Pinasco 80cc big bore 46×46 met pinasco powercasing 46×46

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Pinasco 80cc big bore 46×46 met pinasco powercasing 46×46

This topic contains 25 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by R_S 2 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
  • #810696

    R_S
    Topic starter
    Berichten: 103

    hallo,

    ik wil de Pinasco 80cc big bore 5p 46×46 kopen. met het bijhorende pinasco powercasing 46×46

    ik wil hem met de standaard inlaat en niet met zij inlaat.
    nu mijn vraag tot hoeveel mm carb kan ik gaan in een standaard si frame?
    op pinasco site kun je inlaat spruit stuk 21mm met bijhorende PHBG carb 21mm. maar ik weet dus niet of dit in mijn si frame past.
    welke sproeier maten zal ik moeten bestellen?
    Welke luchtfilter ik nodig heb?
    heb ik speciale lagers nodig? of 2x SKF 6202 C3 lager

    ook wil ik de malossi power ignition er op zetten.

    zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

    GR robert

    #810701

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Allemaal zeer goede en begrijpelijke vragen, maar niemand hier op het Forum heeft ooit dit blok al eens aangeschaft of getest !
    21mm Carb is een goede keus voor de Pinasco 46×46, mag zelfs wel een grotere Carb op als cilinder gekieteld word maar dan weet je zeker dat het niet meer gaat passen.
    Denk dat de 21 mm wel gaat passen maar dat het luchtfilter er niet meer op wil dan.
    19 mm Carb is/lijkt de veilige keus omdat daar het luchtfilter waarschijnlijk wel op gaat passen.
    Sproeier is puur uitvinden/tunen om de juiste te gaan gebruiken, denk dat met 19mm dat het tussen de 90 en 105 ligt afhankelijk van uitlaat, kietelen van cilinder en soort luchtfilter.
    Als je het durft te wagen om dit blok te kopen dan moet je gewoon als pionier de eerste stappen zelf uitvinden, dus goede info vinden en doen gewoon !!

    En natuurlijk horen we graag je bevindingen en wens ik je veel Succes :thumb

    TICKLING BARN
    #810709

    R_S
    Topic starter
    Berichten: 103

    Setje is vandaag besteld!
    Ben zelf ook erg benieuwd, er is verder niks
    over te vinden hier op t forum.

    heb zelfs nog geen video of foto gevonden van iemand die precies t zelfde heeft😂

    26028503 Pinasco 80cc Quadro 46×46 cilinder kit
    26482174 Pinasco Crankcase Master 46×46
    5517192 Malossi Ignition
    2629502521 PHBG carb

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 9 months geleden door R_S.
    #810712

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Top 😎
    Een paar mooie foto’s zal zeker welkom zijn.
    Poortmap van de cilinder zou Super zijn.
    Lagers adviseer ik de Zweedse makelij, die zijn van een betere kwaliteit dan de Franse lagers, het Zweedse staal is meer puur en afwerking is gewoon ongeëvenaard :thumb

    TICKLING BARN
    #810727

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    Frans = SKF, Zweeds = ??

    #810728

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Volgensmij is SKF juist zweeds 😉

    No replacement for displacement
    #810738

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Het hoofd kantoor staat in Zweden, maar de lagers worden zo,n beetje overal gemaakt.
    Er is ook heel er veel imitatie op de markt.

    De chinezen zijn er heel goed in geworden, waarbij je het verschil met de orginele skf,s absoluut niet kan zien.Het doosje en de lettertjes op het lager zijn identiek en de afwerking is ook perfect. Maar de maatvoering is niet constant, waardoor er tussen twee dezelfde lagers verschil in wrijving kan zitten.

    Wil je orginele SKF lagers, dan moet je die bij de officiële dealers bestellen.

    #810739

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    SKF, Svenska Kullager fabriken AB
    1907 opgerichte, van oorsprong Zweedse multinational.
    Die Fransen kunnen er niks van 😛
    Maar vooral het ruwe ijzererts gedolven in noord Zweden is de meest pure ijzererts ter wereld :thumb

    Voor zo’n Pinasco 46×46 wil je gewoon het beste van het beste, simpel zat.

    A.J. Wielens BV


    Met vermelding Zweedse makelij / made in Zweden :thumb

    TICKLING BARN
    #810795

    R_S
    Topic starter
    Berichten: 103

    Spullen zijn vandaag geleverd.

    5EC60331-7728-46C1-8F98-1B3CB7078A6ED2CAC7A2-95C1-4288-AA7E-F783F9B159EA4154AEFF-3D11-4BCA-8736-720A5F46AE44812A5C65-E83C-40F9-A4EC-52ADC863094432B09EC5-78FD-4C12-A3C2-DE2D695B20964BF16389-6D89-4463-8CFA-1E629A8EE30E6DAF1B94-2F13-4B6E-8B00-9104315BA49DF715ADFB-E0FB-486A-AFB3-27C0FDF4250D

    vind zelf de inlaat stuk in het carter wat klein? Maar is gemaakt voor 13mm en 21mm carb. Dus lijkt me niet dat dit een probleem gaat worden.

    #810803

    Waarom?
    Bijdrager
    Berichten: 25

    Het inlaat lijkt inderdaad wat klein maar zie genoeg vlees om dit te vergroten 😉

    Die cilinder ziet er tof uit! Ik zie mooi opengewerkte boosters en ben eigenlijk wel benieuwd naar de rest van de poorterij?

    #810804

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    Mooi spul pinasco en erg benieuwd naar de presentaties waarom ben je eigenlijk niet voor een zij inlaat gegaan ? Ik vind dit altijd wel stoer.

    #810807

    R_S
    Topic starter
    Berichten: 103

    Wilde juist geen zij inlaat zodat de kappen er nog fatsoenlijk op kunnen. 👀👮🏻‍♂️

    het inlaatvlak en krukas zijn bijna 5mm breeder dan origineel. Dus denk dat uitvijlen niet nodig zal zijn.
    eerst zonder te vijlen proberen

    #810808

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Meet het inlaatvlak eens op?

    Begrijp alleen niet waarom ze niet de boosters in het Carter niet hebben doorgetrokken?
    IMG_20210625_010355

    #810810

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Begrijp alleen niet waarom ze niet de boosters in het Carter niet hebben doorgetrokken?

    Omdat het voor een 13mm Carb, niet echt voordelen heeft, maar voor een dikke 21mm Carb, zou het zeer goed werken. :thumb

    Zou ook idd, nog een foto willen zien van de poorterij.
    (onderzijde cilinder uit alle vier de hoeken).  😛

    Vind de inlaat ook slim gevonden, gaat vroeg open en vroeg weer dicht dus koppel voor de Pully rijders, voor vario gebruik mag inlaat ook later dicht, je verliest wat trekkracht maar wint top toeren en de vario compenseert het variabele snelle optrekken weer.
    Of te wel je kan alle kanten op met dit Carter, Pinasco denkt aan alles :thumb

    Tot nu toe lijkt het een Tuners natte droom 😎

    TICKLING BARN
    #810811

    R_S
    Topic starter
    Berichten: 103

    Ik zal vnv wat fotos maken👍

    ik ga idd met een Poellie 80mm rijden op 6,7 klok.
    wil dus vol voor het koppel gaan. Hier wordt ook nog een uitlaat voor berekend en gemaakt in Italië🚀

    ik laat de inlaat in het carter voor wat het is. Maar wil evt wel kijken om de spoelpoorten door te trekken.

    wordt dit weekend opgebouwd😎

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 9 months geleden door R_S.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.