Overtoeren vespa ciao ?

Home Forums Algemeen Overige algemeen Overtoeren vespa ciao ?

This topic contains 27 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Brian 4 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
  • #793164

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 588

    Hallo ik rijd sinds kort met een nieuw motorblok onder mijn vespa ciao set up :

    polini 65cc
    mallossi luchtfiler
    13mm dellorto
    12 mm belgen inlaat onbewerkt
    mallossi getanden v snaar + 80mm poelie

    De brommer trekt aardig goed op alleen als ik vol gas rijd maakt hij aardig wat toeren. Hierdoor is het niet prettig om op de brommer te zitten door het trillen. Zou dit met een kleinere poelie verholpen zijn ? En ik zit te twijfelen om mijn carter nog te bewerken gaat dit veel schelen met optrekken? en hoeveel top komt er dan nog bij.

    #793167

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    En kleinere poelie gaat zeker hepen bij het trillen door over toeren, maar je zou ook even een ander vliegwiel kunnen pakken. Dat wil nog wel eens wat schelen omdat ze niet allemaal hetzelfde gebalanceerd zijn.

    Ik weet niet wat je aan je carter wilt doen, maar uitvijlen/freesen  van 12 naar 13mm scheelt niet veel.(maar is wel zo netjes als je met een 13/13 rijdt)

    Je zou de timing van de inlaat kunnen veranderen, door het gaatje groter te maken of door de krukas aan te passen. Over het laatste is een how to geschreven, die te vinden is bij de How To,s.

    Ik weet niet hoe hard je nu gaat en wat voor uitlaat je hebt, maar met jouw setup moet, 70-75 km makkelijk haalbaar zijn.

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years, 2 months geleden door zevenenergie.
    #793169

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 588

    Het is een snorbrommer dus heel hard hoeft hij niet te gaan ik vermoed dat hij ongeveer 60 gaat. Heb er nu een gianelli fire onder zitten, ik heb geen ander vliegwiel liggen dus probeer het eerst met een kleinere poelie. Maar is een 80 dan echt te groot voor mijn set up of hoort dit normaal wel te gaan ?

    #793178

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    De Gianelli is een vrij hoogtoerige uitlaat, en als je een snorklok in je achterwiel hebt (?) dan wil hij wel over toeren maken.
    Dat kan beter.

    Tenzij je hard optrekken belangrijk vind.
    Maar in dat geval kan je beter vario nemen.

    Als je 60 een mooie snelheid vind, zou ik een citypower monteren.
    Die is stiller.
    En dan een iets kleinere poelie monteren met groene trekveertjes.
    Dat geeft een comfortabel en soepel rijdende snorfiets

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years, 2 months geleden door zevenenergie.
    #793182

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 588

    Ik heb de giannelli pas nieuw gekocht dus houd hem er graag nog even onder, ik heb een bromklok in het achterwiel. Ik vind 60 een mooie snelheid maar mag wel wat harder zijn het gaat er nu meer om dat ik als nu vol gas rijd hij heel erg trilt. En zou dat dan bijvoorbeeld met een poelie 70 verholpen moeten zijn ? Heb nu ook groene trekveertjes maar wil toch nog keer blauwe proberen.

    #793183

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Je kan ook nog even kijken of je blokbouten goed vast zitten. Zitten die los dan trilt hij ook.
    Ik zou 70 zeker proberen als ik jouw was.

    #793184

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 588

    Oke dan ga ik even wat proberen alvast bedankt !

    #793195

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    Kan het met je achterklok te maken hebben (dat je er een snorklok in hebt zitten?)

    #793690

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 588

    Hij rijd al een stuk beter, heb toch niet de poelie verander omdat ik na carnaval een vario set ga halen. Wel heb ik een maximaal bewerkt carter gekocht die morge binnen komt. Erg benieuwd wat dit gaat doen. Het blok doe ik dan meteen reviseren en glasparelstralen op het werk.

    Weet niet of het zo kan vragen maar zou graag willen weten waar ik ongeveer moet zitten met rollen en trekveren op een vario met mijn set up.
    De set die ik ga kopen is een 1:12 (denk ik hij wist het zelf niet) met 100mm schijven en een gele drukveer. Met als voor vario een nieuw polini oldskool.

    #793702

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Ik lees dat dit topic begint met “overtoeren” en ik ben bang dat je variosetup icm jou motorische setup ook aan de overtoeren zal gaan. Ik zal of de 100mm schijven voor 90mm schijven veranderen of de vertanding wat zwaarder zoeken. Polini zilver/wit drukveer, groene trekveren en gewichten rond de 5 á 6 gram. Wat bedoel je eigenlijk met nieuwe polini oldschool vario?

    Wanneer je gaat stralen zal ik je inlaatvlakje, spruitstukje en lagerpassingen wel afplakken.

    #793707

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 588

    Ja zo noemde hij het een oldskool voorvario Is denk ik gewoon een van vroeger nieuw in de doos. Ik kies wel voor een vario om hard op te trekken weet niet of ik dan beter een met 90mm kan pakken. Of dan een met 100mm en een zwaardere vertanding.

    #793710

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    @martino  , dat is de oude lichting polini voor vario .

    #793711

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    received_589628705186357received_439331120093044

    #793736

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Ooh dat is gewoon een normale vario, welke vroeger Speed Control en nu Hi-speed heet. Prima vario’s.

    #793760

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Yes , maar het materiaal is toch anders dan de huidige versie , zal als ik thuis ben van vakantie is wat foto’s schieten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.