Past een Citta cilinder op een Vespa SI?

Home Forums Algemeen Overige algemeen Past een Citta cilinder op een Vespa SI?

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Peter Vd Sluis 2 years, 11 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #808863

    Spartafrank
    Topic starter
    Berichten: 116

    Hallo allemaal,

    Ik zag deze 60cc cilinder bij Jos Dijkman in de aanbieding was. Nou was ik net opzoek naar een nieuwe zuiger voor de Vespa SI tot ik deze cilinder tegen kwam. Er staat bij dat die past op de Citta en de Ciao. Weet iemand hier of deze cilinder ook past op de SI?
    Het artikel: https://josdijkman.nl/cilinder-gilera-citta-vespa-ciao-60cc-43mm.html

    Met vriendelijke groet,
    SpartaFrank.

    #808865

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Ja hoor, die zal gewoon passen. Er zit soms verschil tussen het cilinder hemd. Maar biermobiel21 heeft op YouTube een goeie video gemaakt over hoe je cilinders kunt laten passen.
    Mvg Robin

    #808866

    Spartafrank
    Topic starter
    Berichten: 116

    Dat is een snelle reactie! Dan ga ik hier denk ik voor.. Iets meer CC voor een mooi prijsje.

    #808867

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ja hij past ook op een Piaggio Si, maar weet wel dat dit type cilinders van ondergeschikte kwaliteit zijn. Ik zal voor deze prijs nog eerder een kwaliteits zuiger zoeken en deze gebruiken icm je originele Piaggio cilinder.

    #808869

    Spartafrank
    Topic starter
    Berichten: 116

    Bedankt voor de reactie. Daar heb je gelijk in.. Ik weet niet of er veel verschil tussen 50cc en 60cc zit. Het eerste wat ik nodig heb is een nieuwe zuiger.

    #808890

    Peter Vd Sluis
    Bijdrager
    Berichten: 33

    Ik heb recent ook het desbetreffende 60 cc cillindertje gemonteerd, en het is ( als ik het goed zeg ) van DMP en dat is niet het beste van het beste, maar het loopt toch best mooi. Met een citypower uitlaatje er onder trekt dat best hard. Het zal ongetwijfeld niet zo goed zijn als de overige top merken, maar voor wat extra trekkracht voor weinig geld, vind ik het wel waard.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.