Polini W poort kapot!? Wat nu voor cilinder

Home Forums Techniek Opvoeren Polini W poort kapot!? Wat nu voor cilinder

This topic contains 10 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Bob Blom 1 year, 3 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker

Bob Blom
    Topic starter

Ik heb mijn speedengine uit elkaar gehaald en mijn Polini W poort ziet er nu zo uit.IMG20201012162001Het is een scheur want als ik mijn nagel er overheen haal zit er een gleuf en ook een oneffenheid te zien op de cilinder wand. Ook de nieuwe speedengine waar net als de cilinder max 300 km mee gereden is heeft een niet beste afwerking. Dat ga ik op mijn gemak aanpassen. De vraag is is deze cilinder te redden, en dan wat is een betrouwbare betaalbare andere optie. Zelf neig ik naar een gewone DR 43mm. Ik zag hier ook bij de cilinders met omschrijving een Polini 46 mm maat bij deze cilinder staat geen informatie. Ik wil vooral veel koppel. Groetjes Bob…

mxfreak29

SuperSi
    Bijdrager

Je kan met een dremel de scherpe kantjes er af dremelen.
    Het scheurtje kan je misschien inslijpen om de scheurspanning er uit te halen en voorkomen dat deze verder scheurt.

Eventueel kan je de cilinder laten ruimen en honen en een overmaats zuiger plaatsen.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Zal wel aan mij liggen maar ik zie geen scheur.

SuperSi
    Bijdrager

1mm links van het scherpe hoekje in de linker poot van de W

Bob Blom
    Topic starter

Klopt in de linker poort van de w

mxfreak29

Semmad
    Bijdrager

Mooie chroomwand er in laten zetten.
    Slijt het bijna niet meer.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Bob Blom
    Topic starter

Bedankt alle. Ik ga kijken of ik hem kan repareren…

mxfreak29

Martino
    Bijdrager

Ook ik zie geen scheur, maar een oneffenheid welke er door het gieten in zit. Meerdere 43mm Polini cilinders zit dit fabrieks-af aan gewoon in. Je zal niks kunnen repareren wat niet stuk is. Wel zal je dit kunnen bewerken met een dremeltool, maar heeft geen tot weinig nut. De randen van de poortjes zal je wel kunnen bevelen, deze zien er idd niet erg mooi uit.

Bob Blom
    Topic starter

Er zit toch echt een scheur in de W. Bijna tegenover de naad aan buiten zijde van de cilinder. De W poort was nieuw niet zo. Toen was de W links rechts en midden zonder de naad die nu rechts zit. En een kleine oneffenheid in de cilinder wand die is wel weg te dremelen.

mxfreak29

zevenenergie
    Forum Goeroe

Weet je zeker dat het geen gietnaad is die je aanziet voor een scheur?
    Want in de cilinder zie ik die echt niet, wel een krasje. Breng hem anders even maar een member bij jouw in de buurt. Of ga even naar een scooter reparateur en vraag om zijn mening.

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 3 months geleden door zevenenergie.

Bob Blom
    Topic starter

Inderdaad de mensen hier in Lelystad op de app zien ook niet veel. Ik laat hem wel zien als er iemand is thx

mxfreak29
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.