wil niet laag stationair… De bougiekleur is perfect en de contactpunten staan op 0.48

    De cilinder heeft al aardig wat km’s gehad, maar is nog zeker niet af. Het blok is compleet gereviseerd en lekt nergens.

    Heeft iemand een idee? Hij rijdt verder wel goed, behalve onderin..

    #463777

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    De eerste km’s zijn gemaakt, onderin is die niet zuiver, maar hij rijd en klinkt voor de rest prima.
    De voorvario loopt de boel wel zwaar te begrenzen (polini utah) waardoor de top rond de 70 ligt.
    Ik laat het eerst zo, ik vind hem goed genoeg voor de meeting.

    Maar als iemand nog een race vario overheeft en mee kan nemen naar de meeting zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen.



    Tot Zaterdag!

    Gr. Popko

    #489081

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    vandaag op de meeting mijn cilinder onder de ciao vandaan getrokken, nu weet ik ook waarom hij zo bagger liep.

    beide pistonclipjes zijn verdwenen 😮

    nu lekker aan het sleutelen om morgen nog mee te kunnen toeren…

    wish me luck!

    gr. pepko

    #488407

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    heb je toevallig te dikke pistonclipjes gebruikt die niet in de groef voor de clip paste?
    meer als dat kan ik niet verzinnen, je hebt wel geluk gehad. ik zie op de foto volgens mij geen krassen.

    #489015

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 845

    @lastpak onder in de cilinder wel.

    Tis altied moar eem!
15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 384)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.