Past dit zitje ook gewoon op een Ciao?

Home Forums Techniek Framedelen Past dit zitje ook gewoon op een Ciao?

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Ronnie0594 7 years, 9 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

Ronnie0594
    Topic starter

http://www.jmpbonderdelen.nl/achterzitje-citta-zwart.html

ongetwijdeld dat jullie het weten 🙂
    hoor t wel gr Ronnie alvast bedankt, aangezien er citta/maxi bij staat :S

en dit pakking setje http://www.jmpbonderdelen.nl/pakkingset-vespa-3-delig.html ??
    heb ik hem dan compleet? mis alleen nog kop en voetpakking? als ik deze bestel
    heb gewoon 50 dr

Rizla
    Donateur

Dab mis je alleen de koppakking. Maar kan je de oude niet gebruiken. Die van mij zijn van aluminium. Ik gebruik de oude wel vaker en schuur hem dan een beetje op.

Zitje weet ik niet

Boyan
    Bijdrager

Dat zitje past geloof k ook gewoon op een ciao, bij die pakkingset zit wel een voetpakking bij. Maar beter pak je een papieren voetpakking, of maak je hem zelf 😉

Ronnie0594
    Topic starter

oude koppakking gebruik ik dan gewoon weer ind geloof ik ook van aluminium, hoop alleen dat de kop niet krom is 😛

oke ik weet nu voldoende over de pakkings, krijgt ergens valse lucht maarja ik weet niet waar dus vandaar dat ik vroeg of ik alle pakkings dan heb 😛
    nu alleen het zitje nog
    moet iemand hebben die 110% zeker weet of hij past, harstikke bedankt rizla en boyan =]

Ronnie.

Boyan
    Bijdrager

Ik zou eventueel ook je keerring vervangen als die valse lucht aanzuigt. Of ff ”deotest” uitvoeren.

Wilk1985
    Moderator

Die aluminium dingen zijn bij mij eigenlijk altijd de reden van het aanzuigen van valse lucht bij de voet. Beter gewoon kartonnen gebruiken.

Je kan makkelijk testen of de cilinder en de cilinderkop niet krom zijn door ze op een dikke glasplaat of spiegel te leggen en er op te drukken.

Als ze dan heen en weer gaan en dus niet vlak op de spiegel liggen moeten ze voor het mooie gevlakt worden.

Edit:

Om je vraag te beantwoorden, ik had zon zitje op een oldtimer toen ik hem kocht dat paste wel maar ik durf zo uit mijn hoofd wel te zeggen dat het niet op een Mix past. Dus ik weet niet wat voor Ciao jij heb maar ik garandeer niet dat het past 🙂

Ronnie0594
    Topic starter

okee dus 1 keering bestellen?

“deotest” bedoel je hiermee gewoon deo in de carb spuiten? voor slecht startende brommers? hij start en loopt prima ?

hij start en loopt gewoon prima alleen bij een bepaaldtoerental/snelheid doet ie bwoap en kan ik kwart gas rijden doe ik dat niet en blijf ik volgas rijden blijft ie bwoap doen totdat ik stil sta en heeft 1x de harde knal gegeven.

Boyan
    Bijdrager

Deo test stond geloof k hier ergens op ’t forum precies uitgelegd. Je start je brommer, laat hem stationair lopen. Vervolgens spuit je deo tussen de carter en cilinder in, je kan nog op meerdere plaatsen spuiten waar die valse lucht zou kunnen aanzuigen. Als je verschil hoort in toerental of uitvalt terwijl de motor stationair loopt, dan weet je 90% zeker dat die pakking of dat gebied niet deugd.

Ronnie0594
    Topic starter

KIJK dit zijn antwoorden waar ik wat mee kan boyan
    ik dank jou hartelijk helaas staat de plof bij me zus kan ik het niet zo 1-2-3 testen ik zal me zus dr vriend ff vragen

harstikke bedankt boyan!

kzal de bobine ook zo nog ff bekijken inclusief de kabeltjes natuur lijk en de deotest
    als dat t niet is ben ik eigenlijk ten einde raad en heb ik alles bekeken zowat
    benzine toevoer paar bougies geprobeerd ik vind t allemaal heel vaag…

heb een filmpje gevonden met een soortgelijk iets https://www.youtube.com/watch?v=agRhVEEdlP0
    je hoort de citta op een gegeven moment ook bwoap doen en hij moet gas houden om hem aan te houden anders valt ie uit
    dat heb ik dus ook… soortgelijk niet 100% gelijk + die van mij rookt een beetje witte rook nog weetniet of deze dat doet

op loopstand vol gas geen enkel probleem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.