Polini Kit Racing compressie

Home Forums Techniek Motorisch Polini Kit Racing compressie

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Ezasta 3 years, 11 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #797643

    Ezasta
    Topic starter
    Berichten: 8

    Beste Forummers,
    Ik heb sinds een week een complete Polini Kit Racing op mijn Citta gezet. Hij rijd goed en wilt veel toeren draaien. Echter vond ik zelf na het monteren van de cilinder dat hij erg weinig compressie had. Ik kan de brommer gemakkelijk door de compressie heen duwen. Klopt dit? Hoort de Kit Racing niet met hoge druk kop geleverd te worden?

    #797646

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    De zuiger veren moeten altijd een beetje in lopen.

    Je kan controleren controleren of de kop wel goed afsluit.
    De standaard compressie verhouding bij een ciao is best hoog. Als je er een hoge druk kop opzet dan gaat de compressie voelbaar omhoog, maar door die hoge druk kan de kop gaan lekken en gebeurd het wel dat als je een stukje gereden hebt dat de compressie merkbaar lager is, dus heb je dan een lek.

    Ik ken de kit die jij hebt niet, maar er zal wel een hoge druk kop bijzitten.

    Als je een aluminium koppakking gebruikt en je draait de kop niet gelijk matig aan, dan vervormt soms de pakking en dat geeft lekkage.
    De kop kan daardoor ook vervormen.

    Voordat ik een alu pakking monteer gloei ik heb even uit.
    Dan dicht hij beter af.
    Pas op dat hij niet smelt(aluminum zie je niet smelten). Hij is uitgegloeid als hij gaat vervormen. Of een stukje hout er een zwarte veeg op geeft.

    #797651

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Werkt je decompressie wel goed? Sluit die goed af? Ik heb zelf een 43mm non racing en die kan ik met de hand aan het vliegwiel amper door zijn compresssie draaien met de hand zonder decompressiehendel ingedrukt.

    #797698

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Je moet inderdaad even je decompressie klep dicht maken, de mijne sloot af fabriek ook niet af.
    Ik heb deze toen ingeschuurd met kleppenslijppasta en toen was het goed.

    #797721

    Ezasta
    Topic starter
    Berichten: 8

    Ik heb er een nieuwe decompresseur op gezet. De veer is erg strak dus ik denk dat hij via dat gat niet lekt. Zal het nog wel controleren. Tevens was de voet van de Polini kop ook veel dikker dan de afgevlakte kop die op de vorige cilinder kit zat.

    Ik heb de cilinderkop gelijkmatig aangedraaid dus hij zal niet krom zijn. Hij maakt ook niet meer herrie dan hij eerst deed.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.