Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › Pinasco 80cc big bore 46×46 met pinasco powercasing 46×46
This topic contains 25 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by R_S 2 years, 7 months geleden.
-
Gebruiker
-
18 juni 2021 om 19:46 #810696
hallo,
ik wil de Pinasco 80cc big bore 5p 46×46 kopen. met het bijhorende pinasco powercasing 46×46
ik wil hem met de standaard inlaat en niet met zij inlaat.
nu mijn vraag tot hoeveel mm carb kan ik gaan in een standaard si frame?
op pinasco site kun je inlaat spruit stuk 21mm met bijhorende PHBG carb 21mm. maar ik weet dus niet of dit in mijn si frame past.
welke sproeier maten zal ik moeten bestellen?
Welke luchtfilter ik nodig heb?
heb ik speciale lagers nodig? of 2x SKF 6202 C3 lagerook wil ik de malossi power ignition er op zetten.
zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
GR robert
19 juni 2021 om 07:18 #810701Allemaal zeer goede en begrijpelijke vragen, maar niemand hier op het Forum heeft ooit dit blok al eens aangeschaft of getest !
21mm Carb is een goede keus voor de Pinasco 46×46, mag zelfs wel een grotere Carb op als cilinder gekieteld word maar dan weet je zeker dat het niet meer gaat passen.
Denk dat de 21 mm wel gaat passen maar dat het luchtfilter er niet meer op wil dan.
19 mm Carb is/lijkt de veilige keus omdat daar het luchtfilter waarschijnlijk wel op gaat passen.
Sproeier is puur uitvinden/tunen om de juiste te gaan gebruiken, denk dat met 19mm dat het tussen de 90 en 105 ligt afhankelijk van uitlaat, kietelen van cilinder en soort luchtfilter.
Als je het durft te wagen om dit blok te kopen dan moet je gewoon als pionier de eerste stappen zelf uitvinden, dus goede info vinden en doen gewoon !!En natuurlijk horen we graag je bevindingen en wens ik je veel Succes
TICKLING BARN19 juni 2021 om 20:55 #810709Setje is vandaag besteld!
Ben zelf ook erg benieuwd, er is verder niks
over te vinden hier op t forum.heb zelfs nog geen video of foto gevonden van iemand die precies t zelfde heeft😂
26028503 Pinasco 80cc Quadro 46×46 cilinder kit
26482174 Pinasco Crankcase Master 46×46
5517192 Malossi Ignition
2629502521 PHBG carb- Deze reactie is gewijzigd 2 years, 9 months geleden door R_S.
20 juni 2021 om 00:36 #810712Top 😎
Een paar mooie foto’s zal zeker welkom zijn.
Poortmap van de cilinder zou Super zijn.
Lagers adviseer ik de Zweedse makelij, die zijn van een betere kwaliteit dan de Franse lagers, het Zweedse staal is meer puur en afwerking is gewoon ongeëvenaardTICKLING BARN21 juni 2021 om 09:30 #810727Frans = SKF, Zweeds = ??
21 juni 2021 om 09:40 #810728Volgensmij is SKF juist zweeds 😉
No replacement for displacement21 juni 2021 om 11:14 #810738Het hoofd kantoor staat in Zweden, maar de lagers worden zo,n beetje overal gemaakt.
Er is ook heel er veel imitatie op de markt.De chinezen zijn er heel goed in geworden, waarbij je het verschil met de orginele skf,s absoluut niet kan zien.Het doosje en de lettertjes op het lager zijn identiek en de afwerking is ook perfect. Maar de maatvoering is niet constant, waardoor er tussen twee dezelfde lagers verschil in wrijving kan zitten.
Wil je orginele SKF lagers, dan moet je die bij de officiële dealers bestellen.
21 juni 2021 om 11:33 #810739SKF, Svenska Kullager fabriken AB
1907 opgerichte, van oorsprong Zweedse multinational.
Die Fransen kunnen er niks van 😛
Maar vooral het ruwe ijzererts gedolven in noord Zweden is de meest pure ijzererts ter wereldVoor zo’n Pinasco 46×46 wil je gewoon het beste van het beste, simpel zat.
Met vermelding Zweedse makelij / made in ZwedenTICKLING BARN24 juni 2021 om 18:04 #810795Spullen zijn vandaag geleverd.
vind zelf de inlaat stuk in het carter wat klein? Maar is gemaakt voor 13mm en 21mm carb. Dus lijkt me niet dat dit een probleem gaat worden.
24 juni 2021 om 22:26 #810803Het inlaat lijkt inderdaad wat klein maar zie genoeg vlees om dit te vergroten 😉
Die cilinder ziet er tof uit! Ik zie mooi opengewerkte boosters en ben eigenlijk wel benieuwd naar de rest van de poorterij?
24 juni 2021 om 22:45 #810804Mooi spul pinasco en erg benieuwd naar de presentaties waarom ben je eigenlijk niet voor een zij inlaat gegaan ? Ik vind dit altijd wel stoer.
25 juni 2021 om 00:47 #810807Wilde juist geen zij inlaat zodat de kappen er nog fatsoenlijk op kunnen. 👀👮🏻♂️
het inlaatvlak en krukas zijn bijna 5mm breeder dan origineel. Dus denk dat uitvijlen niet nodig zal zijn.
eerst zonder te vijlen proberen25 juni 2021 om 01:05 #810808Meet het inlaatvlak eens op?
Begrijp alleen niet waarom ze niet de boosters in het Carter niet hebben doorgetrokken?
25 juni 2021 om 09:29 #810810Begrijp alleen niet waarom ze niet de boosters in het Carter niet hebben doorgetrokken?
Omdat het voor een 13mm Carb, niet echt voordelen heeft, maar voor een dikke 21mm Carb, zou het zeer goed werken.
Zou ook idd, nog een foto willen zien van de poorterij.
(onderzijde cilinder uit alle vier de hoeken). 😛Vind de inlaat ook slim gevonden, gaat vroeg open en vroeg weer dicht dus koppel voor de Pully rijders, voor vario gebruik mag inlaat ook later dicht, je verliest wat trekkracht maar wint top toeren en de vario compenseert het variabele snelle optrekken weer.
Of te wel je kan alle kanten op met dit Carter, Pinasco denkt aan allesTot nu toe lijkt het een Tuners natte droom 😎
TICKLING BARN25 juni 2021 om 09:59 #810811Ik zal vnv wat fotos maken👍
ik ga idd met een Poellie 80mm rijden op 6,7 klok.
wil dus vol voor het koppel gaan. Hier wordt ook nog een uitlaat voor berekend en gemaakt in Italië🚀ik laat de inlaat in het carter voor wat het is. Maar wil evt wel kijken om de spoelpoorten door te trekken.
wordt dit weekend opgebouwd😎
- Deze reactie is gewijzigd 2 years, 9 months geleden door R_S.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.