This topic contains 35 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Brian 3 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
20 september 2020 om 16:31 #801967
Hallo wij zijn peter & jesse vader en zoon.
ik ben geen onbekende hier op het forum, voor de oudere hierzo.
de ouder rijders kennen jesse nog van toen hij een klein jongetje was toen de ZZT vaak bij ons gereden werdt.
nu is hij bijna 16 en wordt het tijd dat hij ook wat leert wat vespa rijden is.
bijna al mijn oude spul heb ik bewaard , dus wordt weer tijd om te knutselen.
tevens heb ik een p frame waar ik een leuke racer van wil maken, maar dat tzt.
dus stay tuned.20 september 2020 om 16:53 #80197020 september 2020 om 16:55 #801971Foto uit de oude doos mijn 1e ciao
altijd spijt gehad dat ik deze weg heb gedaan.20 september 2020 om 16:57 #801972Peter op de citta van vandaag 😛
20 september 2020 om 18:52 #801975Welkom weer op het forum! Goed om te zien dat de boel nog leeft voor de Ciao daar 🤩
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 september 2020 om 18:57 #801976Zeker Thomas
het blijft toch kriebelen
eens kijken of jesse en ik nog wat leuks in elkaar kunnen knutselen12 oktober 2020 om 16:37 #802789even een vraagje ik heb vaste voorwiel lager bus besteld bij Jmpb
en een nieuwe as.
maar ik vindt dat er nogal maat verschil in zit.
was juist de bedoeling om speling vrij te gaan rijden.
heeft iemand hier ideeën over.
uitboren tot 12 mm en een andere as zoeken12 oktober 2020 om 21:14 #802805Ik heb het setje er ook in zitten..
Als alles gemonteerd zit voel je geen speling.En het wiel draait heerlijk soepel.Maar…de remschoenen zaten door die speling niet goed gecentreerd meer, dus bijna geen remvermogen om dat het oplopende remschoentje geen contact maakte. Het duurde de heel wat km,s voordat ze weer goed ingesleten waren en ik weer vol in de ankers kon.
Even strategisch vastzetten,door de speling ten gunste van het oplopende rem schoentje te monteren. Kan het probleem misschien voorkomen//verminderen.12 oktober 2020 om 23:43 #802812Ja ik zal het proberen het te fixen
12 oktober 2020 om 23:48 #802813maar ik ben nu een beetje aan het klooien op de computer voor wat schijfrem adapters
van de week maar even afmaken wordt nu te laat
dan even 3d printen voor de passing en dan op naar de cnc17 oktober 2020 om 13:40 #802991zo net vers binnen gekregen vanuit Italië.
een nieuw ongebruikte CO.ST.A voor vork voor de ciao.17 oktober 2020 om 14:58 #803003Zo he, dat is netjes
Wat cos-tat wel niet? 😉En dat die schijfrem apdaptor doe je dat zelf,
of heb je een CNC vriend?- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door zevenenergie.
17 oktober 2020 om 15:57 #803013Dat Costa vorkje viel wel mee €200,-
adapters daar heb ik geen cnc vriend voor.
en zelf maken heb ik geen gereedschap voor.
dus lang leven internet en maar wat offerte,s op vragen .24 oktober 2020 om 18:25 #803268Zo jesse zijn ciao.
vorige week is hij 16 geworden en geslaagd voor zijn brommer rijbewijs.
dus hup een ciao’tje gehaald en nu aan de klus.
gelukkig had ik mijn  oude vespa spullen niet verkocht, dus alles bij elkaar gezocht en aan de slag.
eerst maar even zijn voor vering gereviseerd (blijft klote werk.
mijn oude 14 spakers voorzien van nieuwe vaste lagers.
alvast de vario er opgezet.
Kick trap systeem er op gebeund, is met de howe to van Jelle best te doen.
alleen even met de blokkeer pen zitten klooien.
ik had nog wat oude kickblokken liggen .
dus die uit elkaar en schoon gemaakt.
Inlaat opgeboord en uit gevijld voor 13/13 carb.
ik had nog een avionic 38,4 cilinder nieuw in doos liggen.
die wou ik monteren , en kwam ik er achter dat het een pen 12 was en de kruk uiteraard pen 10.
gelukkig kwam er iemand van het forum met de tip voor pen 10 bussen van moparts.
dus nu maar even wachten tot die binnen zijn.
dan kunnen we verder.stay tuned.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.