Polini 46 mm zuiger gebroken

Home Forums Techniek Motorisch Polini 46 mm zuiger gebroken

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 6 dagen, 8 uur geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker

jaffabaffa
    Gebruiker

Beste forumleden en vespaliefhebbers,

Ik reed gisteren op mijn brommer toen ik gas terug wilde geven toen ik merkten dat mijn gasschuif vast zat en open bleef staan. Ik was toen genoodzaakt om de decompressiehendel in te drukken terwijl mijn blok nog aardig toeren maakten. Nadat ik de gasschuif goed gemaakt had en ik de brommer weer wilde starten hoorden ik een tikkend geluid bij het aanlopen en voelde ik dat mijn krukas niet meer lekker draaiden. Ik heb daarna meteen mijn cilinder er af gehaald om te kijken wat er aan de hand was en trof toen het volgende aan:

Hoe kan zoiets gebeuren en hoe kan het verkomen worden? Zijn er meer mensen  die dit of iets soortgelijks meegemaakt hebben?
    Ik hoor graag jullie meningen en eventuele ervaringen met dit verschijnsel!

Met vriendelijke groet,

Dennis

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door jaffabaffa.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door jaffabaffa.

speedbuxy
    Gebruiker

Dit is een Polini 46 zuiger kwaal die vele rijders voor jou ook al eens ervaren hebben.
    Er staat hier op de site zelfs ergens een topic over dit zuiger probleem bij 46mm Polini cilinders.
    Te voorkomen is het niet, sommige rijden hun cilinder zonder problemen af en de bij de ander breekt de zuiger binnen 1000km
    Gewoon domme pech dus.
    Je kan er evt voor kiezen hem te laten honen tot een overmaat 46,4 of 46,8mm.
    Voordeel is dat de zuiger dan ook 0,4 of 0,8mm dikker word.

jaffabaffa
    Gebruiker
    Topic starter

Hartelijk bedankt voor de tip! Daar kan ik wat mee👌🏽

jaffabaffa
    Gebruiker
    Topic starter

Hier nog een duidelijkere foto:

Blijf het bizar vinden. Vorig voorjaar mijn uitlaatflens, dit voorjaar mijn zuiger…. Polini is gewoon troep.

S.I.E.M
    Gebruiker

Laat je het blok altijd goed warm draaien ?

Thunder Ciao

jaffabaffa
    Gebruiker
    Topic starter

Ja, ik liet hem altijd minstens een minuutje stationair lopen voordat ik ging rijden. Altijd minstens twee minuten met half gas gereden voordat ik hem open trok. Ik ben er sowieso altijd zuinig mee omgegaan.

Ik zit nu te denken aan een Malossi 46,5 mm voor €130,- of een Pinasco Silver 46 mm voor €170,-. Ik heb echt een afknapper gekregen van Polini dus ik denk dat ik die overmaatse zuiger en dat honen achterwegen laat.

Wat raden jullie aan? Wat is een goede vervanger voor mijn Polini 46 mm? Ik lees niet al te beste verhalen over de Athena 46 mm dus die valt voor mij ook af. Ik vind €170,- voor een tweedehandse Pinasco Silver 46 mm weer wat een de dure kant. Dan blijft voor mij alleen de Malossi 46,5 mm nog over. Weten jullie nog meer alternatieven of hebben jullie zelf misschien nog iets leuks in de aanbieding?
    Ik hoor het graag! Het betere weer komt er weer aan ik wil zo snel mogelijk weer kunnen genieten van mijn Ciao’tje!

Florian
    Moderator

Een 46mm pinasco is qua kwaliteit en duurzaamheid wel de betere.

Malossi slijt over het algemeen nogal hard en de 46,5 variant is niet echt heel snel naar horen en zeggen. Weet het prijsverschil tussen de Pina en malossi niet precies maar zelf zou ik liever een paar tientjes meer betalen voor een Pinasco.

Je wilt sowieso weer een 46mm? Anders kun je ook voor een 43DR of de 43 Polini (ja polini hehe) gaan. Dit zijn ook uitstekende cilinders.

AA-T
    Sleutelbeheerder

46,5 Malossi schijnt tegen te vallen qua prestaties dus uit de keuzes die je geeft zou ik dan voor de pinasco gaan.

Het is hierboven al gezegd, de overmaatse zuigers voor de 46 Polini zijn dikker, de kans dat het daarmee mis gaat zal dus ook aanzienlijk kleiner zijn.
    Snap je teleurstelling maar zal het toch nog eens overwegen (zelf alleen maar positieve ervaring met de 46 Polini).

ritze
    Gebruiker

Zo te zien rij je met een se engine?  De malossi kan zeker snel zijn,  ik haalde 85 altijd met die cilinder,  dit wel op een vol aangepast reedvalve blok.  Als je nu een gewoon gekotterd Std blok had dan zou ik meteen voor de malo gaan omdat die veel zuiger gevoed word,  maar op een se engine zou ik ook voor de Pinasco gaan Of een dr evo.  Als je een malossi ergens en goedkoop kan krijgen is dat wel de moeite waard.  Dingen trekken onderin best redelijk,  warm rijden van je motor duurt trouwens een stuk langer dan 2 minuten  ik rij minimaal 4 min rustig en dan langzaam toerental opvoeren

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door ritze.

Waarom?
    Gebruiker

Wat jammer dat je zo’n pech hebt met de Polini. Dit is echt een Polini kwaal en heb ditzelfde tot twee maal toe meegemaakt.

De Pinasco silver is kwalitatief een goede cilinder en zal door de chroomwand minder snel slijten dan een gietijzeren cilinder.

Qua prestaties ben ik het niet helemaal eens met wat hierboven word beschreven.  De Malossi 46,5 is een prima cilinder en rijd een stuk sneller dan een Polini of Pina silver.  De Polini levert wat meer trekkracht maar valt op snelheid juist tegen. Daarnaast verslijt de Polini46 erg veel zuigerveren.

Mijn broer reed ruim 90km met zijn standaard Malossi 46,5 op een reedvalve en heb meer mensen erg hard zien gaan hiermee. Ik vind dat de Malossi word ondergewaardeerd als het gaat om zijn kwaliteit en prestaties.

speedbuxy
    Gebruiker

Het is volgens mij ook maar 1 persoon die hem slecht vond en dit iedereen meld en verteld. And a bad name is born 😉
    Ik zag toevallig laatst dit filmpje en vind hem hier ook niet tam ofzo. Gewoon een goeie beukerd imo:thumb

AA-T
    Sleutelbeheerder

Haha grasbaanrace in je eigen achtertuin 😆

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!