peugeot vogue RIP // ludix =p

Home Forums Perso’s Andere merken peugeot vogue RIP // ludix =p

This topic contains 23 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by CiaoGutti 14 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
  • #260551

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    😀 Gratis opgehaald. xD (geen papieren maar ja)

    En na enkele uurtjes:

    #260911

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Aan zoeen heb ik ook wel eens gesleuteld, vreemd aandrijfsysteem met die vsnaar en daarna ketting:lol

    Koppeling is ook een vreemd gevalletje met die grote stalen kogels erin, maar hij trekt er goed mee op:)

    Heb je nog plannen?

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #260912

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    echte plannen niet echt ik ben heel onbekend met zoals jij zegt, vreemde techniek…Ik stond er ook wel efkes van op te kyken..xD Missch dat ik eerst es ga achterhalen of ik opgevoerde parts kan bestellen….En dan misschien in de late toekomst een sneller uitlaatje want dat stofzuiger geluid trekt op niks 😀

    To do:

    + als lak uitgehard is van de in kleur gespoten stukken (ja ja er zyn er nog meer int zwart :D, vanav missch pics) ze monteren
    + lak is goed opblinken

    #260913

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Die dingen is de wereld aan spul voor te krijgen polini carter, malossi, athena, giraudo, zeta, eurocilindro, en van die merken kan je ook cilinder krijgen, air cooled, liquid cooled echt de wereld aan spul voor te krijgen, alleen wel het meest via ebay.
    Cilinders kan je zo nog wel overal krijgen, want de peugeot fox(pizza brommers)cilinders passen er gewoon op.

    En het stysteem is niet eens zo raar hoor er zit onder een veer op het blok en voor een vario, naar mate die bij gas de snaar omhoog druk trekt ie het blok naar achteren toe, dus die veer onder je blok is als het waare de drukveer:)
    Hier 2 vette filmpjes met revens een beetje de werking ervan.
    Deze gast heeft zelfs 2 schokdempers erbij op zitten:)
    Klik
    Klik

    #260914

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    😀 Thanks…Myn brommer weer helemaal gemonteerd en wel:

    done:

    – stickertje gekleefd xD
    – voorvork zwart herspoten
    – spatbord vooraan zwart gespoten
    – voetstepplaten herspoten
    – afdekplaatje voor opbergplaats voor de bougiesleutel zwart gespoten
    – bagagerek zwart gespoten
    – achterste spatbord grotendeels zwart gespoten
    – lak opgeblonken en opnieuw vernist.

    to do:

    – linkerrem is doorgeschoten
    – gashandel en remgreep staan los en draaien gwn omhoog en omlaag

    ‘verre’ toekomst:

    – nu ik hier las dat fox cilinders ook gwn passen denk ik dat ik in de toekomst missch ook wel een snel cilindertje wil steken maar dat zie ik wel nog

    myn ervaringen:

    goeie trekkracht, wel veel te stil. Goede vering. En hoge snelheid, je voelt soms gwn een vliegje kapotspringen xD

    #261070

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    de vogue is er nog…Alleen is ie nu kapot en eb ik er op zitte beune samen met een vriend omdat we ons verveelden..Jammer maar niks aan te doen..:con Kwou iets uniek vinde dus begon ik eerst met dit:

    peugeot ludix scooterveer, schuin geplaatst op de achterbrug (ipv recht zoals std)

    maar dat vond ik nog altijd te hoog en te gewoontjes 😀

    dus effe een stuk van het kader van een ciao nemen (de stang die horizontaal het frame met het spatbord verbind of zo) en deze beetje aangepast en schuin gemonteerd als veervervanger.:o En ook nog effe heel de achterkant ingekort

    (let even op alle onderdelen die er al af liggen ;))

    maar na een beetje kijken en denken vond ik dat weer te ‘gewoontjes’. Even rommelen in mijn onderdelen en tada: een versneden cpi hussar voorspatbord en veel afstandsringetjes later

    en de voetplaatjes vond ik te saai dus effe maar een citta voetplaatjes bijgesneden en aangepast..:D

    (voorspatbord is ook bijgesneden en remgrepen ingekort)

    hier met mijn ciao 😀

    #261071

    simonferrari
    Bijdrager
    Berichten: 454

    he leuk, ik heb zelf 2 peugeots 103 gehad. zelfde als de vogue. een ervan was super sport, daar had ik een m stuur op gezet. maar volgens mij kan dat bij deze niet, of wel? zou wel mooi zijn.

    #261072

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    dit is toch niet dezelfde als een paar post terug mag ik hopen?

    #261073

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    vanavond verveelde ik me dus nog effe de achterkant verder bewerkt met de slijpschijf…Lager dan dit kan bijna niet

    #261074

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    beetje beunstyle maar zou gwn je veren terug plaatsen je moet je achterste ook wat gunnen;)

    GTZ NV

    #261075

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    niceVespa :
    beetje beunstyle maar zou gwn je veren terug plaatsen je moet je achterste ook wat gunnen;)

    GTZ NV

    hahaha :p een maat van mij rijd met een lowrider si dus ja! Ik vond da bere zot zo laag dus ik ben er ook aan begonne. En ik rij toch niet vaak met deze (eb genoeg brommers). En trouwens het zadel veert nog altijd 😀

    nrml deze week komt mijn dellorto 16mm carburateur binne :p

    #261367

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    :|hij was af (moest alleen nog uit elkaar en gespoten worde)

    maar vandaag is me veer in twee gekraakt midden in een bocht, tegen paaltje geknald en in de sloot terechtgekomen…Hij gaat volledig uit elkaar en word opnieuw opgebouwd met 70cc en dergelijke (wanneer ik zeker ben dat het frame en voorvork niet krom is, heb het al eens vlug gemeten en het lijkt nog in orde op wat schaafplekke op de vork na)

    #261368

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Als ik tijd heb vandaag ga ik ook es t kontje van de 103 (Vogue) van G-no en mij afflexen. Dan maak ik nog wel een fototje, want t is leuk om een oud bravo-stuur te pakken en daar een nieuw stuur van te maken voor jou vogue. Heb ik ook gedaan en ziet er echt stukken leuker uit (lager).

    #261369

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    :thumb🙂 nice e! Kga em op dees moment aan de kant zetten en dan es later na kijke..Ik ga eerst vo men ciao’tje kijken want et begint weer te kriebelen 😮 Zomer e :lol En ciao blijft men grote liefde

    #261398

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    motor vd vogue is geruild tegen si dus deze doe ik niet meer aan voort..Ik ga dan toch maar mijn ludix voorstellen waar er al wat aan is gebeurd en nog heel wat moet komen:

    zo gekocht voor 200 euro met kromme voorvork van me zus (hier al bcd spoiler gemonteerd en voorvork weer recht):

    na paar foute periodes en heel wat km’s en 2 leovinci tt’s stond hij tijdje zo:

    (maar voorkap stond daarna ook in de primer)

    en nu staat hij zo:


    parts list:

    * leovinci tt
    * varioplaat eruit
    * std voorkap in motip mirage vampire
    * tnt handvaten (doorzichtig met zo’n punten maar zijn al versleten)
    * alle plastiek die ongespoten grijs was zwart gespoten
    * bcd spoiler
    * lexus licht met zelf geplaatste rode led lampjes voor auto
    * achterspatbord weggehaald

    wat er nog allemaal moet gebeuren:

    * leovinci ZX chrome normaal
    * malossi kevlar x-belt v snaar
    * sportluchtfilter (dicht model voor geen regen of vuil binne te laten)
    * normaal blauwe benzineslang (moet nog even kijken hoe en wat)
    * dikkere achterband
    * proffesioneel donkerblauw gespoten tnt voorkap met halogeen verlichting
    * sportstuur met normaal bcd handvaten
    * velgen goud of grijs spuiten
    * verhoogblokje onder de veer

    en nog wel wat maar eerst dit doen :lol En ondertussen moeten de vespa’s ook vorderen 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.