Pen 10. of Pen 12. wat is het verschil.

Home Forums Techniek Opvoeren Pen 10. of Pen 12. wat is het verschil.

This topic contains 7 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by -RobinvS- 5 years geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #184625

    popele
    Topic starter
    Berichten: 8

    Hallo beste vespa rijders.

    Binnen kort krijg ik mijn eerste vespa ciao, nou ben ik al een beetje aan het rond kijken om hem wat harder te laten lopen. (het is een outje, nog met van die wielen met spaken en helemaal origineel. een snor om precies te zijn.)
    ik zat er aan te denken om er een DR 50cc onder te leggen en een grotere Carburateur. past de DR cilinder gewoon?
    Ik zag namenlijk cilinders met een Pen 10 en een Pen 12. wat houd dit precies in?

    alvast bedankt;)

    #198102

    green_white
    Bijdrager
    Berichten: 354

    niet alle zuigers passen in alle krukassen. je heb qua zuiger en krukas 2 maten 10 en 12 dus. pen 12 komt vooral voor bij de nieuwere ciao’s
    aangezien jij een oude ciao hebt kan je er zo goed als zeker van zijn dat je pen 10 hebt
    de dr 50 zal gewoon passen op je carters!

    #198103

    lopsrel
    Bijdrager
    Berichten: 90

    Pen 12 komt juist bij oudere ciao’s vaak voor en pen 10 bij de nieuwere.

    #198104

    popele
    Topic starter
    Berichten: 8

    Alvast bedankt, maar jullie zeggen allebij wat anders. wat is het nou?
    wel alvast bedankt.

    #198105

    Tonegido
    Bijdrager
    Berichten: 132

    Pen 12 heb je zelden, ga er maar gewoon vanuit dat je pen 10 hebt.

    #198106

    floor-ciao
    Bijdrager
    Berichten: 139

    Ik zou gewoon wachten tot je je ciao heb en dan kijken want ik heb 4 oldtimer ciao’s en ze zijn allemaal pen 12 ZONDER naaldlager,en voor zo een 60 a 65 km/uur te halen is een dr 50 goed maar wil je sneller dan zou ik je een dr evo aanraden is niet veel duurder en kan een pak sneller op een goed bewerkt carter en goede uitlaat zijn er snelheden rond de 80 a 85 haalbaar maar dan moet je wel je carter heel aanpassen en een snellere uitlaat nemen een proma cc of een polini top one ofzo greetz floor-ciao :thumb En nog mijn excuses voor het off-topic

    #786128

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Ik heb een brom blok van een 1970 Boxer met nog de oude Dellorto met het aluminium vlotter bakje er op onder mijn Citta, ik neem aan dat dit een pen 12 is of heb ik dat mis?

    3
    #786131

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    In die 49 jaar dat jou Ciao op deze wereld rondrijdt is er vast wel eens aan gesleuteld.
    Beste optie is de cilinder openen en de penmaat op meten (De pen verbindt de krukas met de zuiger).

    De allerbeste optie is nog lekker dicht laten zitten en gewoon doorrijden met dit prachtige weer, don’t fix it if it ain’t broken.

    Je hebt zojuist een topic van 9 jaar oud heropent 😎

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.