Pinasco evo ten big bore concept

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Pinasco evo ten big bore concept

This topic contains 22 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by R_S 2 years, 10 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
  • #794006

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik wist zoals hierboven te lezen is al dat het een koppel beuker zou worden. Maar dit uitlaatpoortje is wel heeel bescheiden. Haast origineel 50 qua looks.

    #794008

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 863

    @bolder wil de 46mm carter met slag 43 , zie ook dat er een slag 46 uitkomt , ze zijn jammer genoeg nog niet beschikbaar , maar komt mij wel goed uit haha. Eerst de zij inlaat van Florian is testen.

    #794009

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 863

    @buxy,  dan moeten we hem is goed gaan aanpassen voor de 28mm flens

    #802881

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Voor mijn Ciao ben ik aan het overwegen om deze winter een snel nieuw blokje op te bouwen. Het lijkt mij gaaf om te gaan voor een Pinasco blok met zij inlaat en 21mm carb. Ik weet dat nog niet veel mensen met de nieuwe Pinasco delen rijden maar hopelijk kan iemand mij helpen met mijn vragen.

    Ik zie de Evoten Big bore alleen met een Citta stijl kop. Past deze ook tussen een Ciao frame of moet ik hem dan smaller maken?

    Ik neem aan dat ik gewoon alleen met de zij inlaat kan rijden (21mm carburateur) en de achterste inlaat af kan doppen?

    In de carterset zijn de volgende opties te krijgen. Welke moet ik hebben? De cartergrootte maakt uit hoeveel mm cilinder er op past toch? Dus daar heb ik 46mm nodig. Maar de slag kan toch niet veranderen? Dan komt de zuiger toch op een andere plek in de cilinder?
    -Slag 43, carters 43
    -Slag 46, carters 46
    -Slag 43, carters 46

    https://www.emporiodelloscooter.com/pinasco-store-carter-motore-pinasco-43mm-slave-ciao-si-c-albero-motore-12-corsa-43.1.48.130.gp.45100.uw

    https://www.emporiodelloscooter.com/pinasco-store-carter-motore-46mm-slave-ciao-si-c-albero-motore-12-corsa-46.1.48.130.gp.45102.uw

    https://www.emporiodelloscooter.com/pinasco-store-carter-motore-pinasco-46mm-slave-ciao-si-c-albero-motore-12-corsa-43.1.48.130.gp.45490.uw

    Alvast bedankt voor de tips!

    #802931

    Jorick
    Bijdrager
    Berichten: 75

    Hey ik heb de pinasco black met die nieuwe “citta kop” gekregen en die past onder de ciao van mij.

    #802955

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Hey ik heb de pinasco black met die nieuwe “citta kop” gekregen en die past onder de ciao van mij.

    Top, dankjewel!

    Weet iemand hoe dat zit met de slag en de carters?

    #802957

    Jorick
    Bijdrager
    Berichten: 75

    Hierbij nog een foto. De kop raakt het frame wel iets maar het past verder wel.IMG_20201016_194907

    #810670

    R_S
    Bijdrager
    Berichten: 103

    Hallo.
    ik wil ook de big bore 46×46 kopen.
    Vraag me wel af wat ik precies moet bestelle qua elektronische ontsteking.

    Pinasco vliegwiel?
    pinasco spoelen
    evt nog meer nodig??
    ook wil ik zonder zij inlaat rijden op een Si. Tot hoeveel mm carburateur kan ik gaan zonder het frame te bewerken.

    ik hem op de pinasco powercasing zetten.

    gr robert

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.