Plan opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Plan opvoeren

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Magnus01 3 years, 11 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #795219

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    Hi forumleden,

    In deze rare tijd van het Corona virus ben ik maar eens begonnen aan mijn Vespa ciao (snor). Mijn plan bij deze mooie Vespa is om hem op te voeren. Niet een klein beetje maar ook niet heel veel. Nu is mijn vraag wat jullie vinden van dit plan en of dit mogelijk is?

    13mm carb.
    Inlaat vergroten 13mm.
    Krukas tuning.
    65cc 43mm dmp p10.
    Carter poorten vergroten zodat ze op cilinder passen.
    Vliegwiel afdraaien.

    Past mijn oude cilinderkop nog?

    Verder laat ik alles kwa koppeling poelie’s origineel of moet dit ook worden vervangen door bv een vario om resultaat van de tuning aan het blok te zien?

    Welke snelheid zal ik met deze tuning ongeveer bereiken ondanks dat ik nog een snor klok erin heb zitten?

    Als jullie nog tips of op/aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag!

    alvast bedankt!

    #795222

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    die snor klok zou ik zeker niet gebruiken zo. Of mischien i.c.m. een 55 poelie dan.

    Cilinderkop zou ik wel ff grotere halen. Dat is wat netter en niet duur.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 11 months geleden door Peppie1980.
    #795224

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    De DMP cilinder is lekker goedkoop maar verwacht niet dat die lang mee gaat, een DR cilinder is sneller en gaat waarschijnlijk veel langer mee. Originele cilinderkop kan prima, heb ik zelf ook gehad op 43 mm DR en Malossi cilinders.

    Je kan beter eerst kijken of je het optrekken al goed genoeg vind wanneer het blok klaar is en dan pas beslissen of je een vario wilt of niet, anders is het weg gegooid geld. Maar zet sowieso wel een brom klok in je achterwiel, want dat schijnt wel veel fijner te rijden dan een snor klok.

    #795228

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Twee belangrijke vragen: wat wil je precies bereiken en wat is je budget hiervoor?

    13/13 carburateur op een bewerkte inlaat is altijd een goed idee. Als je naar 43mm cilinders kijkt, zit je qua prijs/prestatie nog steeds het best bij de DR Evo.
    Poorten doortrekken en vliegwiel afdraaien zijn dingen die je doet om de laatste restjes winst te behalen. In de meeste gevallen dus niet nodig (veel werk, weinig winst).
    En heel belangrijk (staat niet in je lijstje) is de juiste uitlaat voor je setup kiezen. Dit is ook sterk afhankelijk van je overbrenging (mono of vario).

    Ps. Welkom op het forum! Waar kom je vandaan?

    #795242

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    De DMP cilinder is lekker goedkoop maar verwacht niet dat die lang mee gaat, een DR cilinder is sneller en gaat waarschijnlijk veel langer mee.

    ————————————————————–
    Ik rijd nu sinds kort met een 65cc DMP
    Wat is ‘niet lang meegaan’?
    en wat is ‘sneller’?

    #795243

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Voor het geld is het waarschijnlijk een prima cilinder, maar verwacht niet de afwerking, kwaliteit en levensduur van een Piaggio of DR cilinder. En de DMP cilinder is meer voor koppel, de DR is iets meer gericht op snelheid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.