Piaggio bravo naar 60 km/u

Home Forums Techniek Opvoeren Piaggio bravo naar 60 km/u

This topic contains 20 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Zander 3 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
  • #805225

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Hallo allemaal
    Ik heb een piaggio bravo elektrische blok met vario.
    Heb aleen een andere uitlaat gestoken citta potje loopt nu ongeveer 45 km/u.
    Zou graag 60/65 rijden
    Mijn vraag is nu is dit mogelijk zonder te frezen en te vijlen ?
    Zou 65cc cilinder en ander sproeiertje genoeg zijn ?

    #805231

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Nee

    #805243

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Met 65cc cilinder en een 13/13  gaat hij (geen snorblok) toch wel 60 rijden.
    https://www.jmpbonderdelen.nl/65cc-cilinder-citta-ciao-si-athena.html

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #805251

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Dankjewel maar zou ik met een dmp 65 cc ook dat halen want dat cillindertje kost wel wat? Of is zo een dmp cillinder niet echt iets waard?
    Hoe kan ik zien welk soort blok ik heb want heb is een Belgische brommer ?
    Bij ons is dit niet snor of brom carters  denk ik.
    En misschien mallossie vario ? Maar denk nie dat dit veel zal uitmaken in topsnelheid vooral voor het optrekken niet ?
    Grt zander

    #805252

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Vario is meer voor het optrekken
    en is een studie op zich.

    De DMP is wel goed hoor, maar veel minder vermogen.
    Vandaar de andere 65cc.

    Als er bij jullie geen snorcarters zijn heb ik niets gezegd daarover.
    De DMP kan je gewoon gaan proberen natuurlijk.
    Zeker gezien hoe goedkoop die is.
    Misschien dat er later een 13/13 bij komt.
    Bestel ook sproeiers bij die nodig zijn om af te stellen, zie sproeier database.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #805253

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Over die carters ben ik niet zeker maar dacht van wel maar stel het zijn nu wel snor carters
    Hoeveel km/u zou ik hallen met dmp cillinder en 13/13 carp ? Ongeveer
    En met athena cillinder en 13/13 ?
    Zijn er dan nog beter cillindertjes?
    Denk dat ik het dan ga proberen met met dmp cillinder en 13/13 carp en juiste sproeier.
    Al vast bedankt voor de hulp !
    Grt zander

    #805254

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Met een DMP 65cc ga je op snorcarters ongeveer 5km/h harder dan met een 50cc standaard. Ik heb het zelf ondervonden samen met een vriend van mij. Je komt er dus niet met alleen een 65cc erop pleuren…

    Wil je echt verschil ga dan voor een 65cc DR en vijl je inlaat uit + spoel en booster poorten doortrekken in je carter. Is niet eng en er staan mooie filmpjes op youtube https://youtu.be/4mcr5-tuANY
    De DR is goedkoper dan de athena en ook betere kwaliteit aangezien de athena heel veel last heeft van klemmende zuigers en een afbrekend cilinderhemd

    #805259

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Danku voor de info allemaal!
    Dus 65 cc en 13/13 carburateur zal ik er niet mee raken of als het brom carters zijn wel ?
    Maar weet iemand hoe je het kunt zien als het brom of snor carters zijn want het is een Belgisch blokje a klasse ?

    #805260

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    A klasse is belgisch voor snorfiets. Grote kans dat je dus snorcarters hebt. Zeker weten doe je door het inlaatspruitstuk in te kijken
    2071E2F6-7D9D-4401-963A-B371F37304C511266AD4-93B1-45B3-BB43-482EBC3622AB

    Bovenste is brom (ook een mix carter maar is niet relevant hier) en de onderste is een snor. Bij snor kan het ook voorkomen dat er een extra hardstalen bus inzit tegen het opvoeren maar hier zijn niet veel carters van.

    #805261

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Thx zal eens kijken. als het brom carters zijn zou ik dan de snelheid wel halen?

    #805262

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Ja dan kom je er krap aan denk ik

    #805266

    jeffreykruize
    Bijdrager
    Berichten: 329

    Mijn bravo met 65 Dr rijd icm met elektrische ontsteking Belgische brom carters +-73km/uur

    Wel met Polini SP uitlaat. Maar met een orgineel uitlaatje. Wel 1 met dikke bocht moet je zeker 60 wel halen zonder te vijlen. Wel als voorwaarde dat je geen snorcarters hebt.
    #805267

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Thx. Heb je voor de rest ook egens meer aan gevijld? Anders misschien Belgische brom carters kopen als ik dat nog ergens kan vinden.

    #805271

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Ik denk dat je wel een belgisch blok hebt hoor, je kan trouwens ook nog je voorvario ontgrenzen. Er zit een soort bronzen ring tussen die je er af kan slijpen met een dremel, dan heb je misschien 5 km er bij.

    #805272

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Interessant heb je mss een foto van de ring of waar je wat je er af moet slijpen .

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.