Piaggio/Vespa Ciao 2001 volledige revisie

Home Forums Perso’s Projecten Piaggio/Vespa Ciao 2001 volledige revisie

This topic contains 6 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 2 years, 7 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #811738

    Danzl
    Topic starter
    Berichten: 208

    237BFEC9-2122-4888-978E-766374E18559

    #811739

    Danzl
    Topic starter
    Berichten: 208

    Dit is mijn vandaag aangekochte Ciao.
    (Ik zal morgen wat meer en betere foto’s toevoegen)

    Ik wil hem weer helemaal “nieuw” maken dus alles word gereviseerd/vervangen

    Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik hem laat poeder coaten of laat spuiten.
    Van beide heb ik de prijs opgevraagd en deze zal mede bepalen wat ik ga doen.

    Het eindige waar ik beetje mee zit is dat het stuur roestplekken heeft en opnieuw verchromen best duur is.
    Dus ik hoop een 2dehands stuur te vinden wat nog 100% is.

    Een algemene vraag, zou ik de trappers er weer opzetten of hem zo laten?

    Word vervolgd

    #811740

    Revo
    Bijdrager
    Berichten: 100

    Hey Danzl

    Leuk dat je een perso gaat bijhouden.

    Ik heb het idee dat Poedercoaten sterker is dan spuitwerk. Volgens mij kan je met
    spuiten wel mooiere verf kiezen. Metallic/parelmoer/kameleon als je echt los wilt. Ik heb mijn citta zelf gespoten maar denk dat het uiteindelijk goedkoper is om het te laten doen.

    Ik heb geen ciao maar als je hem helemaal terug wilt brengen naar de staat zoals die uit de fabriek kwam moeten er wel trappers op. Ik zou het niet doen maar dat is mijn mening😜.

    Succes met opknappen!

    #811741

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Ik zou hem poedercoaten stuk goedkoper en sterker er zijn wel bedrijven die speciale kleuren hebben ook 1 in helmond. Ik zou ook eens op jmpb.nl of op k-parts.nl rondneuzen voor onderdelen.

    als je gewoon voor een RAL kleur gaat zou ik naat Straalbedrijf Asten gaan is ongeveer €220 met blanke lak. (Als je zonder rekening doet)

    #811748

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Oei, ik had eerst op het voorstel perso gereageerd. Dan hier nog maar eens. Leuke brommer! Ik heb mijn ciao ook laten poedercoaten en ben er echt over te spreken. Minder snel krassen, een stuk steviger, en vaak ook goedkoper. Voor de volledige brommer (op velgen na) heb ik 150€ betaalt. Maar er zijn wel minpunten, als je deukjes hebt, kun je geen plamuur gebruiken, als je teveel roest op een punt hebt zitten zul je dat gaan zien en zoals andere al zeggen, natlak kan mooier zijn, maar duurder…
    Op qparts en jmpb zijn veel onderdelen nieuw te vinden, natuurlijk kan het het forum ook helpen met lastigere onderdelen. Het stuurtje is gelukkig wel nieuw te koop:  https://www.jmpbonderdelen.nl/stuur-vespa-ciao-chroom.html

    Mvg Robin

    #812075

    Danzl
    Topic starter
    Berichten: 208

    Gisteren de ontsteking voorzien van nieuwe draden, deze waren gebroken en/of verlengd met krimpkous

    ECE18A3E-6CD7-40E2-B842-07EF41CBBB4A98713222-DCA4-4880-83EC-2F876625312F465B1D2E-C4C8-4B9C-9F4D-9090994E8A7C

    #812080

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi project, ik heb ooit nog zo’n Ciao nieuw gekocht.

    Succes met je plannen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.