Pinasco zij-inlaat

Home Forums Mening & ervaring Zij-inlaten Pinasco zij-inlaat

This topic contains 25 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Jarco 13 years, 1 month geleden.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
  • #157116

    SirJohn
    Bijdrager
    Berichten: 135

    hahaha

    Ja jongens jullie hebben gelijk ik zal jullie niet meer afkraken en de pesterijen heb ik zeker weten verdiend:lol

    In elk geval bedankt voor jullie antwoorden:thumb

    #157178

    luukciao
    Bijdrager
    Berichten: 110

    Ik heb er misschien overheen gelezen maar zou iemand mij het verschil kunnen vertellen tussen de 43 mm versie en de 46mm.

    Alvast bedankt.

    #157179

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    De 43 versie is geschikt voor cilinders t/m 43 mm en de 46 versie voor cilinders t/m 46 mm.

    #157180

    luukciao
    Bijdrager
    Berichten: 110

    Dat snap ik maar waar zit nu precies het verschil in? Als ze t/m zijn moet er een verschil inzitten toch?

    #157181

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Het gat in het carter waar het cilinderhemd in komt te vallen is bij de ene groter dan de andere.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #157172

    luukciao
    Bijdrager
    Berichten: 110

    Maar er zullen weinig tot geen verschillen zijn tegenover een normaal carter? Behalve dan het iets sneller optrekken.

    Als je de 46 mm versie op een normaal carter zet dan zal dit toch niet mooi overlopen volgens mij? Ik ben van plan om een 2e 43mm blokje op te bouwen met de Pinasco inlaat daarom.

    #157182

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    luukciao :
    Maar er zullen weinig tot geen verschillen zijn tegenover een normaal carter? Behalve dan het iets sneller optrekken.

    Als je de 46 mm versie op een normaal carter zet dan zal dit toch niet mooi overlopen volgens mij? Ik ben van plan om een 2e 43mm blokje op te bouwen met de Pinasco inlaat daarom.

    Zoek dan gewoon naar een 43 Pinasco cartertje 😉

    en als je dit niet zou vinden, zou ik deze zij inlaat het geld niet waard vinden om hier veel aan te spenderen

    #157183

    luukciao
    Bijdrager
    Berichten: 110

    en als je dit niet zou vinden, zou ik deze zij inlaat het geld niet waard vinden om hier veel aan te spenderen

    Ik vind het hem wel waard, al is het alleen al omdat je een 2e carb hebt en dit gewoon leuk is om te maken.

    Maar even back on topic, klopt het dat de lager passing niet altijd diep genoeg is?Ik meen hier wat over gelezen te hebben ergens.:?

    #157184

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    tnerual :

    luukciao :
    Maar er zullen weinig tot geen verschillen zijn tegenover een normaal carter? Behalve dan het iets sneller optrekken.

    Als je de 46 mm versie op een normaal carter zet dan zal dit toch niet mooi overlopen volgens mij? Ik ben van plan om een 2e 43mm blokje op te bouwen met de Pinasco inlaat daarom.

    Zoek dan gewoon naar een 43 Pinasco cartertje 😉

    en als je dit niet zou vinden, zou ik deze zij inlaat het geld niet waard vinden om hier veel aan te spenderen

    Presies zou ik ook niet doen. 😀
    ( Wat kan jij lekker optimistisch zijn zeg.:no )

    Mijn setje had idd een lagerpassing die niet diep genoeg was, maar er zijn genoeg setjes waar dit niet bij is.

    Rij zelf met het setje en het gaat als de brandweer. :thumb

    Voordeel is dat je door het setje een membraam gestuurde inlaat krijgt en dus minder afhankelijk bent van de krukas getimede inlaat.
    Daarnaast vind ik het zelf best ‘stoer’ om met 2 carbs te rijden i.p.v. 1.
    Het afstellen ervan ging ook soepel, zorg dat je met de carb. op de std. inlaat in de buurt ben en de fijn tuning doe je met de carb op de zij-inlaat waar je overigens makkelijk bij kan.

    Daarnaast past het setje mooi onder je Kap en valt het niet op dat je met een zij-inlaat rijd.
    Mijn mening is ook zeer positief en vind het geld ook dubbel en dwars waard. :thumb



    #157185

    Frank80cc
    Donateur
    Berichten: 820

    klinkt goed hoor jarco 😀 rijdend filmpje ?

    #157186

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522


    😀

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.