Polini voorvario loopt op het frame aan.

Home Forums Techniek Vario Polini voorvario loopt op het frame aan.

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Martino 10 years, 9 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #212495

    Rizla
    Topic starter
    Berichten: 409

    Het gaat om een polini vario
    Als ik me half poeli er op doe zonder afstandsring komt hij tegen de brug aan. Maar als ik deze met ring monteer heb geen schroefdraad meer over op de krukas. De krukas verkeerd in goede staat en schroefdraad eind is niks van afgehaald.

    Of heb je geen afstandsring nodig?

    zonder de ring komt hij tegen de brug aan. Tegen dat kleine vierkante stukje wat uitsteekt op de brug. Moet ik deze eraf flexen?

    #217007

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Is inderdaad een variobegrenzertje dat er geen andere vario’s opkunnen.
    Gewoon even wegslijpen en je kan er tegenaan.

    #217241

    Renaud
    Bijdrager
    Berichten: 143

    jup, heb ik ook moeten doen. gewoon vlak flexen…..

    #217242

    Rizla
    Topic starter
    Berichten: 409

    Bedankt voor de reacties.

    Nu heb ik het stukje eraf gehaald. Maar nu komt de half poelie tegen de brug aan. Of moet er bij polini ook nog een ring tussen?

    Bij een Polini voorvario zit de ”dikke” afstandsbus al op de halfpoulie gelast. Wanneer deze er nog steeds op zit hoef je geen extra ringen te gebruiken. Wanneer deze eraf is (Wat je nog wel eens ziet) moet je een originele (malossi) afstandbus of 2 normale koppelingsringen gebruiken.

    #217243

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Het kan bij een Polini vario ook voorkomen dat je nog een extra shimring nodig hebt om de afstand te halen. Hiervoor kan je 1 of 2 krukasshimringen gebruiken. Afhankelijk hoeveel je nodig hebt om de halfpoelie vrij te laten lopen. Mocht je er meer dan 2 nodig hebben zal je frame waarschijnlijk wat krom zijn en kan je proberen deze recht te buigen.

    #217231

    Rizla
    Topic starter
    Berichten: 409

    bedankt martino 1 ringetje was de op lossing

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.