peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

This topic contains 740 reacties, has 114 deelnemers, and was last updated by Fredzzz 5 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
  • #268290

    erikbloemberg

    Hey peter hoe lijkt het met die ouwe ciao van je

    #271350

    peter139
    Topic starter
    Berichten: 770

    Gisteren nog gereden πŸ™‚ de leo demper zit er weer op aangezien deze mooie carbonnen versie veel te veel lawaai maakt.

    verder even gepoetst en banden opgepompt πŸ™‚

    #268291

    erikbloemberg

    Haha bedoel die witte boot van je niet maar dat zwarte ciaotje

    #283474

    peter139
    Topic starter
    Berichten: 770

    Hoi allen.

    Mijn brommertje had 2 jaar stilgestaan.

    Van het weekend geprobeerd het schatje te starten maar ze had geen zin πŸ™‚

    Vanaaf haar even uit elkaar gehaald maar wat was ze vies….erg vies vooral haar carburateur.
    Alle benzine was verdampt maar de olie en andere substansies niet..
    Dus alles even weer schoongemaakt. Ik kwam tot de ondekking dat zo’n malossi reedvalve membraam geen eeuwige levensduur heeft.
    Het membraam was totaal vergaan. Het rubber was ongeveer zo zacht als zoete drop. (en dan lieg ik niet haha)

    Heb een nieuwe besteld, een type vl8.
    Toch nog geprobeerd haar aan de praat te krijgen en dat is gelukt πŸ™‚ Ze wou niet stationair lopen helaas. Komt waarschijndelijk omdat ze valse lucht trekt.

    Van de week gaan we zeker even een stukkie toeren.

    #283475

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Mooi man, het is weer lekker weer dus zeker de moeite waard om er wat tijd in te steken :).

    Stilstaan levert soms net zoveel slijtage op als gewoon rijden helaas.

    #283476

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Heb je geeneens even een foto gemaakt peter :!

    #283477

    peter139
    Topic starter
    Berichten: 770

    nee helaas niet hans

    Maar er is niets veranderd sinds 2 jaar terug.
    Vond het leuk om haar weer eens te horen maar tjonge wat een lawaai zit er in die uitlaat.
    Misschien daar nog even iets aan proberen te veranderen

    #283478

    erikbloemberg

    Goed bezig peter.

    Binnen kort een een rondje toeren?

    #283702

    peter139
    Topic starter
    Berichten: 770

    hey,
    Zo vanavond ff rondje gereden op mijn ciao naar een behoorlijke tijd stilstaan.
    Het was zeker weer leuk.

    Het ging allemaal niet vanzelf. Allereerst was de benzinekraan kapot. Het rubbertje in de kraan was de boosdoener.
    Ook zaten de kleppen van de membraam vast door de olie. De carburateur was ook behoorlijk vies van binnen voornamelijk olie.
    Ook de waterpomp lekte aan alle kanten…
    Maar na dit alles gemaakt te hebben kreeg ik de brommer niet op toeren. Diverse sproeiers geprobeerd maar kreeg het niet goed. Ben wel even aan het zoeken geweest, dacht eerst dat de motor niet genoeg benzine kreeg.
    Wat bleek: de begrenzer stond erop 8). Deze zit verstopt in mn stuur was vergeten dat dit ooit eens ingebouwd had.

    Maar heb nu sproeier 90 erin en de brommer gaat weer lekker als vanouds. Vindt het sleutelen wel leuk om te doen.
    Het geluid in dit brommertje is wel erg veel dus ik wil kijken of ik hier misschien nog iets aan kan doen om hem stiller te krijgen.

    Heb even een vraag: past een polini evo filter ook op een malossi reedvalve blok?
    link: https://www.jmpbonderdelen.nl/filter-19mm-polini-evo.html
    Ik zou graag het inlaatgeluid iets willen dempen, en gezien de construktie van dit filter leek me dit wel een goede optie.
    ook wil ik een soort decibel killer maken voor in de uitlaat, heb nu een leovinci demper gemonteerd, opzich is deze al stiller door de trugloopconstructie maar ik vind het nog steeds te veel.

    Iemand nog tips om het geluid naar beneden te krijgen?

    setup is momenteel:
    reedvalve
    55cc polini waterkoeling
    19mm carburatuer met 90 sproeier

    Thanks alvast

    #283703

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Het Peter, idd alweer even terug. Een hoop gesleutel dus wanneer je de brommer een tijd hebt laten staan. Een goede optie om een Polini filter te nemen ipv dat Malossi lawaai ding. Dit moet passen en het geluid zal zeker een stuk minder worden. Je zal tevens een kleinere sproeier kunnen monteren en wellicht hij ook nog wat zuiniger wordt? Welke uitlaat hangt er momenteel onder (Malossi Too bad)?

    #283704

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Hey Peter, leuk om te zien dat je af en toe toch nog bezig bent πŸ™‚

    #283705

    peter139
    Topic starter
    Berichten: 770

    Martino bedankt voor je reactie
    Ik denk dat ik het polini filter bestel om te proberen.

    Ik rijd inderdaad nog steeds de malossi too bad uitlaat, de rest van de uitlaten heb ik allemaal verkocht.

    Vanavond even aan het hobbien geweest.
    Ik ga proberen de carbon demper aan te passen zodat deze stiller wordt. Dit is een mooi dempertje om te zien.
    Allereerst heb ik de gaatjes groter geboord. Het is eigenlijk maar simpel geproduceerd, want het is een platte gaatjesplaat die rond is gevouwen. Aan de onderkant zaten niet eens gaatjes.
    Daarnaast wil ik een soort kamertje in de demper maken zodat het geluid minder wordt.

    In het verleden heb ik eens een plaat gemaakt zodat de carburateur recht voor de inlaat zit. Deze heb ik er af gehaald omdat letterlijk het hele blok los moest hebben om de carburatuer er achter weg te krijgen. Ik heb nu de orginele malossi inlaat weer gemonteerd wat makkelijker is om de sproeier en vlotterhoogte af te stellen.
    Ik merk trouwens ook dat het geluid iets minder in geworden.

    update volgt

    #283706

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Nog even over de Polini filter tov een Malossi E12 filter. Een Polini Evo filter is veel groter dan de Malossi en steekt ook ongeveer 1cm naar achteren verder uit. Je hebt er dus wel iets minder speling mee zeker wanneer je een spruitstuk gebruikt waarbij de carburateur lager zit bevestigd. Ik zal je fotoΒ΄s willen laten zien, maar momenteel kan dit even niet via het forum en ik gebruik geen externe image servers. Via mail of wapp kan ik ze sturen, laat via pm maar even weten mocht je de foto’s nodig zijn?

    In alles om je geluid naar beneden te krijgen. Wellicht dat je de demper wat stiller kunt krijgen, maar als ik mij niet vergis is de bocht van de Malossi Too Bad ook vrij luidruchtig. Ik weet niet of de “uitlaat wrappen” hiervoor ook gebruikt kan worden? Wellicht maak je de bocht er ook direct wat stiller mee. Mooi is anders…

    #283707

    peter139
    Topic starter
    Berichten: 770

    Martino, erg bedankt voor je meedenken.
    Ik bestel gewoon 1 polini filter voor die 13 euro hoe ik het niet te laten.

    Wrappen is idd een optie maar niet echt mooi, maar ik had een ideetje in mn hoofd welke ik nu tot werkelijkheid heb gebracht

    ik heb een soort kamertje gemaakt zodat de uitlaatgassen met een paar kronkels naar buiten gaan. Hierdoor bots de geluidgolfen, waardoor het theoretisch stiller moet worden.
    Daarnaast heb ik alle gaatjes groter geboord. Het was even weer lassen slijpen en hobbien.

    Ga hem vanavond in elkaar zetten om te kijken of de aanpassing het gewensrte effect heeft. Ik ben benieuwd πŸ™‚

    #283708

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Blijft een erg mooie en goed afgewerkte Ciao. Leuk om weer eens een update te zien!

    Ben benieuwd wat de db killer voor effect gaat hebben.

15 berichten aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 741)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.